Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

19.7.2012 23:03

Tuntuu että joka topicista tulee 2t ja 4t taisteluareena :lol: . Joka tapauksessa molemmilla on kiva ajaa kun asenne kohillaan, niin kuin joku joskus muistaakseni mainitsi jossain topickis.

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

19.7.2012 23:21

samaa mieltä ihasproblemin kanssa

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

19.7.2012 23:22

Näinhän se on.. Ikuinen tappelu kumpi on parempi vaikka tämä on mahdoton sanoa koska molemmilla hyvät puolensa.

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 0:31

Se riippuu ihan ajotyylistä kummasta tykkää. Nää keskustelut kuulus suomi24 puolelle. Mutta pakko sanoa että 125-300cc 2-tahti, +300cc 4-tahti :P Ja ekan kerran ajoin suzuki ts:llä :D

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 0:54

Samoilla linjoilla turbon kanssa :) Omasta mielestä kuitenkin vielä 125cc nelitahti jos meinaa A1 tehoissa pitää. Eihän A1 2-tahilla tee mitään, nelari voittaa kaikessa :lol:

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 3:06

Ihasproblem kirjoitti:
Hieno väite hermanni, yleistäppä vielä lisää nelareista! Niitä kun, usko tai älä, on muitakin runkomalleja kuin enduro. Kyllä ihan oikeesti! Tottakai kisaenska on korkeampi pyörä, mutta eivät ne mitenkään "enemmän moottoripyörän näköisiä" ole.

Väitteeni voin todistaakin. Ajeleppa Kotarilla kymmentä motoristia vastaan, monenko veikkaat moikkaavan? Aika harva morottaa, koska luulevat mopoksiVaikka ajolinja olisi oikea niin silti näin käy. Otetaan sitten verrokiksi vaikka, joku nelarikyykky tai naku. Voin oikeasti luvata, että suurempi osa morottaa sinua liikenteessä. Ja kuvitella, sehän on nelari :eek:! Ei se tahtimäärä vaikuta mihinkään, mitenkään, koskaan, kun puhutaan siitä onko jokin pyörä "enemmän" moottoripyörä. Ei siis se pyörän korkeus, vaan se minkä vaikutelman se jättää nopealla vilkaisulla.

Omakin pyörä on kertaallen ollut parkissa Kawasakin ER-5:n vieressä ja fyysisiltä mitoiltaan ovat hyvin lähelle samaa luokkaa. Moni on haukkunut minun pyörääni lelun kokoiseksi, mutta harva kuitenkaan 500cc Kawaa leluksi haukkuu. Harva Bemari on myöskään viivoille lähtenyt, kun ei ole erottanut onko kyseessä moottoripyörä vai ei. Tuttujen smotoja ollaan kyllä haasteltu...

Otetaan nyt vielä kantaa tähän keskusteluun myös. Mistä täällä edes tapellaan? Nelari on luumu? Kaksitahti kuullostaa paremmalta? Ööh? No kyllä, nelari on hitaampi kuin 2t, senhän tietää jokainen. Välittääkö siitä jokainen? Ei, en minä ainakaan. Jos ajamisen hauskuus on kiinni siitä kulkeeko oma mopo koviten en voi kun nauraa, oikeasti, olette melko koomisia tapauksia :lol:.

Nelari/kaksitahdin äänet rumat? Mielipideasia. Itse en tykkää yliampuvista suoraputkisista nelareista tai sitten shorty-änkällisistä Husseista. Liika on liikaa myös äänen kanssa. Kun Jan-- tuossa sanoi, että melkein naurua pidättelee, kun kaverit revittelevät putkiviritteisiä nelareita olen samaa mieltä. Onhan se kiva kun laitteesta lähtee ääntä, mutta "paljon melua tyhjästä"-sanonta kertoo kaiken.

Vice versa. Sama pätee myös näihin 2t mopoilijoihin, jotka vinguttavat joka paikassa, aina, ihan vain näyttääkseen kuinka se suvun sponsoroima penisjatke kulkeeälkää nyt jaksako vetää palkoa nenään, kuvaus ei liity mitenkään tahtimäärään.

Clutch vanha Detsisi kuullostaa kyllä ihan hyvältä, nykyään kaverin pikkuveli sen omistaa :lol:
Hahaha, jätkä jaksaa kyl pätee, pätee ja pätee. Tarkotin kylläkin ääntä, kiihtyvyyttä sun muita purtavia. (kiinnostavia asioita!)

Myöskään ainakaan mua ei kiinnosta pätkän vertaa morottaako motoristit liikenteessä vaiko ei, sillä mua ei niitte tekemiset kiinnosta jos vastaan ajavat. (ellei ole tuttava kyseessä)

Lisukkeeks vois viel pistää et eiköhä me kaikki jo tiedetä sun mielipiteet, joten voit lopettaa sen pätemisen joka asiaan, kiitos!hermanni

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 3:52

Hän tais meinata sitä että,( kun sanoit 4tahtisia mopon näköisiksi ja 2t kisapiikeist annoit olettaa että ne näyttävät ja kuulostavat enemmän isoilta pyöriltä) 4tahtisilla saa enemmän morotuksia, koska näyttää yleensä enemmän oikeilta moottoripyöriltä. Mopoja ei motoristit morjesta ja jotkut ei halua morjestaa edes kevareita.
E: Tähä väliin, niin siis kyykkypyörillä saa enemmän morotuksia kuin ktm exc 125, ilmeisesti näin tarkoitti. plöääh en sano mitään enään kun en taju :D

Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä, kiinnosti se sinua tai ei.hermanni

Lisään vielä että kun olin alle 10v niin pidin kaikkia 2tahteja mopoina ja 4tahti pörisijät oli aina moottoripyöriä :D näin jotkut muutkin tietämättömät lapset saattaa ajatella ja jotkut mummot, mutta tällä tarkotan vaan sitä että 4tahti voi vaikuttaa joidenkin mielestä enemmän moottoripyörältä.
Viimeksi muokannut jalkapyörä päivämäärä 20.7.2012 8:01, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 7:33

Tuo Ihasproblemin teksti oli täyttä asiaa. Jos joku sanoo asiat niinkuin hänen mielestään on niin tarviiko vetää pultit ja sanoa pätemiseksi? 2T kevarit alkaa hiljalleen katoamaan eri valmistajien valikoimista ja siirrytään uudempiin malleihin, nelitahteihin (mm. Aprilia, Derbi, Husqvarna). Munkin WR:ää oli joku tyyppi luullut mopoksi, vaikka LaneKit:tiä lainaten tuo on "hirvee laiva" :) Ja nuo helvetin pitkät lainaukset voi jättää pois.

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 10:10

+1 Ihasproblem

Mun mielest o naurettavaa tää yleinen nelariviha meidän ikästen =jonnejenkeskuudessa.
Tiedän todella monta keillä pelkästää ollu 2t mopo ja tai 2t kevari ja silti pystyvät lynkkaamaan nelarit suurinpiirtein näillä sanoilla jokakerta: " Paska , ei kulje, ruma, ruma ääni " :lol: Eihän tuo ole mitään muuta kuin omaa lapsellista mielipidettä ja selkeesti kokemuksen puutetta. Jos ei tiedä, ei kannata päteä.
Oon antanu parin kaverin ajaa Mztaa ja molemmat olleet kyllä positiivisesti yllättyneitä siitä, että ei se nelari ollutkaan niin laiska kun ovat aina kuvitelleet.
Faktahan on se että 2t on vanhentunutta tekniikkaa ja nykyään satsataankin enemmän nelitahtitekniikkaan valmistajien keskuudessa. Motogp:ssäkin vaihtoivat piikkiluokassa nelareihin ;)

ihasproblem:oeoe! :D Saipahan leksa sitte hyvän detsin ;)

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 10:19

Kun lukee noita tekstejä niin 4-t miesten puheista saa sen kuvan että se on ainut ja oikea ratkaisu :D Mutta, edelleen kuka siitä välittää ajatko 2 vai 4 tahdilla? Molemmilla pystyy ajamaan. Ja etten itse lipsu aiheesta lisätään tuohon ekaan kertaan. Eli suzuki ts 125 80-luvulta. Sitä kävin kokeilemassa niin kyllähän se läks ku mikäki vaikka oli niin vanha, kone oli kuiteski iskussaan. Seuraava kokeilu oli saman kaverin seppo :D kyllä sekin läks mopon jälkeen. Sit oliki rs :)

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 10:46

No eise mitenkään oikea ratkaisu ole.
Itse olen ihan sujut molempien kanssa ja jos olis kaks samallaista mopoa jossa toisessa 2t kone ja toises 4t kone niin varmaa heittäisin noppaa et kumman ottas.
2tahti on piikkiluokassa paljon mielekkäämpi ja mielestäni turvallisempi ajaa kun löytyy sitä nopeutta että kiihtyvyyttä.
Mut kun itse ajanut monta monta eri 2tahti kevaria ja omistanut pari täystehosta josta räsäs oli varmaan se 35hp ni nyttekun on Mz alla ni tajuu et kyl tosa 11kw:ssa on riittävästi puhtia :P
Tosin lisäpuhti ei olis pahitteeks :D
Itte ajoin ekan kerran piikkisel yztal mut kilvellisist vehkeist varmaanki jottai hupsutint.

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 10:57

125kx oli eka 125kuutioinen mitä oon ajanut, ajoin hetken sillä ja sit rupesin ajelee sen jälkee kaverin samurai 110 ku se oli jostain syystä kivempaa, ku sillo tuli ajettuu ekaa kertaa 4tahtista ja tuntu pirun alavääntöseltä:D no juu nykyään ajaisin tol kx:llä mielummin rinkiä :D

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 12:38

Eka piikkikokemukseni oli omalla '92 vuoden piikki Honda crm:llä. Kyllähän se lähti ku tykki ja sillä muutama päivä päivä ajeltiinkin täysiä.
Sitten pikkuhiljaa alkoi tulemaan nuo 2t:en ikävät kalliit varjopuolet esiin ja v*tutus iski todella kovaa.
Sitten kun rahaa oli mennyt tarpeeksi, tuumasin että ei ikinä enää ja vaihdoin nelitahtiseen ja en ole katunut vaikka vähemmän on tehoa. 2t = Harrastekäyttöön metsään tai radalle. 4t = Kadulle (125).

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 13:07

Clutch kirjoitti:Motogp:ssäkin vaihtoivat piikkiluokassa nelareihin ;)

Ja kuutiot nousi 250cc :lol:

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

20.7.2012 14:04

Niin, kisapyörissä 125 2t ja 250 4t on suunnilleen saman tehoisia (crossissa ajavat jopa samassa luokassa), mutta nelarissa pienemmät ympäristöhaitat ja muuta pientä miksi niillä on järkevämpää ajaa.