Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
20.6.2012 1:36
Tunnen täältäpäin yhden jolla on RX, mutta smoto vanteilla ja renkailla. 1,5v aikana todella vähän vikoja.
Itse ottaisin SX. Maanantaimalleja löytyy varmasti sekä SX että MX.
20.6.2012 11:41
Kejut on mäxässä ja säxässä oikealla ja kiksi vasemmalla, en vain älyä mitä väliä tuolla on. Säxän takaiskari tuntu myös aika hemmetin löysältä, 2 päällä ajettaessa varsinkin otti änkkä kiinni. Ite ottasin mäxän kuten tuli jo selväks, mutta ihan hyviä molemmat.
20.6.2012 12:55
Tottumiskysymys, mutta luonnollisempi on yleensä potkasta oikeella jalalla, samaten kun kirjottaa oikeella ni vaikee sitä on yhtäkkiä vasuria alkaa käyttää.
20.6.2012 13:40
No ei siihen kauaa mee että tottuu, ja toi kirjotusesimerkki oli kyllä jo aika kaukaa haettu.
20.6.2012 13:58
Kicksi vasemmalla ei pitäisi tuottaa ongelmia. Itselläni on yksi vanha helkama mopo jossa kicksi on myös vasemmalla. Joko menen viereen ja polkaisen oikealla tai sitten vasemmalla istuen mopon päällä.
20.6.2012 14:49
Juu ei kyllä millään, ite ainaki ku ajoin kaverin säxällä nii ei ollu mitää ongelmaa tarttenu ku mennä ja polkasta
20.6.2012 19:48
Ite varmaan ottaisin miton, kun just tuli haettuu samanlaine paitsi vuoden uudempi
Ennen mitoo mulla oli piikkine säxä. Mitol paljo mukavampi ajaa 80-100 alueilla, koska paaaljon pienempi ilmanvastus ja ohjausiskari tekee ajosta todella vakaata. Hyvin on paripäivää jo menny kaupungissaki pyörittelyy. Maanteillä ajaessa ja mutkateilla mito vie smoton kyl omasta mielestäni mennentullen. Itse kiteyttäisin tämän silleen, että jos tulee sulla ajoa vähänki enempi maanteillä niin mito on mukavampi.
Ota kumman haluat, sillä päätös on loppujenlopuksi sun oma
20.6.2012 21:32
Loppupeleis ihmettelen et miksi kukaan alle 190cm pitkä henkilö ostaa enduro tai supermoto kevarin ellei sitten ala leikkimään niiden kanssa ja tee "mitä niillä kuuluukin tehdä". Ja jos ei ole mitään kyykyt on syöpää asennetta. Meinaan kyykyllä on niin paljon mukavempi ajella ja kulkee helkkaristi paremmin(2t).
Tai siis kaupungissa asia on iha sama jos vaan pärisee pakollisia ja ei poistu juurikaan taajamasta, mutta täällä maalla jossa pitkiä välimatkoja niin olisi niin paljo mukavempi päristä kyykyllä.
tuolla 190cm tarkotan sitä että jos on pitkä ni on meinaan erittäin paskamainen ajoasento kyykkypyörällä.
Rs:kin tuntuu allani polkupyörältä kun oon liki 2m
20.6.2012 21:44
Clutch kirjoitti:Meinaan kyykyllä on niin paljon mukavempi ajella ja kulkee helkkaristi paremmin(2t)
Kyykyllä imo todella vammasta ajaa. Hussessa suorastaan täydellinen ajoasento ja muutenkin paljon mukavempi ajaa. Huomattavasti monipuolisempi kuin kyykky ja voi ajella miten lystää. Ja sen haluan nähdä että kyykky kulkis paremmin
20.6.2012 22:04
Aivan hirvee ajoasento imo ilman kunno raisereita ja fättistä.
Tuo monipuolisempi ajaa tarkottaa just tota leikkimistä mistä puhuin...
TT-Dt:llä ku ajellu ihan tyhjän vakioputkellisen näsärinkaa yhdes paljon ni ku mennää motarille tai ajetaa mutkapätkää "kilpaa" ni ei mitään jakoa pysyä perässä ja mä en todellakaan ole mikään huono ja lussu kuski. pimeeseen mutkaan vaan on mun juttu.. vaikka kaks päällä :p
Ohituskin käy niin paljo sukkelammin kyykyllä kun niitä huippuja riittää 160 asti.
20.6.2012 22:22
Faktat pöytään: Moto/enska on todella monipuolinen, pääsee oikeastaan missä vaan ja selviytyy joka osa-alueesta kelvollisesti. Kyykky taas on enempi maantiekiituri, paljon mukavampi kovempaa ajettaessa ilmanvastuksen vuoksi. Kulkee tietty myös kovemmin ton vuoksi ja on luonnollisesti erilainen käsitellä. Nää nyt on ihan itsestäänselvyyksiä. Toisille sopii paremmin kyykyn ajoasento, itse tykkään pystystä asennosta. Ja valinta oli helppo endurohommien takia. Mutta ei noita voi suoraan verrata, vähän niinkuin ei maasturia ja sportticoupea.
Ja pyörää nyt on ihan turha arvostella sen perusteella, että siinä on vakiotankona onneton kumiletku ja huonot raiserit. Ne nyt vaihdetaan joka tapauksessa ihan ensimmäisenä.
20.6.2012 23:00
Mulla kyllä onkin tossa raiserit, mutta fättistä ei, ihan turha kapistus
Ja Dt nyt vaan taitaa olla lussumpi kuin näsäri, sitten kun lähtee taas vaikkapa weeralla niin näsäri jää aika pahasti.. Ja huiput nyt on taas aika välityksistä riippuvainen. Eli ei voi sanoa että kyykyt kulkee paremmin, riippuu iha pyörästä.
20.6.2012 23:10
Ei kyllä Dt oo nassea laiskempi. Kiihdytyksis Dt vie suht hyvin mut sit taas ku vauhtia 100+ ni ei mitään jakoa just ilmanvastuksen ja välitysten takia. Ohan ne kyykkyjen vaihdelaatikonki välitykset aivan erimallia kuin mitä kun enduron tai smoton...
Ja veikkaan et minimies oot sokeutunu muusta kun endurosta kun ei oo varmaa enempää kokemusta muusta.
nimimerkillä.. kokemuksen syvällä rintaäänellä.
20.6.2012 23:24
Enska/moto on just paras. Kevyempi (jos mitään yamaha WR ei oteta mukaan) kivempi ajella taajamassa kun näkee autojen yli jollon ohitus vähän helpompaa. Toki matkaajoon noi ei mitään parhaita ole, mutta sen nyt tietääki kaikki jotka on tommosta ajanu. Ja se enskan ajaminen/hiekkatiel luisuttelu on vaan niin hauskaa että en kyllä siitä haluis luopua