Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

24.12.2009 16:04

Jep, naurahdin vähä ku luin, että "Kunnon kisapyörissä revitään hivenen enemmän tehoja kun joku 30hp" :D Tieto. Ootko miettiny, että myös ne "kisapyörät" yleensä on isompi kuutioisia joten niistä tietty lähteeki enemmä tehoja. Mutta fakta on, että ktm on kisapyörä, jonka kaikki tiesivät, jos ei ennen niin nyt. Ittellä hyvä puoli tossa nelarissa, että koskaan ei oo jättäny tien päälle eikä mtn ongelmia, uskaltanu lähtee helposti 100km päähä kotoota ilman yhtäkään työkalua :P

24.12.2009 19:31

Jep, kotarissa kans sama homma että ei ole koskaan jättänyt tien päälle, aina toiminut kun junan vessa. Öljyä ja työkaluja on aina repullinen mukana, mutta ei ole vielä työkaluja tarvinnu. =) Ei se pari tahtia vähemmän siitä sen epäluotettavampaa välttämättä tee.

Prakka; miks sitten Ktm nimittää itsekkin exc:tä "täysiveriseksi kilpapyöräksi"? :roll:
Kisapyörä ei pelkästään tarkoita sitä, että moottorissa on potentiaalia. Kyllä se runko, jousitus ja muut hallintalaitteet on myöskin kehitetty kovaan rasitukseen, vaikkapa nyt enduroon.

24.12.2009 19:47

Yrittäkää nyt ymmärtää varrekuskia :lol:

24.12.2009 21:12

TseiTsei kirjoitti:Jep, kotarissa kans sama homma että ei ole koskaan jättänyt tien päälle, aina toiminut kun junan vessa. Öljyä ja työkaluja on aina repullinen mukana, mutta ei ole vielä työkaluja tarvinnu. =) Ei se pari tahtia vähemmän siitä sen epäluotettavampaa välttämättä tee.

Prakka; miks sitten Ktm nimittää itsekkin exc:tä "täysiveriseksi kilpapyöräksi"? :roll:
Kisapyörä ei pelkästään tarkoita sitä, että moottorissa on potentiaalia. Kyllä se runko, jousitus ja muut hallintalaitteet on myöskin kehitetty kovaan rasitukseen, vaikkapa nyt enduroon.

Jep, kaverin kotari ei ole IKINÄ jättäny tien päälle, ei edes bensa koskaan loppunut. Kaveri kummiski ajanu sillä suht paljon ja kesällä saatto päivässä mennä se kaks tankkia helposti :P

25.12.2009 22:47

TseiTsei kirjoitti:Prakka; miks sitten Ktm nimittää itsekkin exc:tä "täysiveriseksi kilpapyöräksi"? :roll:
Kisapyörä ei pelkästään tarkoita sitä, että moottorissa on potentiaalia. Kyllä se runko, jousitus ja muut hallintalaitteet on myöskin kehitetty kovaan rasitukseen, vaikkapa nyt enduroon.

Kai Hondakin voisi nimittää Varrea täysiveriseksi sporttiseksi kilpapyöräksi :) Ei sitä kukaan estä, kuinka paljon paskaa tuotteestaan puhuu.

Mutta uskotaan kyllä kerrastakin että se olisi kilpapyörä :)

27.12.2009 14:02

prakka kirjoitti:No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...

Voi vittu näitä nelitahti miehiä!!! :lol:

asdasd

27.12.2009 14:14

höpöpö kirjoitti:
prakka kirjoitti:No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...

Voi vittu näitä nelitahti miehiä!!! :lol:



Kyllä se vaan on totta, että nämä exckotarit mitä kadulla näkee on kaukana kisapyörästä, että niillä ei mitään mm-enduroita voiteta :D
Kun vertaa vaikkapa EXC:tä ihan perus SX malliin, niin ero on jo aika suuri, ja sitten kun on vielä SXS jota jopa ehkä uskaltaisin sanoa kisapyöräksi..Tietty nämä ovat crosseja, mutta kuitenkin. Vaikka eipä Tyla Rattray aja edes tämmösellä vehkeellä, kyllä niistä on kutiteltu vielä enemmän irti tietysti säännösten puitteessa.

(Huom. vertaa vaikkapa esim. normi sx:ssä on 40mm kaasari, uusissa exc kotareissa 36mm...)

27.12.2009 14:45

_krisuu kirjoitti:(Huom. vertaa vaikkapa esim. normi sx:ssä on 40mm kaasari, uusissa exc kotareissa 36mm...)


Tuossako on sitten ero 'kisaisuuden' välillä ? Endurolta haetaan muutenkin hieman enemmän vääntöä, kuin crossilta. :lol: Tuolla sinun päätelmällä ilmeisesti sillä 'kisapyörä' nimikkeellä on joku hevosvoima raja jos SXS on jo se oikea kisapyörä ?
Mutta jatketaan tuonne Kotari puolelle, jos jää vielä vaivaamaan ? ;)

27.12.2009 14:52

Mitä täällä nyt selitetään. Exc:t millä porukka ajaa tiellä on iha samaa tavaraa millä ajetaan enduroa sm ja mm tasolla :)

27.12.2009 16:37

_krisuu kirjoitti:Kyllä se vaan on totta, että nämä exckotarit mitä kadulla näkee on kaukana kisapyörästä

No kerroppa sitten minkä takia porukka ajaa enduron piikki luokassa exc:llä. tuskin ne millään katuvehkeillä esim päijänneajoon lähtis. koittakaa nyt jo tajuta että exc on kilpakäyttöön tehty enska pyörä, ja periaatteessa ihan turha verrata crossi käyttöön tehtyä pyörää enskapyörään koska crossipyörän kone on luonteeltaan ihan erilainen!!! :seko:

28.12.2009 13:37

Eikö tämä oo kevarilla pidedmmälle matkalle topicci? eikä mikään vitun ktm kinastelu onko se kisapyörä vai ei??

28.12.2009 14:56

onko yksinkertasest mitään järkeä lähtee yzärillä raumalta kalajoelle kun tota matkaa kertyis ~428km?

28.12.2009 15:13

Se riippuu ihan siitä jaksatko ajaa sen +400km. Jos jaksat, niin antaa palaa vaan. Eipä ainakaan tarvi ottaa repullista öljyä ja tulppia ja avaimia mukaan :lol: Pisin matka yhtäsoittoa itsellä oli viimekesänä Jyväskylä - Joensuu, weturissa vaan perse puutuu melko nopeasti joten pari kahvitaukoa täytyy pitää välissä.

28.12.2009 15:16

Pitää riittävästi taukoja, ottaa tarvittavat varusteet mukaan, katsoo että sää on hyvä ja tietty oikea asenne niin eihän tuossa pitäisi mitään ongelmaa olla. :)

28.12.2009 15:32

TseiTsei kirjoitti:Pitää riittävästi taukoja, ottaa tarvittavat varusteet mukaan, katsoo että sää on hyvä ja tietty oikea asenne niin eihän tuossa pitäisi mitään ongelmaa olla. :)

joo, tekis mieli lähtee nyt ens kesän piikil johonki kauemmas, mopol ei jaksanu ko maksimissaa niit 100km lenkkei :) kalajoel ois sentää sit jotaa happeninkii ;)