Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Piikin rekisteröinti.

31.1.2013 21:49

Moottoriajoneuvoa ei voi poistaa liikennekäytöstä, ellet toimita romutustodistusta, tai se ei ole ajokelvoton, mutta kukaan ei sitä tarkista (kunhan sanoo että ei toimi).

Olen kuullut, että seisontaan laittaminen nostaisi vakuutusmaksuja, mutta en sitten tiedä miten asian laita oikeasti on.

Re: Piikin rekisteröinti.

31.1.2013 21:52

Eli ei välttämättä oo mitään epäilyttävää toimintaa (esim kilvet lähtenyt tai jotain) vaan ihan rahallisista syistä? :D

Ja ei tarvitse katsastaa uudelleen vaan kilvet saa ihan papereita vilauttamalla? :)

Re: Piikin rekisteröinti.

31.1.2013 23:26

Paperit näyttämällä saat jos ne on itse viety takas. Papereissahan lukee "ajokiellossa" tai jotain jos smurffit on ottanu kilvet pois.

Re: Piikin rekisteröinti.

2.2.2013 19:12

RiZu kirjoitti:Eli ei välttämättä oo mitään epäilyttävää toimintaa (esim kilvet lähtenyt tai jotain) vaan ihan rahallisista syistä? :D

Ja ei tarvitse katsastaa uudelleen vaan kilvet saa ihan papereita vilauttamalla? :)

Kyllä, prätkälle kun ei voi tehdä liikennekäytöstä poistoa, niin monet tekee noin, koska maksat joko koko vuoden vakuutusmaksuja (kokovuotinen on se normaali mitä nykyään myydäään) tai sitten kalliimpaa vakuutusta, jossa on seisonta-aika.

Ja paperin vilautuksella saat tosiaan kilvet takaisin, jos ne on itse palautettu, poliisitapauksessa katsastamalla.

Re: Piikin rekisteröinti.

17.2.2013 17:32

Tässä itse väsäilen rosteri änkää ja tuli mieleen että jos ensi kesänä kävisi kunnon tuuri ja posliinit ottaisivat kilvet pois melun takia niin miten toi katsastus menee? Koska itellä vaihettu pyörästä osia ja muutettu faitteriks mitä ns "laitonta" tuolta löytyy niin katkaistut kytkinkahvat, mittarina sigma, isompi taka nakki kun rekisterioteessa ja se vaimennin tietysti... :lol:


Mitä muuta tohon pitäs vaihtaa alkuperäseks kun se änkkä että menisi läpi vai testaavatko desibelit vaan ja antavat mennä? Vai pitäskö pistää koko pyörä orkkis kuntoo :s

Re: Piikin rekisteröinti.

17.2.2013 21:15

Valot, vilkut, peilit yms. kuntoon, ja tietysti se änkkä laillisiksi, niin pitäisi mennä läpi, koska rengaskoon muutos ei ole kevarissa laitonta ja katteetkin saa poistaa kunhan ei jää teräviä kulmia mihinkään.

Re: Piikin rekisteröinti.

17.2.2013 22:02

Jep ja kyllä autossakin rengaskokoa saa hieman muuttaa.

Re: Piikin rekisteröinti.

22.2.2013 1:23

Mitä pitäis tehä jos on esim joku 125cc nelari kemmu ja siihe haluu halvat vakuutusmaksut nii miten tapahtuu? vien dynoon kuristettuna johonki 5kw ja sit konttoril lappuje kans?

Re: Piikin rekisteröinti.

22.2.2013 8:55

Anteeksi mitä? :lol: Tollasesta en oo koskaan kuullu mutta se kuristaminen on yleensä vähintään 1/4 siitä vakuutuksen hinnasta.. Plus tietenkin kaikki rekisteröintimaksut ja mitä niitä olikaa. Jotku pyörät on jo valmiiksi vähempi kilowattisia mutta ihmettelen kyllä jos joku on tosiaan kuristanut pyöränsä vakuutusmaksujen alenemisen toivossa.

Re: Piikin rekisteröinti.

22.2.2013 11:10

Tarkotus ois siis vetästä kurit heti pois katsastuksen jälkee ;D

Re: Piikin rekisteröinti.

22.2.2013 13:38

Luitko yhtään mitä Kolmetoista juuri kirjoitti? Toi koko tehojen kuristus-prosessi maksaa ihan riittävästi, joten huimia voittoja et tällä saa... Ja kaupan päälle pyöräs on näitten kurien poistamisen jälkeen muutoskatsastamaton, josta voi lähtee kilvet, ja huonossa tapauksessa vakuutusyhtiö karhuaa saatavansa pois sulta korkojen kera. Joten pidä se nelaris vaan 11kw ja maksa ne vakuutukset. ;)

Re: Piikin rekisteröinti.

25.2.2013 11:17

Eikös se dynoajo ole jotain satasen luokkaa? Ainakin kun kaverin r6 rekisteröitin 25kw, ei homma paljoa maksanut, eli miksipä sama ei pätisi piikkeihinkin? Toisaalta montaa satasta sillä ei tosiaankaan säästä ja pyörästä tulee kuristamattomana tieliikenteeseen soveltumaton.

Re: Piikin rekisteröinti.

25.2.2013 11:20

Se dyno pitää suorittaa kahteen kertaan, ennen ja jälkeen kuristuksen. Sitä en kyllä ymmärrä miksi näin, mutta kahteen kertaan se on silti tehtävä.

Re: Piikin rekisteröinti.

25.2.2013 15:33

Kaverin CBR 600RR kuristettiin 88kw -> 25kw kaasukurilla, kaasu ei käänny kun 8 astetta muistaakseni. Näihin perus kevareihin ei taida olla edes saatavilla mitään kuristus-sarjaa vaan pitäisi itse keksiä mistä se kuristetaan. Ja sitten se, että onko se laillinen.. Mulla on 11kw WR:ssä kaskon kanssa vakuutukset vähän yli 400 euroa, kuinkahan paljon ne olisi jos pyörä olisi esim. 6kw? Dyno 100€, rekisteröinti ja muut paperikulut jotain 60€ (eikös se pidä katsastaa?) ja tietenkin se uudestaan penkitys 100€ jos näin siis on. 260€ se vakuutus tuskin laskee jos pyörän tehot laskee sinne 6-8 kilowattiin.

Re: Piikin rekisteröinti.

19.3.2013 16:47

Itellä lähti just 125 exc kotarista kilvet ja oisin loppu viikosta viemässä katsastukseen nii millasta tarkastusta ne tekee moottorille? Vilkut,peilit,valot ja kurit on paikallaan. Ja kuuluuko nykyään desibelien mittaus katsastukseen?