Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

20.4.2006 14:05

Huhhuh. Lauantaina ekat metrit kevarilla amiksen parkkipaikalla käsittelytunnilla :) Saa nähä mite menee

20.4.2006 21:25

Oli muuten mahtavat fiilikset päästä talven jälkeen ekaa kertaa piikin sarviin ja vähä lujempaan vauhtiin.. Saa tärinöitä ja täpinöitä, ei voinu ku hymyillä kypärän sisällä ja kävelijät katto ja hymyili takas... Viel jotku pikkupojat oli tien varressa.. se oli kermasta. :D

ekaa

20.4.2006 23:43

mie en edes muista koska olin ekaa kertaa piikin sarvissa.. :D mutta pyörän muistan! se oli/on suzuki ts! takana jumalaton kiekko että vääntää, jänkkämopona se meillä on! pääshee hillastamhaan! ;D olisinkohan ollut jotain 5-7v? ja nyt tulee talliin yamaha tzr125rr! :)

20.4.2006 23:46

Myönnettävähän se on että ekaa kertaa oikeasti piikkiä ajoin reilu 2 viikkoa sitten kun piha oli sen verran sulanu että omaa pyörää pääs koettamaan :D Fiilis oli kyllä melkosen hieno siinä hetkessä ku ekan kerran lähti liikkeelle ^^

20.4.2006 23:52

Rizz kirjoitti:Myönnettävähän se on että ekaa kertaa oikeasti piikkiä ajoin reilu 2 viikkoa sitten kun piha oli sen verran sulanu että omaa pyörää pääs koettamaan :D Fiilis oli kyllä melkosen hieno siinä hetkessä ku ekan kerran lähti liikkeelle ^^


on se varmasti ekaa kertaa mahtava tunne.. :D mutta olisi edes piikki ollut siinäkin hommassa alla.. ;D no ei vais! :) hyvä pyörä se cbr:kin on varmasti!

22.4.2006 16:25

elikkä itsellä on enemmältikin kokemusta rosseista koska itse olen omistanut 80 kx:än ja 125 cr:llä tullu ajeltua. nyt sain ensimmäisen kerran kokeilla katupyörää ja kyllä se oli aika erikoinen kokemus rossien jälkeen. kääntyminen tuntui aluksi hankalalta ja muutenkin tuntui niin kuin jollain laivalla seilaisi rossien jälkeen. mutta siihen tottui ja oli kyllä tosi hieno kokemus ajaa. nyt hirveä piikki-kuume päällä ja pääsin koko ensi kesäksi töihin elikkä ensi kesänä saan varmaan ihan oman kevarin.

22.4.2006 16:44

eilen tesmasin kaverin tzr, se oli eka kerta ku ajoin piikil. ajoin varmaan max 40 kmh. outohan se ajoasento derbiin kun on tottunu mut ei huono yhtään. ajoin niin varovaisesti et paha sanoo tehoist.

23.4.2006 15:38

joskus ennen autokoulun alotusta kaverin tt detukalla piti testii. tehopiikin kohalle tullessa rupes vähän iskee paniikki mut kyllä siihen sitten tottu. Soralla sit myöhemmin kokeilin niin tehopiikki ei vituttanu yhtään kun renkuli löi vaan tyhjää :D sit seuraava kerta oli autokoulun rebelillä sit omalla rebelillä ja sit ostinkin suzuki ts joku vanha malli mökki leluks jossa siinäkin oli löylyä kiitettävästi mut sitten tuli sylinteri vika enkä jaksanut kartoittaa missä vika oli ja se meni uuteen kotiin. tämä kesä vielä rebelillä ja sit ens talvena ettimään tehokkaampaa kun tulee 25kw kortti automaattisesti 18w kun tulee täyteen.

