Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

16.8.2010 23:21

Tocardo kirjoitti:ilmotuksessahan lukee että on exc :|

Ja tuollasta ilmotusta kannattaa uskoa muutenkaan? Sanotaan että saa kilpiin, tuskinpa on ollu tuolla äijällä kilvissä eikä se oikeesti tiiä saako kilpiin. KTM Nordicilta oli Öräwä vai mikä hitto kysyny eikä saa.

17.8.2010 18:03

Miksi KTM pitäisi ostaa kilvettömänä? Tulee "halvemmaksi"? Enemmän tehoa krossista?

Ymmärrän, jos on valmiina tallissa krossiajosta vehje ja haluaa kilpiin, mutta suoraan kadulle ostettaessa kannattaisi ehkä ostaa valmis katuvehje. Katu-uskottavuutta lisää krossitausta?

18.8.2010 7:14

kersti91 kirjoitti:Miksi KTM pitäisi ostaa kilvettömänä? Tulee "halvemmaksi"? Enemmän tehoa krossista?

Ymmärrän, jos on valmiina tallissa krossiajosta vehje ja haluaa kilpiin, mutta suoraan kadulle ostettaessa kannattaisi ehkä ostaa valmis katuvehje. Katu-uskottavuutta lisää krossitausta?


No ite säästin hussen kilvittämisessä kaks tonnia eli kyl se välillä kannattaa ;)

5.10.2010 20:31

mulla ois tämmönen että tutulla olis 125 dtr jonka rekisteriotteessa lukee että on 17kw. Onkohan tämä kevari vai moottoripyörä? Eikös se ollu niin että vanhat dteet sai olla täystehosia? Jos se kuitenkin on moottoripyörä, niin saako muutoskatsastettua kevariksi?

5.10.2010 20:39

2strokepower kirjoitti:mulla ois tämmönen että tutulla olis 125 dtr jonka rekisteriotteessa lukee että on 17kw. Onkohan tämä kevari vai moottoripyörä?

Moottoripyörä.

2strokepower kirjoitti:Eikös se ollu niin että vanhat dteet sai olla täystehosia?

Kaikki kevarit saa olla "täystehosia", kunhan ne oikeat tehot löytyy rekisteriotteesta myös. Tällöin ei tosin A1-kortilla niitä saa kuljettaa, mikäli yli 125cc tai 11kW.

2strokepower kirjoitti:Jos se kuitenkin on moottoripyörä, niin saako muutoskatsastettua kevariksi?

Saa, pitää kuitenkin kuristaa jos liikaa tehoa. Kevari = max. 125cc & 11kW.

5.10.2010 20:48

Selevä, mutta mitenkäs tämä muutoskatsastus sitten tapahtuu? pitääkö käydä penkittämässä jossaki ja viedä todistus katsastuskonttorille vai miten?

5.10.2010 22:32

2strokepower kirjoitti:Selevä, mutta mitenkäs tämä muutoskatsastus sitten tapahtuu? pitääkö käydä penkittämässä jossaki ja viedä todistus katsastuskonttorille vai miten?

Juuri niin. Penkitys ennen kuristusta -> kuri kiinni -> uusi penkitys. Penkityspapereiden kanssa katsastuskonttorille ja siellä väännetään uudet paperit.

5.10.2010 23:12

Tietääkö kukaan paljos tämä penkittäminen tulee maksamaan? ja miksi muuten pitää ennen kuriakin penkittää?

6.10.2010 16:19

2strokepower kirjoitti:Tietääkö kukaan paljos tämä penkittäminen tulee maksamaan? ja miksi muuten pitää ennen kuriakin penkittää?

Yksi penkitysveto 30€-70€ luokkaa, paikasta riippuen. Jotta nähdään alkuperänen ja kuristettu teho.

8.10.2010 19:22

Pöndeix kirjoitti:No ite säästin hussen kilvittämisessä kaks tonnia eli kyl se välillä kannattaa ;)


No eihän se ees oo vielä kilvissä?? :roll:

Honda CR 125 R

27.11.2010 13:32

Kertookaha joku vähä viisampi, että onnistuuko ylipäätän Honda cr 126 2006 vuosmallin saamaan valkokilpiseks? Ja jos saa, mitä teen? Hintoja vähä ym..?

28.11.2010 15:46

H1LLOO kirjoitti:Kertookaha joku vähä viisampi, että onnistuuko ylipäätän Honda cr 126 2006 vuosmallin saamaan valkokilpiseks? Ja jos saa, mitä teen? Hintoja vähä ym..?

Ei sitä kyllä taida saada.

28.11.2010 20:20

H1LLOO kirjoitti:Kertookaha joku vähä viisampi, että onnistuuko ylipäätän Honda cr 126 2006 vuosmallin saamaan valkokilpiseks? Ja jos saa, mitä teen? Hintoja vähä ym..?


Vaihtamalla vanhempaan rekisterissä olevaan CR:n runkoon, tais olla että yli vm93- ei saanut enää kilpiin.

Honda Cr 125 R

28.11.2010 22:24

En ite oikeen ymmärrä tota et miksei uusien CR:iä saa rekkariin rungon takia? Esim HM CR 125, onkos niis sit kans vanha runko?..

28.11.2010 22:55

koska niitä ei ole koskaan tyyppihyväksytty tieliikenteeseen :roll: