Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

14.9.2011 11:29

Muistaakseni Pöndeixillä oli punakilpiprojekti joten rekisteröitikatsastus(?) pitää tehdä.
Ei voi mitata tehoja paikanpäällä, ellei niillä jotai penkkirekkaa ole. :roll:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

17.9.2011 19:10

Cometti on niin tehokas, ettei poliisit ole vielä uskaltautuneet ratsaamaan sitä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

20.11.2011 21:42

TT Husse : D Rinon paisarilla ja vakioänkällä

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.1.2012 19:03

Kertokaas mulle saako tuolla väliluokan kortilla (25kw) ajaa tt kotaria tai hussea ? eli paljonko niissä on kilowatteja täystehoisena?

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.1.2012 19:30

En oo varma, mutta taitaa teho/painosuhde kusta ton. Ku joku selitti et tt EVO1 mito ei toimi tuossa, koska siinäki o liia raju suhde, vaikka kilowatit riittäs :D

Korjatkaa jos oon vääräs, tää on vaa foorumilta kuultua.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.1.2012 19:31

En kyl ymmärrä miks joku haluis ajaa tos vaihees enään millään lelulla.
Oikeita pyöräkin saa samaan hintaan.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.1.2012 19:48

Mitä ny oon jotain videoita kattellu niin ihan yhtä leluilta nuo kuristetut 25kw kyykytkin on... :roll:
Ja kuristettuna pitäisin.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.1.2012 19:56

Eihän tuommoisessa kyykyn kuristamisessa mitään järkeä ole. Moottoria ei ole edes suunniteltu tuottamaan tehoa pienillä kierroksilla ja meno on sen mukaista. Otetaampa esimerkiksi tuosta vaikka Suzuki DRZ-400, tehoa "tt:nä" vähän reilut 30kw. Kun siitä otetaan muutama pois niin ero on melko pieni ja tällöin ajaminenkin on paljon hauskempaa

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 0:40

Biken numerossa 7/2009 testasivat Bemarin F 800R:ää ja Kawasakin ER-6n:ää ns. normaalina ja 25kW:n kuristuksilla. BMW:stä "TT:nä" 68kW / 89.8 Nm ja jälkimmäisestä 51.6 kW / 64.8 Nm. Kawasakissa oli liitin joka laitettiin ruiskurungon yhteyteen ja näin rajoittaa kaasuläppien avautumista. Bemarissa sitten uusi ruiskurunko kokonaan.

Testin mukaan kuristusta ei huomaa normaaleissa ajonopeuksissa, huomasi vasta ohitustilanteessa ja moottoritienopeuksissa. Kuristettuna BMW väänsi 71.1 Nm ja Kawasaki 51 Nm. Että en nyt tiiä onko mitenkään järjetöntä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 1:23

Tarkoitinkin näitä henkilöitä, joilla on palava halu ostaa ZX-6R, R6, GSX600R tms. pyörä ja kuristaa se.

Tuotahan ER6 kehutaan erittäin hyvänä harjoittelupyöränä ja ei taida Bemarikaan ihan niitä kireimpiä ratatykkejä olla. Tarkoitinkin juuri sitä, että kun twhot kuristetaan niin olisi hyvä jos vääntöä löytyisi vielä senkin jälkeen. Noista kusiasista kun tahtoo sekin vääntö kadota kun aivan yläkierroksille ei päästä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 1:31

Ahaa, näinhän se kyllä on. Ois kyllä ihan mielenkiintoista nähdä faktaa paperilla että miten tollasten kusiaisten ja kilosten käyttäytyminen muuttuu 25kW kuristamisen jälkeen, kun niitä kurisarjoja niihinkin myydään ihan tehtaan toimesta, tuntuu vähän älyttömältä. Jatketaan kuitenkin aiheessa.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 14:37

Kaverin honda cbr 600 on 25kw tehoissa, rajoitettu ainakin kaasun liikkeellä ja kaasarissa/imukurkussa jotain tuketta. Ainakin entine räsä vei sen suht helposti viivalla eikä se honda kulkenu ku jotai 120km/h. Mutta on se aika ilmeistä jos kummastaki irtoaa suht sama heppa määrä mutta toinen painaa 70kg enemmän. En tiedä sitten miten noi uudemmat ruiskupelit käyttäytyy.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 15:46

Ja kaikelisäks tuossa 25kw kuristamises ei ookkaa se ideana et halutaa ajaa sil luumulla paskalla. Itekki joskus ostan luultavasti sv1000:sen, ku v2 kiinnostas, kuristan 25kw ja ajan helvetin halvoilla vakuutuksilla. Tosin tehoahan on oikeesti normisti 88kw, mutta sitähän ei kenellekkään kerrota ;)

Ja muutenki toi iso kyykky 25kw on järkevämpi ku kevari tt:ks ja noihi papereihi. Kulutus on pienempi, helvetisti pitemmät huoltovälit ja aika moni pyörä vie noi tt kemmut 25kilosenakin.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.1.2012 18:31

Se mitä koneesta kuristuksen poiston jälkeen lähtee eli TT, virityksestä en tykkää, huoltovälit lyhenee jne ja koneesta tulee yleensä vielä enemmän yläkiertonen, joka ei oo ollenkaan kivaa.

Ja tosta pyöristä. Kyllä itsekin ostasin vaikka kusiaisen jonka kuristasin 25kw, näin minä varmaan teenkin tässä kunhan huhtikuussa ikää tulee täyteen ja jos rahatilanne sallii ostaa isompaa pyörää, muuten ajelen sitte tessulla ja pienet tehot paperissa, paremmin menee kaupaksikin kun ei tarvitse uuden, todennäköisesti 16v omistajan sitä enää ruveta kuristelemaan, eikä poliiseja kyllä liiemmin tessun tehot oo kiinnostanu, vaikka melko paljo on niiden kans tullut asioitua.

Eli kyllä pitäsin piikin tehot aina papereissa alle 11kw, niin luultavasti helpommin myytyä, ja isomman pyörän voisin pitää pikkutehoissa, kyllä silläkin pääsee.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

20.1.2012 17:44

Tuli sellanen juttu mieleen, että ajaako yksään ihminen näistä mototin tyypeistä täyspäiväsesti a1 kotarilla? Kaveri väittää et sen koulus on joku jannu joka oikeesti ajais kuristetulla kotkalla, mut se on varmaan taas näitä tälläsiä huhuja :lol: