Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

31.10.2002 19:17

No tuo nyt olikin vitsi. Pientä sisäluku taidon harjoittelua ja sopivaa päättelyä rivien välistä kannattais joskus kokeilla. :P

31.10.2002 22:13

bronx kirjoitti:itekkin kävin täs kesällä koittaa kaverin aprillia af1 futuraa oli ihan vitun outo ajaa peeveen jälkeen ja sit se vittu´mainen tärinä sepli teitä ajettaessa!
noh ajamisen tottuu jonkun 5 min sisään mut nopeuteen vittu säikäntää ihan vähä kun on viel 100 lasissa ku 100metrin päässä risteys!
oli muuten ihan kivä käydä vähä pyörähtään rinkiä kylillä (ilman korttia)


Tarkotatko risteystä,josta kiihdytit,vai risteystä johon piti pysähtyä?!

1.11.2002 12:35

Eiköhän se tarkota sitä, että oli vielä 100 lasissa ja enää 100 metriä matkaa seuraavaan risteykseen, johon pitää jarruttaa...

Helkamasta Italosporttiin....

1.11.2002 12:51

Autokouluun kevättalvella 2002. Eka ajokokemus Helkaman polkupyörän jälkeen oli se klassinen DT125R, täystehoinen tosin. Kyllä se kuulemma 120km/h kulki kaverin testin mukaan (nillä oli kerran kiire)
Ekat ajot meni päin persettä. En hallinnut pyörää. Sitä ennen olin ajanut neljä kertaa mopolla.

Kun sain kortin, otin saman tien oman Gillun ajoon. Käännyin isommalle tielle ja käänsin kaasun auki. Pyörä tuntui lähtevän kuin ammus... 8)

Itse asiassa.

9.11.2002 11:39

En sitten tiedä,mutta meidän autokouluopettaja sano,et koulussa saa ajaa millä van pyörällä,ainakin se ois antanu mun ajaa 500:sella.Mut en sitten viittinyt,kun en sillon ollu vielä kovin paljoo ajanu.

Ekat kokemukset oli viime keväänä kaverin viragolla.Jännästi vaan muuttu siinä viidessä minuutissa mielipide.
Alkuun ;| En varmasti osta kevaria.
Testin jälkeen 8-) Heti mullekin tollanen.

9.11.2002 12:05

mä ajoin omalla nsr:ällä viime keväänä... olihan se aika hienoo, pv oli ollut aikasemmin.

nyt ku kokeilin kaverin pv:tä (60cc) ni ihmettelin et perkele ku ei kiihy! siis ihan oikeesti luulin et siin on jotain vikaa... sitte ku vauhtia oli 60 ni yritin vaihtaa isompaa :D jumalauta et se pv on hullu peli!! vatkaa ku hullun mulkku yli 50 nopeuksissa

9.11.2002 18:17

Aikaisemmin olin ajellu vuoden verran Rieju RR:llä ja sitten sainkin Yamaha TZR 125 RR:n ja sitä kokeilin tuossa pari viikkoa sitten ekaa kertaa. Ai että pyörä tuntui isolta ja ajoasento oudolta. Himatiekin oli niin kuoppainen, etten voinut ottaa nopeutta yhtää pakollista enempää :(
Innolla odottelen kevättä... 8)

9.11.2002 19:44

opa82 kirjoitti:Eiköhän se tarkota sitä, että oli vielä 100 lasissa ja enää 100 metriä matkaa seuraavaan risteykseen, johon pitää jarruttaa...


aika heikkoo on jos ei saa 100sesta pysähtymää 100lla metrillä...

...mä en ainakaa antais ees mopoa tollaselle kaverille...

9.11.2002 20:32

Ekaa kertaa ajoin omalla SR:ällä tossa viimekesällä. Isolta peliltä se tuntu ja lähtöäkin oli heti rutkasti. 8)

17.11.2002 11:59

Eka kerta oli tossa kuukaus sitte ku ei ollu vielä lunta tossa lähikoulun kentällä omalla rgf:llä. Oli se kyllä hurja :wink:

18.11.2002 12:17

Ensimmäistä kertaa 12-vuotiaana vanhalla Suzuki Rm:llä. Sitä ennen kokemusta ainoastaan PV:stä. Ai niin, debytoin eilen jäällä samaisella rämmällä. Se oli jotain niin ihQua. =) Menkää ihmeessä koittamaan jos on mahdollisuus.

20.11.2002 14:02

Mä ajoin ekan kerran piikillä tänä kesänä kaverin täysteho rgf:llä semmosella helvetin isolla hiekkakentällä.Oli muuten aika yllätys ,kun se grf miettii aika pitkään ja sit se ottaa kovan tehopiikin:Hitto vie ,siinähän piti pitää jo kiinni ,kun otti tehopiikin.
Kyl noi täysteho kevarit aika nopeesti kiihtyy.Siinä hiekkakentällä mulla oli aika äkkiä satanen vauhtii.

20.11.2002 14:48

Niin, kyllähän se alussa mopon jälkeen tuntuu lähtevän aivan helvetin tykisti, mutta ku vähä aikaa ajelee, niin tuntuu, että eihän tää paska kiihy mihinkää...

20.11.2002 17:50

mikko98 kirjoitti:Mä ajoin ekan kerran piikillä tänä kesänä kaverin täysteho rgf:llä semmosella helvetin isolla hiekkakentällä.Oli muuten aika yllätys ,kun se grf miettii aika pitkään ja sit se ottaa kovan tehopiikin:Hitto vie ,siinähän piti pitää jo kiinni ,kun otti tehopiikin.
Kyl noi täysteho kevarit aika nopeesti kiihtyy.Siinä hiekkakentällä mulla oli aika äkkiä satanen vauhtii.

Aikamoinen hiekkakenttä teillä. Kun mitä oon testeistä lukenu, niin piikit kiihtyy n. 140m matkalla sataseen. Ja hiekka-alusta tuo tohon vähintään parikymmentä metriä lisää

20.11.2002 18:49

Hän ajoi ympyrää...

Hemmetin oleellinen yksityiskohta muuten... jatkakaa ihmeessä ja tämäkin on kohta lukossa.