Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

20.11.2002 21:59

on varmaan ollu kivaa ajella viistoista kesäsenä piikillä ympyrää.
kaverin kanssa piti joskus 11 vanhana kokeilla ison veljen ns:sää mopolla ei ollu ajokokemusta mut piti vaan mennä ajaan ajeltiin sit yleisellä tiellä ilman kypäriä tai muita varusteita ja kun ei oikein tiedetty miten vastaa kaasuun niin kahva pohjaan vaan ja sen kokosia oltiin et keuliin se rupes (ei mitään bomber keulia vaan etupyörä sillai pikkasen ilmassa) kyl se saatiin 120 kulkeen lujempaa ei uskaltanu kun tuli niin paljon vettä silmistä ettei nähny mittään, mutta nyt kun ajattelee niin oltiin kyllä IDIOOTTEJA :eek:

20.11.2002 22:01

Mä ajoin enon vanhalla Hondalla niiden pihalla.

21.11.2002 11:24

mä ajoin siskon honda nsf:llä joskus 3 vuotta sitten... omalla pihalla.. sit kunnolla 1½ vuotta sitten siskon Pegasolla sellasella soratiellä...
Tuntu se silleen aika siistiltä ku en ollu ennen ajanu ku polkupyörällä :P Ei sillä hondalla siinä pihassa voinu harjotella ku tekniikkaa :-?

27.11.2002 16:39

No ajoin ekaa kertaa piikillä ehkä n. kuukausi sitten omassa pihassa noin 20m ostamallani Rebelillä. Mutta se nyt on aivan sama sinänsä, ku oon ajanu ennen vaikka kuinka paljon 50cc, 80cc ja 250cc crosseilla ym. kaksipyöräisillä enemmän tai vähemmän. Ei mitään uutta siis.

27.11.2002 18:26

Taisi olla kesällä 2001, kun koekilin serkun Dt:tä. Ei muuta ku mopokokemusta, niin ja ikää oli 13. Tulihan sitä tänä kesälläkin vähä rällättyä sillä Dt:llä... Tarkotus ois laittaa ens kesänä sit oma DT, jos on rahhaa.

31.12.2002 11:15

Mr X kirjoitti:Viime kesänä ajoin kaverin NSR -93. Vähän aluks tuntu oudolta ajoasento, mut kyll siihen tottu aika äkkiä. Se lähtikin vähän äkäsemminkin kuin mopo.



Tais olla jarrutkin hiukan tehokkaammat....muistaakseni meinasit tehä "stoppiet" siihen loppuun??!! :lol:

31.12.2002 12:47

Tais olla parisen vuotta sitten, kun kokeilin isän Kawasaki KE125:tä Oli hauska pärrä! :P Etujarru toimi huonosti ja takajarru jäi lukkoon. Mutta lähti aika hyvin. :wink:

31.12.2002 20:09

Tuttujen 125 cb:llä joka oli ihan väljä shaisse. ja olin silloin 13w eli 2001 kesällä oli lievä pettymys ku tuntu et oma raisukin lähti paremmin. Vaikkakin kyllä se cb 80 keräs lasiin :D

Ja sit tänän kesänä kokeilin kaverin GasGas 125cc monttista ja ihan kivasti kulki, ei piikittänyt vaan väänsi siggenä... :wink:

3.1.2003 22:57

Ajoin ekan kerran isoveljen kaverin pv:tä joskus kun oli 5.luokalla sen jälkeen ajoin seuraavan kerran kaverin mopolla joskus 13 vuotiaana se oli joku venäläine paska joka oli suuniteltu varmaa jolleki zernobylissä(tai miten kirjotetaankaan) asuvalle jannulle kun siinä oli vaihteet toisella puolella kun "normaaleissa" mopoissa ym. pientä kivaa. No sit piti ostaa mopo kun olin täyttämässä 15 ja kohta huomasin et olin jo melkei 16 eikä mopoo ollu no sit seuraavana kesänä hankin rs:än ja autokouluun vaan ja ekaa kertaa tuli sit ajettua koulun dt:llä. Joka meni päin p*****tä mut jo tokalla kerralla alko homma sujuu kun oppi käyttää kaikkia vipuja yhtä aikaa ja voi vaan olla samaa mieltä sen kanssa ku sano tossa aiemmin et ajamalla oppii... Seuraavaks kesäks onki kertyny ihan mukavasti kokemusta mm. yks kaatumine(pieni vauhti, omaa tyhmyyttä), käynti kontio rallissa ym. siel oli ihan mukavasti pyörii ja muutenki hauskaa, kannattaa harkita.

piikil ajaminen

26.1.2003 10:26

Ekan kerran ku testasin cagivaa ni meinas päästä hengestään ku ei tajunnu et se kiihtyy ku perkele. Hetkes oli satanen vauhtii. Älkää huoliko kyl siihen tottuu..

26.1.2003 17:09

Offtopiccina tuli mieleen, että onko joku ajanut kisalaatikolla varustetulla pyörällä? Osaa olla aika venkula.. :retee:

26.1.2003 23:12

Futuran jarruissa oli "hieman" eri tuntuma PV:seen verrattuna kun ensimmäistä kertaa ajoin :D Tehopiikki ilman ravea oli kanssa ihan jees, mopolla kun on niin paljon tehoa joka kierroksella ettei sitä havaitse :lol:

27.1.2003 0:22

Nooh.. ajokokemusta oli vuoden ajalta Yamahan dt 50 cc:llä (jossa giannelli, luonnollisesti :lol: ) Kesällä testasin kaverin täystehoista tzr:rää, ja kyllähän se ilosesti lähetti. Niih. Siis ihan oletettavan kiva kiihtyvyys, sata lasissa tosiaan hätäseen..

27.1.2003 9:18

Ensimmäinen hurja piikkikokemus löytyy parin vuoden takaa kun paikalliseen kelkkakauppaan tuli myyntiin vanha Kawasaki AR 125, eiku kyytiin ja pari kierrosta melkein poliisiaseman edessä ilman kypärää! Kyllä tuntu aivan hurjalta kiihtyvyys vakiomankin jälkeen! :D

27.1.2003 22:14

Offtopic: Onko tota kevarin kytkintä vaikea käyttää vai onks se niinku mopos??