Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
14.9.2012 22:33
Hitto että on komee Fantic
Kaverilla on kans melkein samanlainen mutta musta. Noissa on tosi hyvät äänet ja muutenkin kyllä komeita laitteita. Ei tuu jokanurkalla vastaan
15.9.2012 20:23
Saako 3000-4000e mitään hyväkuntoista kotaria? Mitä kannattaa ottaa erityisesti huomioon ton hintaluokan kotareissa?
15.9.2012 20:29
No ne on kaikki niitä vanhanmallin katteellisia, eli <07. Eipä niissä mitään sen kummempaa, paitsi että ei oikeen paras vaihtoehto jos oikeesti ei oo yhtään rahaa huoltoihin, bensaan yms, jota menee. Suht moni vaihtaakin ekan kesän jälkeen 4t..
16.9.2012 1:31
Nyt oon alkanu tässä vähän kallistuu supermotojen puolelle, kyykkyjen sijaan. Ainoastaan harkittavina kyykkyinä itelllä löytyy Yamaha YZFR 125 ja Aprilia RS4. Yamaha on vaa vähän liian mainstream tälläselle hipsterille ja RS4:ia ei löydy käytettynä mistään. Nelitahti on siis hakusessa, eli älkää edes ehdotelko kakstahteja.
Hakuagenttiki löytyy jos sitä ny pystyy muut käyttämää, dunno:
http://www.nettimoto.com/listAdvSearchF ... dAgent.phpMutta näissä supermotoissa oisin ny kuitenki kolmen merkin/mallin vaiheilla:
Husqvarna SM/SMS/SMR, esim:
http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1392124 , tai jos oikeen hifistelyks mennään:
http://www.nettimoto.com/husqvarna/smr/1376412Fantic Caballero 125, esim:
http://www.nettimoto.com/fantic-motor/c ... 25/1379333Beta RR, esim:
http://www.nettimoto.com/beta/rr/1373790Mitä mallia suosittelisitte? Fanticci himottais ja himottais ostaa se nyt jo pois ku niit ei tahdo myytävänä kovin usein olla, toisaalta kortti menee ainaki lokakuun puolelle teorioiden takia et muuten tarkotuksena ois varmaan keväällä ostaa. Ja mikä on talvisäilytyksen hinta keskimäärin?
16.9.2012 13:24
Aika samanlaisia pyöriä ovat. Niissä on kaikissa sama Minarellin nestejäähy, mutta Fantic on mallia Comp, eli vähän tehokkaampi, ja Betasta on Rieju Marathonin kaltaiset kuristukset poistettu, eli pikkasen vakiota pirteämpi.
Osalistaa katsottaessa Fantic vie voiton. Löytyy Marzocchin alustaa, Braking jarrut piparilevyillä, Rexfelgen vanteet yms. Husqvarnakaan huono ole, löytyy esim Brembon jarrut edestä ja takaa. Betassa ja Husqvarnassa on kummassakin Paiolin USD-keula. (Hermunen mallissa Marzocchi Gold, Fanticissa astetta parempi Shiverjos muistan oikein)
Painoa ei ole Fanticissa kuivana juuri ollenkaan, vajaa 100kg. Betassa vähän yli 100kg ja Husqvarna painaa 117kg. Kaikki kuitenkin Yamaha WR:än noin 130 kilogrammaa kevyeempiä. Paino voi olla sekä hyödyksi että haitaksi, joten yksiselitteistä voittajaa ei ole.
Loppujen lopuksi valinta riippuu ehkä eniten omasta mieltymyksestä, ovat kuitenkin sen verran samanlaisia pyöriä.
16.9.2012 13:46
Mielelläänhän 11kW nelari saisi painaa yli 110kg koska se pitää muuten käyttää kuristettavana tammikuussa.
16.9.2012 14:17
Stål kirjoitti:Aika samanlaisia pyöriä ovat. Niissä on kaikissa sama Minarellin nestejäähy, mutta Fantic on mallia Comp, eli vähän tehokkaampi, ja Betasta on Rieju Marathonin kaltaiset kuristukset poistettu, eli pikkasen vakiota pirteämpi.
Osalistaa katsottaessa Fantic vie voiton. Löytyy Marzocchin alustaa, Braking jarrut piparilevyillä, Rexfelgen vanteet yms. Husqvarnakaan huono ole, löytyy esim Brembon jarrut edestä ja takaa. Betassa ja Husqvarnassa on kummassakin Paiolin USD-keula. (Hermunen mallissa Marzocchi Gold, Fanticissa astetta parempi Shiverjos muistan oikein)
Painoa ei ole Fanticissa kuivana juuri ollenkaan, vajaa 100kg. Betassa vähän yli 100kg ja Husqvarna painaa 117kg. Kaikki kuitenkin Yamaha WR:än noin 130 kilogrammaa kevyeempiä. Paino voi olla sekä hyödyksi että haitaksi, joten yksiselitteistä voittajaa ei ole.
