Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
11.10.2012 14:26
Kingsta kirjoitti:Jep. Mikä tehtävä tuntui teistä vaikeimmalta käsittelyssä, vai oliko inssi vaikeamman oloinen? Omasta mielestä tuntui, että kaikki muut tehtävät oli helppoja paitsi se pujottelun kääntyminen, joka nyt oli mulle ihan ylivoimaisen vaikea
Kääntyykö nuo autokoulujen enskat ja muut (esim. Duke) jotenkin helpommin kuin mun GPR? Joku jamppe veti siinä ennen mua sen pujottelun ihan kuin vettä vaan.
Tai sitten oon vaan ylivoimaisen huono just siinä käännöksessä
Enska on kaikki helpoin, seuraavana sitten duken tyyppiset ja yamaha ybr yms., kaikki vaikein on kyykky.
Ja siihen kääntymiseen se kusee yleensä, vinkkinä voin antaa et kato kunnolla sinne minne oot menossa ja anna kierroksien nousta vaan jos sattuu niin käymään (ite jotenkin aina sen kytkimen kanssa nostatin tossa kohtaa ihan helkkarin korkeelle) ni hyvin menee, itellä kusi just siihen kun vauhtia ei ollu riittävästi mut sit kun oppi et antaa kierrosten vaan nousta ni läpihän se meni koko kässäri, ja inssi nyt on lasten leikkiä kun muistaa ylipaljon päätä käännellä ja ajelee liikennesääntöjen mukaan.
14.10.2012 23:17
Joop. Tänään tuli taas harjoiteltua sitä käännöstä ja kyllä se varmaan tästä.
Semmosta vaan mietin, että vaikka olisi ajanut opetusluvalla tunteja, niin kehtaako käydä autokoululta kysymässä että antavatko pyörää lainaan maksua vastaan? Aattelin vaan että jos ei nyt tolla geparilla ala sujumaan
15.10.2012 0:32
Kyllähän ne lainaa ja kehtaa toki, mutta hinta on ainakin 1 ajotunti ja ajoneuvonkäyttö kokeessa maksu ainakin täälläpäin.
15.10.2012 0:54
Juu, veikkaisin sitten useita kymppejä hinnaksi? Noh, eiköhän tuo jossain vaiheessa onnistu tolla Derbilläkin
15.10.2012 13:10
Ajelin ajotunnit Yamaha WR:llä ja YBR:llä. Inssiin halusin nimenomaan pujottelua varten YBR:n, koska siinä tuntui olevan 2 kertaa suurempi kääntösäde kuin WR:ssä. Noh jouduin silti suorittamaan kässärin WR:llä, mutta kyllä silläkin pujottelu suht helposti läpi meni.
15.10.2012 15:00
Halusit ajaa YBR:llä koska siinä on 2 kertaa SUUREMPI kääntösäde? Itte ainaki mielummin pujottelisin sillä pyörällä millä on pienempi kääntösäde
15.10.2012 15:01
Kingsta kirjoitti:Juu, veikkaisin sitten useita kymppejä hinnaksi? Noh, eiköhän tuo jossain vaiheessa onnistu tolla Derbilläkin
Se "useita kymppejä" ainaki täälläpäin ois ollu satasen paremmalla puolella.
15.10.2012 15:22
takuuu kirjoitti:Halusit ajaa YBR:llä koska siinä on 2 kertaa SUUREMPI kääntösäde? Itte ainaki mielummin pujottelisin sillä pyörällä millä on pienempi kääntösäde
Pientä tietenkin tarkoitin.
15.10.2012 17:51
Joo sitä aattelinkin.
17.10.2012 1:35
Tästä on tullut väännettyä vaikka kenenkä kanssa eli mitä kevarikortilla saa ajaa? ja eikös se niin ole että kevareitten lisäksi kaikkea mitä mopokortillakin, myös mautoa? paitti traktoria mutta mitenkäs mootorikelkka?
17.10.2012 1:43
A1 kortilla saa ajaa traktoria, moottorikelkkaa, mopoautoa, mopoa, ja mopomönkijää.
E: Ja siis tietysti alle 11kW tehoista kevytmoottoripyörää
17.10.2012 3:28
Ja traktorimönkijää. Hiiohoi!
Onneks nuo mopoautoon tulee oma kortti.
17.10.2012 8:40
Ja rautalangasta väännettynä vielä, eli A1-kortti sisältää myös M- ja T-luokan ajo-oikeudet (B-kortissa sama juttu myöskin).
17.10.2012 12:46
Jotain viimehetken vinkkejä inssiin?
17.10.2012 14:08
Päätä pyörität niin perkeleesti risteyksissä, päästät jalankulkijat ennen, vilkku ajoissa päälle, ryhmittäytyminen selvästi