Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
20.5.2013 22:56
Itse sain tollasen
tuning-huohottimen 24mx:stä tilauksen mukana bonuksena. Kattelin että 9,90€ maksaa.
21.5.2013 7:40
millä saa männänjämät sylinteristä pois? sitruunahapolla? pinnoitettu sylinteri kyseessä.
21.5.2013 9:14
Itte olen aina ihan vaan hienolla vesihiomapaperilla vetässy kevyesti pois. Toimii aina ja ei se sylinterin pinnotus hioudu minnekkään. Toimii putkitetussa yhtälailla.
21.5.2013 16:08
Milläs karkeudella suunnilleen? 800-1200 vai vielä karkeammalla?
21.5.2013 18:16
Taitaa kuulua enemmän kevytmoottoripyörän rekisteröinti ja katsastus -topickiin mutta pistetään tänne kuitenkin..
Mitä tuo "punakilpinen" moottoripyörässä yleisesti ottaen tarkoittaa? Koska sillä saa ajaa tiellä? Tuolla projektipuolella oli puhetta, että esim. punakilpiseen -06 EXC:hen tulee noin 250€ verot jos sen rekisteröi valkokilpiseksi. Tarkoittaako se, että esimerkiksi
tämän Suzuki RM:n tai muun punakilpisen enskan voi rekisteröidä valkokilpiseksi ihan normaaliin tieliikenteeseen, jos siihen laittaa peilit, valot, vilkut ja muut katsastukseen tarvittavat + tietenkin kuristaa 11kw ja penkittää? Netistä koitin katsoa lisää tietoa, mutta en oikein mitään järkevää pikaisesti löytänyt..
21.5.2013 18:39
Punakilvet on perjaatteessa aina esim jokaista kisaa varten haettava ajolupa, joilla saa sitten ajaa siirtymiä jne. Vähän sama kuin auton siirtokilvet, mutta niillä saa ajaa vain esim sen yhen kilpailun ajan ja siihen liityviä siirtymiä.
21.5.2013 19:20
Joo jotenkin näin sen aattelinkin olevan. Jokakerta kun haluaa lähteä kylille niin pitää tehdä kirjallinen hakemus, että saa ajoluvan..
21.5.2013 19:27
Jotta punakilpisen pyörän saisi valkokilpiseksi, pitää pyörän olla myös tyyppihyväksytty tieliikenteseen. Syy siihen että punakilpisiä pyöriä rekisteröidään paljon on se, että punakilpisyys toimii myös pyörän iän todisteena, koska siitä pitää tehdä ilmoitus tullille. Vaikka enskapyörä olisi 10v vanha malli, pyörään lätkästään uuden verot jos ei käyttöönotosta ole todisteita (toisinsanoen punakilpisyys).
En pistä päätä pantiksi että kaikki tuo on totta, mutta näin minä olen ymmärtänyt kun aikaisemmin vielä harkitsin enskan kilvitystä.
21.5.2013 19:32
Jepjep, punakilpi on tilapäinen lupa ajaa liikenteessä, käytännössä se virallinen määritelmä kuitenkin enskapyörissä tarkoittaa virallisesti maahantuotua tyyppihyväksyttyä pyörää joka täyttää tieliikennne vaatimukset (kuristukset, peilit yms. tehtaalta tullessa paikallaan), mutta siitä ei ole maksettu autoveroa.
Mutta punakilpi pyörien kanssa täytyy olla tarkkana, koska suomessa saa myös crossista enduroksi muutetun pyörän punakilpiseksi, mutta tälläistä ei kuitenkaan saa rekisteröityä valkokilpiseksi.
Esim. tuo rm kun on alunperin crossi, niin sitä ei saa rekisteröityä valkokilpiseksi ellei tuo ole jonkun virallisen muutosfirman tekemä esim. valenti racing, jos on niin sitten sen saa rekisteriin (papereissa tosin ei sitten lue suzuki vaan valenti racing tai jonkun muun muutosfirman nimi) mut muuten ei saa.
E: Ja tulli lätkäsee uuden verot ellei pyörä ole vähintään 6kk vanha ja ajettu 6000km, eli jos jompikumpi ei täyty niin tulee uuden verot, mutta jos molemmat täyttyy niin verotetaan käytettynä.
21.5.2013 19:40
Onko mahollista saada 34mm kaasaria menemään 38mm imukaulaan sillei että pysyis tukevasti eikä vuoda? Jollain holkilla tai jotain? Olis tarkotus hankkii apikkaan tommonen 34mm kaasari ja kotarin 38mm menee mäxään. Ei viiti sitä 34mm imukaulaa ostaa ku pjmelt 60e ja postit siihen päälle eli lähemmäs 80e..
Kiitos jos jollain kokemusta tommosesta ja viittis jakaa tietonsa.
21.5.2013 23:29
L_rppa kirjoitti:Milläs karkeudella suunnilleen? 800-1200 vai vielä karkeammalla?
800 ja vesissä, sillä lähtee. Jos enemmän tavaraa sylinterissä niin vähän karkeempi alkuun. Ja tottakai vähän hiot koko sylinteriä ettei van sit satu menee vähän soiroks (epätodennäköistä jos varovasti teet).
22.5.2013 20:03
Joo, tottakai tasasesti vaikka ei jokapaikassa oliskaan
Kiitoksia neuvoista.
22.5.2013 22:10
L_rppa kirjoitti:Joo, tottakai tasasesti vaikka ei jokapaikassa oliskaan
Kiitoksia neuvoista.
Eipä mittää, Toivottavasti pääset nopeasti tien päälle
23.5.2013 16:13
Mitäs kaikkia piikkeihin liittyviä vertailuja tuo Tekniikan Maailma (tai jokin muu vastaava) on tehnyt? Pikaisella googletuksella löytyi ainakin yleiset piikkivertailut vuosilta -07 ja -11, Aprilia RS4:n testaus sekä Honda CBR/Yamaha YZF-R vertailut. Mutta onko niitä vielä jotain muitakin? Vois olla ihan mielenkiintosta luettavaa, varsinkin näin sateisena päivänä...
23.5.2013 20:26
Gooby kirjoitti:Mitäs kaikkia piikkeihin liittyviä vertailuja tuo Tekniikan Maailma (tai jokin muu vastaava) on tehnyt? Pikaisella googletuksella löytyi ainakin yleiset piikkivertailut vuosilta -07 ja -11, Aprilia RS4:n testaus sekä Honda CBR/Yamaha YZF-R vertailut. Mutta onko niitä vielä jotain muitakin? Vois olla ihan mielenkiintosta luettavaa, varsinkin näin sateisena päivänä...
Kaikennäköstähän sitä löytyy:
http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyorais ... supermotothttp://tekniikanmaailma.fi/kaksipyorais ... -yzf-r-125http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyorais ... toripyoratItse jumituin näitä sivuja selaamaan
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... %7c1&No=30