Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Eka kerta piikin sarvissa!

28.10.2002 18:32

Eli kertokaa ensimmäisestä kerrastanne, kun ajoitte piikillä. Mikä oli pyörä ja oliko paljon ajokokemusta kertynyt ennen sitä? Miten sujui? Ja kertokaapa vielä, että osaako 125cc crossia ajaa rauhallisesti, jos on kokemusta lähinnä mopoista :oops: ...?

28.10.2002 18:58

no, eka kerta oli tuossa maaliskuun puolessa välissä 2001 ku tilasin NSR:än ja vedettiin sitte peräkärryssä kotiin...no ajattelin että testailen vähän pihalla..lunta ja jäätä oli vielä aika paljo :roll: no, lähin hiljalleen ajelemaan (tuntui aika oudolta, ku en tuota ennen ollu ajanu muulla ku mopolla sillon tällön..ja autolla tietysti mutta se on ihan eri juttu) ajelin jotai 25 km/h ja hämmästelin miten kaikki toimii..ja däämm..eturengas upposi lumeen ja pyörän kylelleen..no ei onneksi hajonnu muuta ku vilkun lasi. Mutta minua kyllä vituitti hieman siinä vaiheessa. Sen jälkeen on 20 000 km tullu ajeltua..

28.10.2002 19:09

Mun ek akerta piikillä oli kun ajoin ekaa kertaa autokoulun TWeetä. Sillon meni kaikki kyllä niin päin helvettiä et ehdin jo aatteleen et en saa sitä kyl ikinä. Mut sitte ku sain sen kortin ja pääsin ajeleen oikeen kunnolla ni kyllä ajovarmuutta tuli aika reippaasti lisää. Toi on sama oikeestaan kaikessa et tekemällä oppii.

28.10.2002 19:09

No eka kerta ku ajoin piikil oli varmaan..... se oli 2001 vuoden kesällä ja kaverilla oli Honda Rebel.Ajoin sellasella pikku tiellä ympyrää ja jumalauta että oli outoo.... Mul oli kokemusta ainoastaan omasta skootterista sitä ennen. Siitä se kierre lähti ja oli pakko saada oma pyörä, ja nyt vihdoin sain! :D

28.10.2002 19:15

Eka kerta ku ajoin piikillä oli joskus pari vuotta sitten kun testasin enon KMX:ää, mutta ei siitä sitten enempää sillä en muista siitä mitään. Mutta ei se mitään vaikeuksia tuottanut vaikka sitä ennen en ollut ajanut kuin mankilla ja peeveellä, tehoa vain tuntui olevan hieman enemmän. :D

Sitten eka kerta kun ajoin katupyörällä oli joskus elokuussa kun käytiin kattomassa yhtä europaa. Se tuntui jo hieman oudommalta, kääntyminen oli ihmeellistä mopon jälkeen ja ajaminen oli täysin erilaista, vauhtiakaan ei huomannut, vähän säikäytti kun 40:n rajotuksella mittari näyttikin jo päälle sataa. :)

Sitten ekakerta kun tesmasin omaa RS:ää kunnolla tuossa kadulla oli varsin kiehtova elämys. :D Pakoaukon säädintä kun ei ollut niin tehopiikki tuntui aivan valtavalta, hyvä etten tippunut kyydistä. :lol:

28.10.2002 22:20

hephop.. mitänyt ite ajelin eka kaverin 125 ktm:llä ja eka kerta piikkiin autokoulussa (tiellä siis) ja sitten aktupyörää ekankerran kun lähin pyörän myyneen liikkeen pihasta :D

28.10.2002 23:01

Minä ajoin eka kertaa autokoulun NSR:ällä, se tuntu jotenki hirveeltä laivalta ja kääntyminen oli ihan erilaista mitä mopolla. Ohjaus tuntu helvetin raskaalta. Siinä pyöriskelin pari minsaa parkkipaikalla testaillen ja sen jälkeen ei oo ollu ongelmia. Helposti omaksuttava homma, sanoisin. Autokoulun äijä sano että "Jaahas, sää ootki näköjään ennen ajellu. Meeppä sinä eeltä niin me tullaan perässä." Ja se toinen tyyppi nöyränä seurasi 750cc yamahalla :lol: Ja autokoulun äijä bemarilla perässä.

