Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Pienet kysymykset

16.5.2013 16:21

Andis kirjoitti:Et paina kaasua etkä kytkintä, niin sillon moottori jarruttaa. Ja ton moottorijarrun teho riippuu moottorin kierrosluvusta, eli suuremmilla kierroksilla jarruttaa enemmän. Niin, ja kannattaa aina vaihtaa pienempää sisään, kun kierrokset alkaa olla jo liian pienet. ;)

2-tahdilla moottorijarrutus ei ole suotavaa, koska kone saa silloin liian vähän voitelua ja kiinnileikkaamisen mahdollisuus kasvaa.

Toivottavasti autto ees vähän! :D


Entäs tämä tietopankista otettu lainaus, kuulostaa kyllä hieman hassulta tavalta:

Moottorijarrutus tarkoittaa nimensä mukaisesti moottorilla jarruttamista. Ajossa laitetaan kytkin pohjaan, vaihde pienelle ja kaasu pois. Sitten kytkintä päästettäessä alkaa takarenkaan liike pyörittää moottoria, ja saa kierrokset nousemaan seka vauhdin hidastumaan.

Re: Pienet kysymykset

16.5.2013 16:25

Toi on ihan sama asia, mutta vähän tyhmällä tavalla selitetty. Moottorijarrutus tapahtuu siis vaihde päällä ja kaasu pois, aina kun laskee kierrokset liian alas, niin pienempää sisään.

Re: Pienet kysymykset

16.5.2013 21:31

Läbä kirjoitti:
Jullek523 kirjoitti:Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?


No onhan se ihan hirveetä rykimistä kyykyllä :D Varsinkin ku painoo sen 130-150 kg nii ei ihan helposti nosta :lol:

Mulla räsä ainaski nostaa vajaasta 30km/h ihan kun kytkimellä normisti näpäyttää keulan ylös :D Keuliminen sillä melko kummallista :D Mutta onhan täällä muistaakseni redb tai sinnepäin joka keuli vakioräsällä jonkin aikaa. Kuulemma nostaminen helpottuu hitosti kun vaihtaa normitangon.

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 13:07

Onkos tyyppikilpi pakollinen ? Ostin hussen wr:n pari päivää sitten enkä löydä tyyppikilpeä mistään? MIssä sen pitäs olla

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 16:57

Paljonkos tuollanen tt kakstahti vie perus ajossa? Vähn tekis kyllä mieli vaihdella tuota weeraa. ;)

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 17:11

Mitäs pyörää meinasit? Mä en oo DT:n kulutusta oikein edes laskenu, enemmän se kuluttaa mutta on myös helvetisti mukavampi :D Varmaan siitä 5-8 litraan satasella ihan perusajossa. Vinguttamalla saa kyllä syömään vaikka kuinka.. Ajoin kerran kaasu pohjassa kaverin luo jotain 40km matkan (tietty välikaasut ja pysähdys kahville matkalla) niin tais mennä reippaasti yli 10 litraa satasella kulutus :lol:

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 18:09

Joonaassss kirjoitti:Paljonkos tuollanen tt kakstahti vie perus ajossa? Vähn tekis kyllä mieli vaihdella tuota weeraa. ;)


Mulla menee kotkalla siihen 5,5l/100km perusajossa. Tuokaan ei ole mitään mummoilua. Parhaimmillaan päässyt 5l. Sitten jos räppäilee, keulii, kiihyttelee koko ajan yms. niin menee sen 10l.

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 18:27

10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 18:37

Joo, no Kotaria ja Detsiä ei voi kyllä verrata mitenkään toisiinsa :D Tehoa on kotarissa paljon, kun taas DT on tehottomin kaikista täystehosista 2T piikeistä. Riittää mulle kyllä WR:än jälkeen aivan hyvin :lol: Tuolla 10,7 litran tankilla on jotkut kuulemma päässeet lähelle 200km, mutta isommalla pytyllä ja asiaankuuluvalla kaasarilla menee kuulemma tankilla sen 70-80 kilometriä. Kulutus on hauskuuteen verrannainen :)

Re: Pienet kysymykset

19.5.2013 21:24

Ei mulla ainakaa oo detsillä vielä ykskään tankillinen kestänyt alle 200km detsillä :lol: 200-220km menee yleensä tankilla, eli kulutus pyörii siinä 4l/100km hujakoilla. Tuntuu ettei meinaa millään syödä edempää vaikka kuinka vetäs mutkapätkä vingutustakin esim. 50km tankillisesta :D

Re: Pienet kysymykset

20.5.2013 0:10

Joonaassss kirjoitti:10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.


Luitkos nyt yhtään mitä mä kirjotin? Toi 10l kuluu, jos oikeesti koko tankin oot keula pystyssä. Perusajolla tyylillä jolla itse ajan, eli kiihdytyksiä ja pientä keulaa sinne sun tänne, ja johon lukeutuu 40/50/60/80/100 alueita, kulutus on sen 5-6l/100km. Ja tämä on kisapiikistä, jossa 150sx putkea etc.
Niinkuin Rajis ja Kolmetoista kertoikin hieman tehottomalla 2-t piikillä pääset siihen 4L/100km.

"No pain, no gain." Eli jos pätäkkää löytyy maksamaan muutaman euron enemmän tankille mentäessä, niin osta ihmeessä 2-t. On se tehoero aikamoinen. Toki ei Weerassa varmaan mitään vikaakaan ole. ;)

Re: Pienet kysymykset

20.5.2013 2:23

Ja pitää muistaa myös se huoltotarve, kisapiikki kun tarvitsee paljon enemmän(useemmin) huoltoa. Esim. itse aikoinaan piikkiä ostaessa laskin, että mun kilsoilla joutusin kesässä vaihtamaan 3-4mäntää ja tekemään alakertarempan kerran, missä ei taas hirveesti ole järkeä(varsinkaan, kun rahaa ei tursua joka kolosta). Joten tyydyin sitten katuluumuun, jossa vastaavilla kilsoilla yleensä vaihtaa männän kerran tai kaksi. Tietysti sitten vielä päälle lootaöljyjen vaihdot, jotka pitäs kisapyörässä tehä useemmin.

Re: Pienet kysymykset

20.5.2013 11:09

Rotom kirjoitti:
Joonaassss kirjoitti:10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.


Luitkos nyt yhtään mitä mä kirjotin?


Juujuu tottakai, mut kyllä varmaan tulee myös temppuiltua senverran että toi kulutus nousee.

Re: Pienet kysymykset

20.5.2013 20:52

Mitäs letkua se on ku porukat laittaa tankinkorkin päälle ns. tuning osana?

Re: Pienet kysymykset

20.5.2013 22:05

Ihan normi bensaletkua tai sitten niitä huohottimia, mitä nyt saa esim. moposportilta ja varmaan kaikista muistakin mopokaupoista.