Loppujen lopuksi valinta riippuu ehkä eniten omasta mieltymyksestä, ovat kuitenkin sen verran samanlaisia pyöriä.
Tekstihän on yhtä asiallista ko tietokirjan, mutta päättämistä melkeenpä vaikeuttaa, jos kerran pyörät lähes samanlaisia ovat! Huipuissa ja kiihtyvyyksissä ei varmaan oo pyörillä pahemmin eroa? Ei mitään ajettavuuden eroavaisuuksia, tyyppivikoja mitkä vois mahdollisesti vaikuttaa? Fantic on siis tyyrein ja laitetuin, husqvarna halvin ja yleisin ja beta pirtein?
Mielelläänhän 11kW nelari saisi painaa yli 110kg koska se pitää muuten käyttää kuristettavana tammikuussa.
Mikäs tän tarina o? :o , onko ens keväällä tulossa joku muutos piikkeihi vai?
16.9.2012 14:23
19. tammikuuta 2013 alkaen tullee kevareihin tehopainosuhderaja 0,1kW/kg eli 11kw nelarin pitää painaa 110kg tai tullee ajokortitta ajo.
A1-luokka
Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden sylinteritilavuus on enintään 125 cm3, enimmäisteho 11 kW ja teho/painosuhde enintään 0,1 kW/kg, kolmipyörät, joissa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää ja joiden enimmäisteho on 15 kW sekä invalidimoottoripyörät niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen.
Näin Trafin sivuilla,
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... ttoripyora
16.9.2012 15:19
Onko sitten kevareita, jotka ylittävät tuon 0,1kW/kg rajan? Miten tuon voi sitten korjata, että ei olisi kortitta ajo? Hva WR painaa juuri tuon 110kg ja tehot 11kW eli on laillinen.
16.9.2012 15:35
Näin ajattelisin, että on helpompi lisätä painoa? Ja sitten poistaa...
16.9.2012 16:31
Onhan noita yli meneviä.. Esim aiemmin mainittu Fantic 4t. Uskallan epäillä että ei onnistu tuo lisäpainohomma, vaan tehopainosuhdetta tulisi pienentää kuristamalla moottoria.
16.9.2012 17:58
Eli käy kuristettuna penkittää ja vetäsee sitten pois?
16.9.2012 18:33
Rosecenze kirjoitti:Stål kirjoitti:Litana
Tekstihän on yhtä asiallista ko tietokirjan, mutta päättämistä melkeenpä vaikeuttaa, jos kerran pyörät lähes samanlaisia ovat! Huipuissa ja kiihtyvyyksissä ei varmaan oo pyörillä pahemmin eroa? Ei mitään ajettavuuden eroavaisuuksia, tyyppivikoja mitkä vois mahdollisesti vaikuttaa? Fantic on siis tyyrein ja laitetuin, husqvarna halvin ja yleisin ja beta pirtein?
Fantic pirtein jos on Comp malli, kuten tuo linkittämäsi Fantic. Husqvarnat ja Betat ovat kyllä uutena saman hintaisia, Husqvarnat vaan sattuvat olemaan jostain syystä käytettynä halvempia tällä hetkellä. Viivoilla mennään todennäköisesti järjestyksessä: Fantic, Beta, Husqvarna. Mutta suuria eroja ei kuitenkaan synny.
Beta ja Fantic ovat aika harvinaisia, eli tyyppivioista ei ole paljoa tietoa (jos niitä edes on). Husqvarnassa vakio ketjut ja rattaat kuluvat loppuun aika nopeasti, itse jouduin vaihtamaan 9700km kohdalla.
16.9.2012 18:50
Vakioketjut yleensä onkin aika hanurista. Ainakaan mopo betasta ei löydy valittamista (hyvinkin pitkälti sama vehje), ainoa mitä tuo paiolin keula on vähän.. mutta ehkä usd:na parempi. Toiseksi tyyppivikana kuulemma mittarin sekoamista, mutta nää on tosi harvinaisia, ja lähinnä vanhemmissa mittareissa, eli ei noissa uudemmissa, itellä pelannut 8500km moitteettomasti. Suosittelen käymään liikkeissä kattomassa, ja mallaamassa takamusta satulalle, se mikä tuntuu omalta, niin sellasta sitten kattelemaan nettimotosta, jos budjetti ei riitä uuteen.
Fanticiinhan saa öhlinsia yms, mutta se kannattaako siitä maksaa extraa tie käyttöön voidaan olla montaa mieltä. Ite lähtisin ainakiin pohtimaan fanticin ja betan ostoa, ihan vaan sen takia että vähän harvinaisempia, ja ulkonäkökään ei oo paha.
16.9.2012 19:54
Jos vaan taloudelliset resurssit mahdollistaa Fanticin hommaamisen, niin ehdottomasti se. Mun mielestä makein nelari mitä löytyy tällä hetkellä. Osat on parasta laatua, pyörä on helkkarin kevyt ja ulkonäöltään makee myös.