Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

24.5.2003 23:05

togetzu: kannattaa muistaa että mittareita on tosi helppo rämplätä..
kun tolla noin vähän ajettu..

25.5.2003 12:09

siis sillä ei oo oikeestikkaan ajettu sitä enempää. koko pyörässä ei oo mitään vikaa. katteissakaan ei oo ainuttakaan naarmua ja huoltokirja sun muut kaikki roinat on. se tyyppi on mun kaverin kaveri ja seki sano että se ei oo ajanu sillä muutaku sen 2600km. meen tekeen heti kaupat ku saan myytyä skootterin. :lol:

10.6.2003 19:02

Just ajoin eka kerran autokoulun yamahalla. Kiva oli ajaa , mutta oli lievä laitteisto vika joten en kuullu paljo mitään mitä se opettaja puhu. :-?

joo ja sit kämmäsin ite parikertaa risteysajossa, et silleen. Maanantaina uudestaan - odotan kauhulla

11.6.2003 16:45

Itse ajoin ekan kerran omalla Näsärillä pari viikkoo sitten, kun sen sain. Ekan kerran sammus, ku mokailin jotain kytkimen kans. Sitten uudestaan vaan käyntiin ja ihan hyvin se sujuu nyt. Huomenna (vasta) eka ajokerta, kun on vähän ruuhkaa siellä autokoulussa... Autokoulussa isokokoinen Varadero :lol: Nooh... kai se sujuu. Eli harkkaluvilla aion sitten ajella. Toivottavasti pääsen kokeista ekalla läpi, ettei mee kolmion saamiseen kauheesti aikaa. Ei olis kiva ajella inssiä talvella :wink:

11.6.2003 20:01

Ekan kerran ajoin piikillä, Kawasaki KX 80:llä kaverin mökillä pienellä yhden auton levyisellä mehtätiellä. Olihan se siisti kokemus, kun kerrankin vauhti jopa tuntui ja kiihtyvyys oli aivan omaa luokkaansa mopoihin verrattuna. Ja kiihdytyksessä ykösellä ja kakosella pyörä rupesi keulimaan, ellei ajanut vähän etu kumarassa :)
Sitä ennen olin ajanut vain vähän kaverin entisellä Helkama AX:llä ja mun skobolla.
Ja nyt meinaan sitten itekkin ostaa piikin, luultavasti syksyyn mennessä.

Saako kolmio perässä ajaa, ennen kuin saa kortin?

11.6.2003 20:36

humppapappa kirjoitti:Just ajoin eka kerran autokoulun yamahalla. Kiva oli ajaa , mutta oli lievä laitteisto vika joten en kuullu paljo mitään mitä se opettaja puhu. :-?

joo ja sit kämmäsin ite parikertaa risteysajossa, et silleen. Maanantaina uudestaan - odotan kauhulla


saattaa jäädä toi maanantain tunti ajamatta , koska en saa enään nukuttuakaan kunnolla , kun pelkään niin paljon tota tuntia...

11.6.2003 20:59

So Late kirjoitti:Saako kolmio perässä ajaa, ennen kuin saa kortin?


Öö.. joo jos oot käyny ajokoulussa ja saanu sieltä sen kolmion ja harjoitusluvan.

22.6.2003 13:48

Mopona oli ollut kolme vuotta Tunturi Tiger ja sitten siitä kaveri päästi mut ajeleen 125cc Yamahalla ('01) ja hyvin tuo hanskassa pysyi. On sitä tultu ajettua loppujenlopuksi aika paljon eri crosseilla, mutta jostain syystä pidän KTM:mää ykkösenä. Vaikka onhan VOR:rikin ihan valioluokkaansa.

2.7.2003 12:02

Joskus 5 vuotiaana ajanu 50cc pikku yamahan "enskaa", jonka jälkeen ajellu pelloilla 125cc Honda nobodyknowswhat vm.70-luvun alkupuolelta, jonka jälkeen Honda apinalla muutaman vuoden niin pirusti ja nyt ajellu kesän ja viimevuoden loppusyksyn rs:llä.

Ajat miten ite hyväksi koet, kunhan muistat ohittaa kaiken minkä pystyt vaikkei siitä itsellesi mitään ajallista hyötyä ole sun muuta kivaa.

5.7.2003 23:19

Joo ekan kerran koskaan vaihdepeliä, niin autokoulun KMX ja kyllä tuli skootteria ikävä. :D :twisted: Meni ne jutut päin peetä.
Nyt toka kerta niin RS:sää ja tuntu paljon kivemmalta.
Muuten ei oo oikeen tullu ku skoottereilla ja kelkalla ajettuu.

9.7.2003 19:07

Ekan kerran kokeilin kaverin Nsr:ää -93, jonka se oli just saanu. Semmosseella lyhyeellä tien pätkällä. Sanoin että ajan ihan hiljaa. Kun sitten pääsin sarviin ja tien päätyyn niin ei siinä malttanut ajaa hiljaa. Kaasu pohjaan ja nopeasti oli 100 vauhtii. Oli se tunne hikisten mopojen jälkeen. Se minut sitten sai hankkimaan piikki-kortin. :D

11.7.2003 23:33

Mä en ollu ajanu millää moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä ennen kuin sitten autokoulus tuos joskus kesäkuun loppupuolel. Se oli aika jännää kyllä ja tehoa kyllä löyty ihan jees, mutta ei se mulle kyllä mitään vaikeuksia tuottanu. Joillakin se taito on jo luonnostaan ;) . Eka kerta liikenteessä sitten teoria&käsittelykokeiden jälkeen meni kyl sit vähän penkin alle. Eihän meikäläinen tajunnu sit liikenteessä (hullu jännitys yms. nk. kuset housussa -tilanne) antaa es tarpeeks kaasua kakstahti jammu sr:lle -> sammahteli kokoajan :roll: . No ei nyt ihan mut valoista loivaan ylämäkeen lähtiessä silloin tällöin. Noh toinen ajotunti meni sit jo paljon paremmin ja tän viikon keskiviikkona sain sitten kortin inssin jälkeen, 0 virhettä ja kehut pääle :lol: . Nyt viikko vielä odotella, kun autokoulun opettaja tuo mulle saksasta näsärin vm. -97 tai 98 :) . Helvetti, että olen onneni kukkuroilla, tämä kevarin hankinta ollu kyl kokoajan aika hakoteillä ja nyt se on sit kohta pihas :P .

12.7.2003 0:47

jammu sr on 4t

12.7.2003 2:23

eh joku väitti kyl mulle et se on 2t ja siltä se kyl tuntu jos muihin 4t vertailen :/ no tjoo ois kai pitäny varmistaa ennenku sanoo mitää :)

29.7.2003 19:42

se oli tänä vuonna kun kokeilin serkun 125cc Honda cr:ää...10v sain raisun ja sitä ennen olin ajanu serkun manalla...ei se niin hirveeltä tuntunu kun olin ajanu jo pari kuukautta omalla honda cr:llä...ajan nyt jo kun hullu... 8)