Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

31.10.2005 0:22

Zagwe kirjoitti:
Eikös tuolla "piikillä" tarkoitettu pyörissä kyllä 250cc pyöriä?!?!


ei tarkoitettu. sanaa "piikki" ei oikeastaan ole ees olemassa, se on vain lyhenne satapiikistä. mutta turha tätä kinastaleua on jatkaa, mielestäni virimopoa ei lueta edes kevytmoottoripyöräksi. piste.

eka kerta piikin sarvissa

9.11.2005 21:56

kyllähän sillä 125cc rossilla ajaa hissukseen kun se ei yksinkertasesti kule mihinkään!=D

12.11.2005 0:34

Jöö, älkää nyt luulko mopoista liikoja vaikka vähän lujempaa kulkisi :) mopo mikä mopo.

Jos ei autokoulun piikkiä lasketa mukaan niin 1. kerta tais olla kaverin RS:llä pieni lenkki hiekkatiellä tai sitten Husqvarnalla kun testasin sitä. RS ei kovin paljoa tehoilla säväyttäny kuten ei hussekaan, vakioita molemmat :P

12.11.2005 0:37

Eka kerta kaverin Arrow Detukalla siis 04 malli vai 05 mut se uudempi :)

70 alueella pamauttelin 110 mittariin :) ekaa kirtaa siis piikillä silloin ajoin ;) hehe vähä tyhmää se on kyl.

Ja sit tietyt omal gassulla.

12.11.2005 11:01

on se hienoa siirtyä moposta kevariin kun tehoa ja kiihtyvyyttä on niin sairaasti :D nopeus on huiman nopeasti 90km/h

12.11.2005 13:54

Hmm, eka kerta taisi olla joskus 8weenä isoveljen arska kawalla :P hyvä ettei käsistä lähtenyt kun vähän anto kaasua :D

Ekan kerran "kunnolla" olikin pari vuotta sitten entisellä freccialla


Tähän listää millä olen ajanut, vaikka ei topicciin niin kuulukkaan :P

Kawasaki AR125, SPES:in putki
Cagiva Freccia C12R, Täystuho
Cagiva Freccia C12R Lucky Explorer, Täystuho
Cagiva Mito mk2, Täystuho
Aprilia Sport Production, Täystuho
Kawasaki KDX125, Täystuho

Ja sitten erinäisillä crosseilla...

19.11.2005 0:44

Ite oon kokeillut pari kertaa kaverin TT Gas Gassia. Näin mopoihin tottuneena tuntui että lähtee lentoon koko pyörä, sen verran mukavasti se kulki :D
Viimeksi muokannut Piranha päivämäärä 14.7.2006 12:16, muokattu yhteensä 1 kerran

25.11.2005 22:41

Mun "ekakerta" oli kun juttelin kaverin kanssa, kun se oli kommannu kemexin. Sitten hurruttelin skootterilla vaan sen tykö ja sitä siinä hetki katteltiin. Sitten se kaveri vaan haitti et "saa sitä kokeillakkin". Noh mähän olin jo juosten hakemassa kypärää ja lähin samantien kokeilemaan. Niinhän se meni että iisisti tien puolelle, ja kun latu oli auki, niin ihan mopo-pohjalta rupesen lättämään kaasua. Eli kaasu pohjaan ja 2. ja kaasu pohjaan, ja 3. ja kaasu pohjaan ja hyvä että en lentäny kyydistä ku siinä tuntu olevan niin paljon voimaa (kyseinen pyörä on siis oikeastikkin todella pirteä). Alko vähän harmittaa, kun joutu taas lähtee kinuskodulla hurruttaa taas 60km/h kotiin :D

Myöhemmin tossa joku aika sitten ajon kyseisellä pyörällä myös inssin :)

26.11.2005 15:37

Kuristetulla dt:llä
Honda CBR:llä

Sitten eka kerta "kunnon" piikillä oli tuolla omalla gianneli nsr:llä. Ja kyllähän se hyvältä tuntu :D

26.11.2005 15:42

eka ajokertani piikilla tapahtu joskus 5-6 vuotta sitten, kun oli jokun 11-12w.... itelllä oli tällöin 80cc kawa ja iso veljellä vakio kämäksi.Yks päivä, kun porukat oli lähteny jonnekkin, niin vähän "salaa" kokeilin kämäksiä. Pyörän lopputehot ei kasikypästä vastaan tuntunu oikein missään, mutta se "vääntö" ja hyvä ajettavuus kasikymppiseen verrattuna tuntui mukavalta...

28.11.2005 12:32

Eka kerta oli ei nyt kesällä vaan sitä edellisenä, kun suljetulla tiellä kokeilin kaverin DT:tä. Kiva peli oli ja äänet olivat nasevat. Sitten kun autokoulussa ajoin sillä piikillä niin ei se oikein tuntunut miltään. Paras oli kuitenkin kun pyörä tuli ja sen piti olla vakio. No, katsastusaseman pihasta lähin ja jumalauta kun lähdin ensimmäisestä risteyksestä niin tuntui että meni miljoonaa. No, samantien huomasin, että TT:hän tämä on. Katsastuksen pojat laittoivat paperiin 5kW, kuten oli aikaisemmissa papereissa ollut.

28.11.2005 14:34

Eka kerta... Hmm...
Tais olla Honda CBR tai sit autokoulun Honda XR.
CBR oli samois tehois virimopon jälkeen mut toi XR :D,
ei voi olla niin luumua :D, aina saa kiihyttää kaasupohjas ettei jää tukoksi jne...
Kulki juhlalliset 85mittariin motaril norm. ajoasennos.

5.12.2005 15:07

Olihan se ihan kiva ero ku lähti tollasen vakio moperilla ajon pohjalta kaverin kotarin sarviin.. Aluksi tuntu että sarvet jää käteen, mutta kaikkeen tottuu.

17.12.2005 16:24

itse olin ajellut 11v asti pevetillä ja 15v ikäisenä sain kokeilla kavereiden kevareita ja 750cc faijan intruderia =D ja nyt sitten tuli ostettua tuo oma piikki kun kortin sain.

20.12.2005 9:42

mää ajelin ekaa kertaa kemmulla kun olin 7 vai 8 vuotias, se olikin sit eka vaihteellinen ja oli meinaan mukava opetella käyttään kytkintä ja vaihteita. Sit tuli tauko ja en ajanu sille vuoteen pariin ku pelkäsin sitä :P nykyään se on jääny jo pieneks :( kelpaa muuhun kun leikkimiseen :S