Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
14.5.2013 19:39
Näinkin kaukaa haettu, että liian lyhkänen kaasuvaijeri/kahva ottaa johonkin kiinni, niin ei pääse loppuun asti?
15.5.2013 1:10
Eih.. Mulla ainakin mennyt kaikki vehkeet pienelläkin kaasulla loppuun joskin ei niin nopeasti.
15.5.2013 15:13
Terve foorumin ihmiset! Cebari (2004) on nyt parkissa ja ei oo riemulla rajaa... Giannellit ja muut härpäkkeet löytyy eli suunnilleen mun märkäuni<3 Oon vähän tietämätön näiden pyörien suhteen, jonka takia päädyinki tähän luotettavaan nelariin
Ajattelin kohta lähteä heittää pientä kylärallia ekaa kertaa, mutta pyörästä on moottoriöljy suht. lopussa (näin myyjä sanoi). Kysymys on: mistä tarkistan asian, ja jos sitä on _hieman_ jäljellä, onko vaarallista moottorin suhteen lähteä ajelee? Kiitos etukäteen!
PS. sori moderaattorit jos on väärällä alueella!
EDIT: tarkistin asian ja siellähän oli ihan öljyt kunnossa! jotenki litkulta vaikutti kyl :O haittaako se vai? ja oli hieman yli puolet!
Viimeksi muokannut skittlesmaster päivämäärä 15.5.2013 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran
15.5.2013 15:19
On todella vaarallista koneelle, enkä sinuna olis ostanu jos ajettu vähillä öljyillä. Ohjekirjasta voi lukea miten tarkistetaan, yleensä menee näin:
1. Lämmitä kone (älä lämmitä jos epäilet että vähän öljyä)
2. Odota muutama minuutti, laita pyörä pystysuoraan esim. nojaamaan seinään, ota mittatikku koneesta irti, pyyhi se kuivaksi ja laita takaisin koneeseen KIERTÄMÄTTÄ.
3. Ota tikku pois koneesta, jos se on merkkiin asti märkä, niin no problemo. Jos kuiva, niin lisää öljyä ja aina kokeilee joko riittää.
15.5.2013 15:29
kaneli2 kirjoitti:Tuon varmistin pari pv sitten, ja pyörä alkoi vetää paljon paremmin koska ennen tökki myös siinä ~7k kohdilla. Ylhäältä silti ongelmia.
Ei oo väljä kone? Kokeile huvikses lukita se laippa ylös, alaväännöthän siinä häviää mutta jos kiertää loppuun asti niin vika on siinä.
15.5.2013 16:00
skittlesmaster kirjoitti:EDIT: tarkistin asian ja siellähän oli ihan öljyt kunnossa! jotenki litkulta vaikutti kyl :O haittaako se vai? ja oli hieman yli puolet!
Voithan sä ne vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta kyllä sillä varmaan uskaltaa ajella. Mittatikun puoliväli on passeli.
15.5.2013 20:12
Miks pitää olla kiertämättä kun tsiigaa öljyt? Ainakin tossa hussen ohjekirjassa neuvotaan öljyjen kattominen seuraavasti:
"Kun moorttoriipyörä on tasaisella alustalla ja pystysuorassa asennossa, ruuvaa öljytikku ulos moottorista. Öljytikku sijaitsee moottorilohkon oikealla puolella. Tarkista että öljyn pinta on MIN ja MAX merkkien välissä. Jos öljyä tarvitsee lisätä, tee se öljytikun reiän kautta."
15.5.2013 20:20
Siksi, koska tikku menee syvemmällä öljytilaan kuin mitä vaan tökättäessä paikalleen, tää nyt on vaan tämmönen taiteen sääntö joka pätee joka vehkeessä.
15.5.2013 20:43
Auki se laippa tällähetkellä on, eikä kierrä yhtään sen pidemmälle. mäntä ajettu noin 10k, joten väljää konetta olen itsekkin miettinyt. Kuullut kyllä että kmx ajelisi männällä yli 15tkm.
Puristuksia tuntuu olevan kyllä vähemmän kuin viimekesänä.
15.5.2013 21:17
Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?
15.5.2013 21:50
Mikä olis komee peili mistä poliisit ei valittais?
15.5.2013 23:11
Riippuu vähän poliisista. Mut pysäytettiin ja mp-poliisi kattoi mun tangon alla olevaa polkupyörän peiliä ja kysyi, että näänkö siitä mitään. Vastasin, että "näen" niin anto asian olla
F1 tai Bilteman peilistä ne ei varmaan valita, sellaisia on aika monella.
15.5.2013 23:23
Jullek523 kirjoitti:Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?
No onhan se ihan hirveetä rykimistä kyykyllä
Varsinkin ku painoo sen 130-150 kg nii ei ihan helposti nosta
16.5.2013 15:41
Miten kevarilla suoritetaan moottorijarrutus oikeaoppisesti käytännössä?
16.5.2013 16:17
Et paina kaasua etkä kytkintä, niin sillon moottori jarruttaa. Ja ton moottorijarrun teho riippuu moottorin kierrosluvusta, eli suuremmilla kierroksilla jarruttaa enemmän. Niin, ja kannattaa aina vaihtaa pienempää sisään, kun kierrokset alkaa olla jo liian pienet.
2-tahdilla moottorijarrutus ei ole suotavaa, koska kone saa silloin liian vähän voitelua ja kiinnileikkaamisen mahdollisuus kasvaa.
Toivottavasti autto ees vähän!