28.10.2002 23:49

piikillä aloin ajelemaa vasta viime syksynä ku sen ostin,koeajoin tietty muutamia pyöriä enne sitä. enne piikkiä ajelin 200lla Dtllä ja sitä ennen 250llä xl hondalla,ja sitä ennen 80xrllä.

125lla rossilla en oo ajanu,mut kisaenskoilla kyllä,ja kyllä senki sai rauhallisesti menemää.

29.10.2002 10:03

1996 tai-97 kesällä ajoin ensimmäistä kertaa Kawasaki KX:llä, ennen sitä en ollut ajanut kuin automaattivaihteisella minimopolla... alku meni aika varovaiseen- ykkösellä juuri ja juuri niin paljon kaasua että liikkeellä pysyi. Illan tullen tosin ajelin jo kovempaakin...

29.10.2002 10:41

Eka kerta oli viime kesän alussa, kun sain tesmata kaverin DT, aluks hieman varovaisemmin, sit jos uskalsi kiihdytellä täysillä, ennen ajanu vaa pieniä mopoja ja itellä skootteri. Oli se kyl ihanaa, tuntea "ne" tehot jalkojenvälissä, sit siitä pikkuhiljaa muiden kavereiden kevareita kun sain kokeilla, ni tuli KAUHHHEEEEE himo ostaa oma keväällä,,,, nyt kevättä oottelen vaa.. tuskastuttavaa....

29.10.2002 11:16

Taisin olla 12v kun ajoin ekan kerran cr125llä radalla. Eka otin vähän varovaisemmin mutta saatiin takaiskari mulle sopivaksi niin sit mentiin. Painoin ihan hullun tavalla menemään, faija sano että ota vähän rauhallisemmin mut en mä sitä uskonut :)
Sillä oli todella hauskaa hyppiä kun vertas sen hetkiseen kx80:seen. Oli paljon helpompi hallita piikkiä ilmassa ja oli ilmassa rauhallisempi.
Taisin olla 15v kun ajoin ekaa kertaa kaverin katupiikillä.

29.10.2002 13:10

Viime kesänä autokoulun täystehosella DT:llä vuosimallia 1989. Sitä enne oli tullu ajeltua Mankilla n. 1500 km ja skooterilla n. 4000 km. Eipä ollu isompia ongelmia.

29.10.2002 14:14

Tää menee nyt hiukan ohi aiheen mut kuitenkin...
Isukki osti kesällä -93:sen 600cc honda shadowin, sitä tuli sit vähän kokeiltua. Paikat hakkas alussa ihan kipeesti, no sit siit vähän vapauduttiin... Meni noin 15 sekunttia kun olin päässyt isolle tielle niin vauhtia 130km/h. Ei uskaltanu mennä kovempaa kun oli mopokypärä päässä ja se pakkas nousemaan päästä. Taitaa olla tuo vauhti mun turma sit joskus... :itku:

29.10.2002 17:34

Mä pääsin koittaan kevaria ekan kerran syyskuussa, kun saatiin Nsr:rä kuntoon. Ei se paljoo eronnu peeveestä.... paitsi tehon puolesta :wink:
Isoin pyörä jolla olin siihen asti ajanu oli kaverin nelari kasikymppinen.

29.10.2002 19:12

Pyörä oli yamaha DT 125 ja ennen olin ajanu vaan fillarilla :)
Helppoa sillä oli ajaa, liikenteessä ekoina tunteina vaan avuton ja hermostunut fiilis. Kaasua ei sillon vielä paljoo uskaltanu käyttää, 80km/h tuntu hirveeltä (osittain DT:n ajoasennosta johtuen )Tottakai pyörää voi ajaa rauhallisesti.

Sitte ku piti mennä pyörää ja istuin RS:ään (DT:n asentoon tottuneena), niin aluks luulin ku polvet meni niin koukkuun(verrattuna DT) että pyörä on mulle liian pieni ( oon 188cm)
no siihen asentoon tottu nopeesti ja nyt se on mun mielestä erittäinkin hyvä ajoasento. :)