Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: eka kerta piikin sarvissa

20.12.2005 11:36

Ranex89 kirjoitti:kyllähän sillä 125cc rossilla ajaa hissukseen kun se ei yksinkertasesti kule mihinkään!=D


Just, ihan koska vaan saat tulla koittaan radalle..

20.12.2005 12:14

Eka kerta tais olla iso-veikan kemmul, ei tuntunu oikeen miltään, mut semmoset kicksit sain et oma kemmu oli pakko hankkia :D

20.12.2005 16:51

En oo voinu vielä koittaa enkä taija koittaakkaa pitkää aikaa ku iskä ei suostu ostaa piikkiä. :(

20.12.2005 17:31

Veikko kirjoitti:En oo voinu vielä koittaa enkä taija koittaakkaa pitkää aikaa ku iskä ei suostu ostaa piikkiä. :(

voi eikö sulle iskä osta :( eipä ostanu mullekkaa :(

20.12.2005 18:36

Juu mut voisin ostaa ite mut ei auta ku vanhemmat ei suostu laittaa nimee ajakortti juttuihin ja en oo täys ikäne. :([/quote]

20.12.2005 19:12

Ei muutaku puhumaan ympäri. Ajele vaikka virimopolla tutkaan ;)

20.12.2005 20:59

Konna- kirjoitti:Ei muutaku puhumaan ympäri. Ajele vaikka virimopolla tutkaan ;)

Juu oon yrittäny koko aja mut se aina vaa suuttuu ku yritän puhuu sille siitä. Mitä te sanoitte että saitte tehä kortin.

20.12.2005 21:29

Veikko kirjoitti:
Konna- kirjoitti:Ei muutaku puhumaan ympäri. Ajele vaikka virimopolla tutkaan ;)

Juu oon yrittäny koko aja mut se aina vaa suuttuu ku yritän puhuu sille siitä. Mitä te sanoitte että saitte tehä kortin.
En tiedä oletko tätä jo lukenut mutta siellä on ihan hyviäkin vinkkejä. :)

20.12.2005 21:30

Mun ei tarttenu sitä mitenkään kinuta, ite ajoin vaan asiaa eteenpäin ja iskä ja äiskä kyllä tuki minua. Faija se aina sanoo, että ei niistä korteista ja taidoista oo koskaan haittaakaan.. Noin suurinpiirtein. Eli autoakin ollaan opeteltu ajamaan jo pienestä. :)

Perusteluina voisi käyttää tuota ja sitten vaikkapa jotain, että autokortin saa halvemmalla, siitä pääsee helpommalla läpi. Lisää liikenneturvallisuutta, ajaa sitten mopoa, piikkiä, autoa taikka polkupyörää..

20.12.2005 22:09

Pikkuteillä ja autokoulussa kituutusta en laske piikillä ajoks, mutta eka testilenkki omalla pyörällä mutkapätkällä oli kyllä mukava. Vähän väliä pyöriä tuli vastaan käsi ojossa niin mikäs sen parempaa, ja heti 12km jälkeen kytät vastaan mikä palautti maan pinnalle.

20.12.2005 22:32

mä ajoin ekan kerran tänä kesänä (olen 14). ja pyörä oli aprilia af futura (tt). ja ajelin ensin pikkasella suoralla ja aika nopeasi se sen 120 otti.. noh sitten oltiin sen kaverin pihassa ja katottiin että helevetti customi meni ohi , noh ei siinä muuta miettiny ku että PERÄÄN! noh pääsinhän minä siitä ohitse.. ja kypärää eikä paitaa ollu.

23.12.2005 15:54

RR#1 kirjoitti:mä ajoin ekan kerran tänä kesänä (olen 14). ja pyörä oli aprilia af futura (tt). ja ajelin ensin pikkasella suoralla ja aika nopeasi se sen 120 otti.. noh sitten oltiin sen kaverin pihassa ja katottiin että helevetti customi meni ohi , noh ei siinä muuta miettiny ku että PERÄÄN! noh pääsinhän minä siitä ohitse.. ja kypärää eikä paitaa ollu.


tyhmä.

23.12.2005 16:56

Juha S kirjoitti:
Zagwe kirjoitti:
Eikös tuolla "piikillä" tarkoitettu pyörissä kyllä 250cc pyöriä?!?!


ei tarkoitettu. sanaa "piikki" ei oikeastaan ole ees olemassa, se on vain lyhenne satapiikistä. mutta turha tätä kinastaleua on jatkaa, mielestäni virimopoa ei lueta edes kevytmoottoripyöräksi. piste.
Oli ihan pakko vittuilla.. sana "piikki" kyllä on olemassa, sillä tarkoitetaan sellaista terävää objektia.. :D

23.12.2005 17:23

Eka kerta oli nyt menneenä kesänä kun koitin kaverin TT temmiä :D kaveri anto ajaa suoralla parkkiksella pikku pätkän ja takas. No ekaks ajoin toiseen suntaan ja aattelin et kyllä tään ny jotenki lähtee (pyörä ei ottanut edes piikkiä vielä) No sit takaspäin tullessa annoin kaasua vähän enemmän nii otti piikin ja alko kummasti keula kohota maasta, kaasu vapautu aika nopeeta ku pelästyin nii paljo :D

Ennen kokemusta vain omista virimopoista.

29.12.2005 14:23

Parivuotta sitten keväällä. Juuri sama mito joka mulla on nykysin, niin veli anto ajaa sillä. Eka aatteli et varmaan riittää et ajan jonku 200-400m, nooh lopuks ajoin jonku 8km. En meinannu millää malttaa lopettaa.

Aluksi oli todella outoa ajaa, kun olin ajanut tätä enne jotain mopoja ja paria crossia. Hitaassa vauhdissa kääntäminen oli aluksi tuskaista.