Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
9.2.2012 10:22
uskallan väittää että jos sakoilla ollut rengas tuntu hyvältä, niin et huomaa mitään eroa onko keulalla dunloppi vaiko michelin tai joku muu
9.2.2012 16:34
Niinno, empä paljoo ehtiny syksyllä ajella ja alla on ollu ennen vaan mopo niin tuntuhan se paljon paremmalta ajaa
Eikä tullu märälläkään ajeltua, sillon tuskin ois pitäny paljoo mitään..
9.2.2012 17:15
välzy kirjoitti:uskallan väittää että jos sakoilla ollut rengas tuntu hyvältä, niin et huomaa mitään eroa onko keulalla dunloppi vaiko michelin tai joku muu
Tarkoitin sitä että jos lähen kaupasta uutta rengasta ostamaan niin mulle on ihan sama mimmonen se on. Edittiä: luin ton viestis eka vissiin vähän väärin
D
9.2.2012 18:42
juu, siis käyttäjälle Rajis- oli tarkoitettu
11.2.2012 21:11
Millä näistä seteistä saisin parhaan vastineen rahoille?
-Michelin Pilot Power 192€
-Bridgestone Battlax BT016 230€
-Metzeler Sportec M3 209€
-Continental ContiSportAttack 2 240€
-Pirelli Diablo 155€
-Pirelli Diablo Rosso 2 228€
Eli noissa hinnoissa on etu- ja takarengas. Kevariin tosiaan tulossa, niin onko esim. bridgestone tai continental liian hyvä kevariin? eli lämpeääkö kevarinopeuksissa tarpeeksi jne? Ja jos jollain olis kokemuksia kyseisten renkaiden kulutuskestävyydestä, niin olisin kiitollinen tiedoista
11.2.2012 21:57
En tiedä tuosta Bridgestonen BT016 renkaasta mutta ittelläni on tuo BT021supertouring kumi takarenkaana mikä on tarkotettu isoihin matkapyöriin, ei oo mitään ongelmia ollut pidon kanssa mutta kulutuskestävyys on kyllä todella hyvä, kuluu tosi hiljaa niin kärsii burnaillakkin välillä
Sinuna tekisin sillä tavalla että eteen hommaat esim Dunlopin Mutantin joka on pitojen kannalta tosi hyvä ja eturenkaana se ei kulu edes nopeesti, sitte takarenkaaks joku "kova" supertouring kumi joka kestää pitkään.
11.2.2012 22:08
Tuli tuotakin vaihtoehtoa mietittyä, mutta kun molempien päitten renkaat on samaa sarjaa niin synkkaa varmaankin parhaiten keskenään. Joten joku noista sarjoista se tulee varmaankin olemaan. Kummat oikeestaan on paremmat renkaat kevariin, sportti vai touring kumit?
11.2.2012 22:10
Mulla oli Mezlerin m3 sportecit mäxässä edellisen omistajan jäljiltä, ja niillä ajettu n. 10 000km, ja pito ei loppunut kesken millään, tässäkin vaiheessa takarengas alkoi loppumaan, mutta eturenkaassa vielä pintaa.
11.2.2012 22:13
Aika hyvin, kun eikös nuo hyvän märkäpidon renkaat yleensä kulu sitten nopeemmin?
Niissä ois hintakin tossa haarukan puolvälissä. Kannattaakohan noi normi diablot unohtaa samantien, kun kuulemma kuluu aika nopeesti?
12.2.2012 0:09
Joo älä osta Diabloja ainakaa taakse, iha liian pehmeetä.
12.2.2012 0:11
Kysytääs sitten Pilot Power vs Metzeler M3
Bridgestone ja Contikaan ei nyt ihan pois suljettuja vaihtoehtoja ole, vaikka pikkasen kalliimmat onkin
12.2.2012 0:12
Ite laittaisin Mezlerit, ei ehkä niin hyvä pito lämpimänä kuin misukoilla mutta kulutuskestävyys ja märkäpito jotain uskomatonta
12.2.2012 0:16
No eipä kevarissa nyt varmaan mitää über pitoja hirveemmin tarviikkaan
Sitten herääkin vielä kysymys, että onkohan nuo bridgestonet tai contit niin paljon paremmat, että niistä kannattaa maksaa se muutama kymppi lisää.
12.2.2012 1:25
Pilot Powereja voin suositella. Tosi hyvä pito. Vitutti kun meni takasesta, joka oli pilotti, peltiruuvi läpi, piti ilmat sisällä, oli vissiin jostain tielle hukkunut. No, ostin siihen Sport qualifierit, dunlopit muistaakseni, kun ei pilotteja siihen hätään ollut. Huomasi selvästi että takasella ei niin hyvin pitoa. Ei siinä, kyllä mä tuon qualifierin ajan loppuun, ei se niin paska ole mutta ostan kyllä tohon eteen pilotin kun siihen tulee uusi. Mistähän lähtis halvimmalla 110/70 17 tuumanen pilot poweri?
12.2.2012 2:06
Rajis-: contit ei oo koskaan ollu testien mukaan parhaimmasta päästä vaikka hintavat onki, ja metzeler ja michelin on hyviä laaturenkaita joilla on testimenestystä, samoin ku bridgestonellaki, mutta noi kun on kevariin tulossa ja michelin ja metzeler on kehuttuja testien kärkikastia olevia renkaita ni ite ostasin niistä jommat kummat koska halvimmasta päästä ja varmasti laadukkaat renkaat, eli ei ole syytä maksaa enempää bridgestonesta ellet välttämättä halua.
Ja minusta riippuu ajotyylistä mitkä renkaat, jos on pääasiassa agressiivinen mutkatie kuski, ni sport renkaat ja jos taas rauhallinen ja vaan joskus ajelee kovempaa ni sporttouring, itse ottasin nämä jo sen takia, että kestävät kilometrejä enemmän ja ovat yleensä halvempia, ja sopiva kompromissi sportti ja kulutuskestävyys ominaisuuksia, ja yleensä myös paremmat märkäpidoltaan ku täys sportti renkaat.
Pasikiainen: mynetmoto.com on aika halpa paikka.