24.4.2006 16:16

Tänää olin ite ekaa kertaa piikin sarvissa. Autokoulun kawasaki kmx ja täysteho vielä ;)

Moi

24.4.2006 16:28

on siitä joku viikko ku ekan kerran ajoin piikillä omalla nassellani tossa ajelin 110 linssissä ekaa kertaa pakko myöntää että vähän sitä vauhtia pelästyi ekalla kerralla :)

24.4.2006 18:00

oxota kirjoitti:joskus ennen autokoulun alotusta kaverin tt detukalla piti testii. tehopiikin kohalle tullessa rupes vähän iskee paniikki mut kyllä siihen sitten tottu. Soralla sit myöhemmin kokeilin niin tehopiikki ei vituttanu yhtään kun renkuli löi vaan tyhjää :D sit seuraava kerta oli autokoulun rebelillä sit omalla rebelillä ja sit ostinkin suzuki ts joku vanha malli mökki leluks jossa siinäkin oli löylyä kiitettävästi mut sitten tuli sylinteri vika enkä jaksanut kartoittaa missä vika oli ja se meni uuteen kotiin. tämä kesä vielä rebelillä ja sit ens talvena ettimään tehokkaampaa kun tulee 25kw kortti automaattisesti 18w kun tulee täyteen.


Se ei vaihdu automaattisesti, ainakin mun autokoulun opettaja kertoi mulle varta vasten, että pikku a:han pitää hakea muutos korttiin poliisilta, että A1 muuttui kortiin a:ksi ja sit kun tulee A niin ei tarvi mennä muuttaa, koska se on kortissa vaan A ei a/A.

24.4.2006 22:22

Jax_KiBez kirjoitti:
oxota kirjoitti:joskus ennen autokoulun alotusta kaverin tt detukalla piti testii. tehopiikin kohalle tullessa rupes vähän iskee paniikki mut kyllä siihen sitten tottu. Soralla sit myöhemmin kokeilin niin tehopiikki ei vituttanu yhtään kun renkuli löi vaan tyhjää :D sit seuraava kerta oli autokoulun rebelillä sit omalla rebelillä ja sit ostinkin suzuki ts joku vanha malli mökki leluks jossa siinäkin oli löylyä kiitettävästi mut sitten tuli sylinteri vika enkä jaksanut kartoittaa missä vika oli ja se meni uuteen kotiin. tämä kesä vielä rebelillä ja sit ens talvena ettimään tehokkaampaa kun tulee 25kw kortti automaattisesti 18w kun tulee täyteen.


Se ei vaihdu automaattisesti, ainakin mun autokoulun opettaja kertoi mulle varta vasten, että pikku a:han pitää hakea muutos korttiin poliisilta, että A1 muuttui kortiin a:ksi ja sit kun tulee A niin ei tarvi mennä muuttaa, koska se on kortissa vaan A ei a/A.


Oxota tarkoitti varmaan, et ei tarvitse mihinkään inssiin mennä enää ;). Ja riippuu vähän poliisista, et tarviiko sitä uutta korttia hakea ja maksaa uudestaan ~40¤, koska kyllähän sen nyt tajuaa et saat ajaa 25kW pyörää, jos olet suoraittanut kevarikortin ja olet 18 vuotias...

24.4.2006 23:29

Kysyin juuri, että onko sillä väliä kun luulis, et poliisit tietää, sit autokoulun opettaja sano mulle, että ei kannata koittaa onneaan, koska siitä voi tulla ajokorttiluokan ylitys. Itse en ainakaan lähde yrittämään poliisin mielialaa ja virkaintoisuutta, kun 18v täytän

25.4.2006 9:05

eka kerta tais olla joskus 7-8v kun kaverin monkeylla ajelin. Sen jälkeen en ole ajanut kuin skootterilla :D vähän jännittää että miten tuo kytkimen luistatus ym menee kun ajokoulu alkaa 2.5 :/ jtn ohjeita?

25.4.2006 9:43

BigDane kirjoitti:eka kerta tais olla joskus 7-8v kun kaverin monkeylla ajelin. Sen jälkeen en ole ajanut kuin skootterilla :D vähän jännittää että miten tuo kytkimen luistatus ym menee kun ajokoulu alkaa 2.5 :/ jtn ohjeita?
Hyvin se menee , harjottelet ensin jonkun kaveris derbillä :D