Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Piikin rekisteröinti.

14.8.2012 14:52

moro ni poliisit vei multa nyt kilvet (KTM) :D ni mun pitää mennä katsastaa se mut ku siin lapus ei lukenu mitää ku mul on smota vaik papereis enska ni pitääks se muutoskatsastaa siin samal?
eiks se oo mahdollista et sanoo et on varannu ajan toisee katsastus asemalle seuraavalle päivälle?

Re: Piikin rekisteröinti.

14.8.2012 14:55

Kaveri vei smotoil katsastukseen vaik oli vaa enskoille rekisteröity nii ei ne sanonu mitää ihmeellist.

Re: Piikin rekisteröinti.

14.8.2012 18:11

juzzy kirjoitti:moro ni poliisit vei multa nyt kilvet (KTM) :D ni mun pitää mennä katsastaa se mut ku siin lapus ei lukenu mitää ku mul on smota vaik papereis enska ni pitääks se muutoskatsastaa siin samal?
eiks se oo mahdollista et sanoo et on varannu ajan toisee katsastus asemalle seuraavalle päivälle?

Kannattaa muutoskatsastaa samalla niin tulee vähemmän ongelmia ite katsastukseen tai poliisien kanssa.

Re: Piikin rekisteröinti.

14.8.2012 22:09

Näitä opetuslupia ja kevarin rakentelua mietiskellessä tuli mieleen että ennenkuin rupee suurempia muutoksia (runko halkipoikki pinoon) tekemään niin kannataisi varmaan katsastaa opetuskäyttöön. Ongelmaksi jäikin vain se, kauan tämä opetuskäyttöön katsastus leima on voimassa? Kun täytän ensi talvena ja sitten opetuslupia ei oteta vielä ettei varmasti lopu kesken niin tämän kanssa sama homma. Kiitos!

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:25

Morjesta!
Miten onnistuu 125 rekisteröimättömän crossi Temmin rekisteröinti A1?
Pyörä on siis orkkis monttu kone... :/

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:33

Valitettavasti ei mitenkään.

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:35

Ei mitenkään, ainakaan halvalla, eli osta uusi pyörä joka on jo kilvissä.

Se hinta on oikeesti monta sataa tuhatta jolla saa kilpiin, että ei kannata ees harkita.

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:42

Elikkä pelkät sähköjen laitot, putken vaihto ja kuristukset dyno lappuineen ei riitä :s

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:45

ja päästötodistus, verot ja katsastus niin pitäishän sen onnistua. Kaikki kiinni tosiaan katsastusmiehestä sitteku kaikki edellä mainitut asiat on kunnossa

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:50

Eieiei, vaaditaan tyyppihyväksyntä, ja päästömittaukset yms. paskaa joka maksaa mansikoita ja jonka takia hintaa tulee ihan vitusti, unohda nyt koko juttu oikeesti.

Re: Piikin rekisteröinti.

10.10.2012 22:53

Ja todistus laillisesta maahantuonnista, eli tullipaperit yms. Sekä katkeamaton luovutuskirjaketju maahantuojalta itselle. Eli melko paha homma, jos originelli monttis.

Re: Piikin rekisteröinti.

11.10.2012 9:00

Kyllähän noita punakilpisiä on laitettu jollain 1500e budjetilla kilpiin :P

Re: Piikin rekisteröinti.

11.10.2012 11:28

Yhdellä kaverilla on Honda CR125 joka on kilvissä, olisko jotain 92-95 vuoden peli. Kilvissä on vaikka ei vilkkuja ole, valot kylläkin. Tuota ei varmaan oo mikään liike laittanu kilpiin vaan joku yksityinen? Kaks CR:ää ja yks YZ:ta täällä ainakin on, melko harvinaisia kyllä.

Re: Piikin rekisteröinti.

11.10.2012 14:21

Clutch kirjoitti:Kyllähän noita punakilpisiä on laitettu jollain 1500e budjetilla kilpiin :P

Se on eriasia kun ne on kilpipelejä ainoana erona, että ovat ilman rekisteröintiä ja jotkut on myös semmosia joita ei saa ollenkaan ikinä kilpiin (esim. hondan uudet crossit joista tehty enduroita).

Pattes798 kirjoitti:Ja todistus laillisesta maahantuonnista, eli tullipaperit yms. Sekä katkeamaton luovutuskirjaketju maahantuojalta itselle. Eli melko paha homma, jos originelli monttis.
Ei noita tartte jos yksityisenä hommaa tyyppihyväksynnät yms. johon joutuu jos monttukoneen rekisteriin haluaa (nyt ei siis puhuta punakilpisestä), mutta se maksaa oikeesti aivan helvetisti.
Kolmetoista kirjoitti:Yhdellä kaverilla on Honda CR125 joka on kilvissä, olisko jotain 92-95 vuoden peli. Kilvissä on vaikka ei vilkkuja ole, valot kylläkin. Tuota ei varmaan oo mikään liike laittanu kilpiin vaan joku yksityinen? Kaks CR:ää ja yks YZ:ta täällä ainakin on, melko harvinaisia kyllä.
Noi on noita "huijaamalla" rekkariin saatuja jotka nimenomaan maahantuoja teki muutaman kappaleen, en osaa tuota tarkasti selittää mut tietoa löytyy netistä, enää ei tommonen onnistu ja tuohon aikaan ei vilkutkaan ollu pakollisia.

Nykypäivänä jos crossin haluaa kilpiin, niin se täytyy ostaa sitten joltain joka noita muutoksia tekee et on siedettävän hintasta, esim. honda crf:iä italialainen HM tyypittää kilpiin, mutta ei sekään firma mitään sun omaa vanhaa hondan crossia tee kilvelliseksi.

Re: Piikin rekisteröinti.

11.10.2012 16:34

Tarkoitin että on vaan helpompi laittaa punakilpinen valkokilpiseksi kuin orkkis rossipeli. Että kannattaa alkuperäsen kysyjän miettiä sitäkin vaihtoehtoa
Ja nyt kun sä tartut taas joka helvetin pikkuasiaan niin tarkennan myös että niistä pitää maksaa verotkin.. :roll:

# Tästä asiattomasta loistopostauksesta kolmas varoitus.. Ei mennä henkilökohtaisuuksiin. -jkoljo