Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

27.1.2003 22:27

mikkoj87 kirjoitti:Offtopic: Onko tota kevarin kytkintä vaikea käyttää vai onks se niinku mopos??

Ei mitään eroa.

27.1.2003 22:28

mikkoj87 kirjoitti:Offtopic: Onko tota kevarin kytkintä vaikea käyttää vai onks se niinku mopos??


eipä niissä juuri oo eroo.

Re: Eka kerta piikin sarvissa!

28.1.2003 12:45

opa82 kirjoitti:Ja kertokaapa vielä, että osaako 125cc crossia ajaa rauhallisesti, jos on kokemusta lähinnä mopoista :oops: ...?


Riippuu ihan siitä mikä mopo oli. Original vaiko viri.
Eihän se mitään älyttömän vaikeeta ole, mutta voi kyllä alussa lähteä käsistä, varsinkin kun ei ole kokemusta muusta kuin moposta ja kuka vaan pystyy ajaa rauhallisesti, mutta eihän se crossissa ole tarkoitus, vai onko???

28.1.2003 21:36

Eka kevari kokemus oli viime keväällä, kun kaveri sai ihan uuden rs:n.
sitä ennen olin ajanut vain omalla super sportilla ja velin raisulla ja suzuki hayabusan :retee: kyydissä olin ollu.
Mutta Kyllä tuntu vakio rs:kin käsistä lähtevän ja viä ku oltiin hiekka kentällä eikä kummallakaan ees mopo korttia.

Mun mielesta kevarin kytkin oli helpompi kun kummankaan antiikki mopon kytkin.

1.2.2003 14:49

No tämä ei ehkä aSIAAN LIITY, mutta kun ajoin mopon jälkeen honda cr250 niin meinas perse jäähä matkasta pois ku oli semmonen tehopiikki että huhhuh! :roll: :retee:

1.2.2003 15:05

En oo koskaan ajannu vaihteellisella nii onko se vaihtaminen vaikeeta? Skoottereissa on molemmat jarrut kahvoissa nii onko sen polkimen opetteleminen vaikeeta? :oops:

------->

1.2.2003 15:35

Grishenko kirjoitti:En oo koskaan ajannu vaihteellisella nii onko se vaihtaminen vaikeeta? Skoottereissa on molemmat jarrut kahvoissa nii onko sen polkimen opetteleminen vaikeeta? :oops:


helppoa.

1.2.2003 15:52

Grishenko kirjoitti:En oo koskaan ajannu vaihteellisella nii onko se vaihtaminen vaikeeta? Skoottereissa on molemmat jarrut kahvoissa nii onko sen polkimen opetteleminen vaikeeta? :oops:


joo on ihan helvetin vaikeeta. kannattaa sun ostaa piikkifööni ni ei tartte huolehtia vaihteista.

1.2.2003 18:13

Nakki, taidatkin olla hyvin fiksu poika.

Itse sain ensimmäisen vaihteellisen vehkeen muistaakseni kolmannen luokan lopussa ja silloin alussa tuntui kytkin aika mahdottomalta. Mutta päivässä sitä oppi käyttämään hyvin. Ensin faija työnsi vähän vauhtia ja sanoi että päästä kytkin irti. Sillon se oli hurjaa menoa. :lol:
Päivän edetessä opettelin itse lähtemään liikkeelle ja onnistuihan se lopulta. Monta kertaa pyörä sammui, mutta se kuuluu asiaan.
Mutta helposti sen oppii, kun muistaa laskea kahvan rauhallisesti vapaaksi. Kaasua ei kannata laittaa liikaa, ettei vehkeet hyppää pystyyn, jos sattuu päästämään kytkimen rajusti ylös.

Nyt kun olen ajanut crossia monta vuotta, niin kytkimen käyttöä ei enää edes huomaa. Ajan kuluessa sen kanssa oppii leikkimään, joten ei muuta kuin pyörä ulos tallista ja opettelemaan.

1.2.2003 19:20

Eka kerta piikin sarvissa tais olla viime keväänä, kun autokoulussa pääsin ajamaan jollain kawasakin kustomilla ja sitten sen jälkeen testaamaan Susuki TS:sää ja Yamaha TZR:ää hiekkatien pätkälle. molemmat piikit olivat täystehoisia ja voittivat kawasakin mennen tullen. sitten kun sain kortin niin kävin ostamassa sen TZR:n. :D

1.2.2003 19:29

Opettelin automaattivaihteisella Helkama Mini GT:llä mopolla ajoa, mutta ei se siirtyminen "oikeavaihteiseen" kuitenkaan ollut vaikeaa vaikka luulin. Sen päivän verran se opettelua ottaa.

3.2.2003 15:09

Nakki kirjoitti:
Grishenko kirjoitti:En oo koskaan ajannu vaihteellisella nii onko se vaihtaminen vaikeeta? Skoottereissa on molemmat jarrut kahvoissa nii onko sen polkimen opetteleminen vaikeeta? :oops:


joo on ihan helvetin vaikeeta. kannattaa sun ostaa piikkifööni ni ei tartte huolehtia vaihteista.
Se on kumma ku pitää aina alkaa vittuilemaan kun joku kysyy jotain ihan asiallisesti. Mistä helvetistä sä tiedät millasta on vaihtaa vaihteita, jos et oo ikinä vaihdepeliä ajanu.

5.2.2003 17:31

mie oon kans ajattellu sit piikkiä ja vaihteellisist on aika vähän kokemusta
:eek: mut eiköhän siel autokoulus viimeistään opi!

27.2.2003 23:54

Ihan eka kerta moottori pelillä oli joskus kaverin pevukalla ku olin 12.
Eka kerta piikillä oli viime kesänä frendin KMX:llä ja kyllä seki teharilla ja täystehosena tuntu skootteriin verrattuna lähtevän niin maan perkeleesti ja oli todella nopeesti kiivennyt satasen paremmalle puolelle,ihan säikähti siin vaihees. Sen kämäxin jälkee on tullu ajettuu jollain euro daltonil ja tt näsäril ja ku ei oo kokemusta pahemmin muista kun skodusta niin voin sanoa et se kiihtyvyys on hullua :lol:

7.3.2003 17:20

mikkoj87 kirjoitti:Offtopic: Onko tota kevarin kytkintä vaikea käyttää vai onks se niinku mopos??


Se riippuu aika paljo kevarista, ja moposta johon oot tottunu, ja tietysti kytkimen säädöistä. mut samalla tavalla se toimii.