Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Poliisit

14.10.2012 20:13

Voi juku teidän kanssanne. :D

Onneksi täällä noita poliiseja tuntuu kiinnostavan ihan muu, kuin kaksipyöräset ajoneuvot. Asia erikseen, jos hölmöilee näkyvästi. Itteä eivät ole vielä
pysäyttäneet. Kai niillä on oikeaakin tekemistä.

15.10.2012 3:21

Prätkä jätkä kirjoitti:Siitä faktatietoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13273220 ... usi_mp.pdf

Palaten vielä tähän, itellä tuli 2-3kk sisään 2 sakkoa, toinen keulimisesta(korttikin lähti), ja toinen ylinopeudesta 85@60, mutta fobatskit sano, että jos kortti on ollut hyllyllä, niin silloin saldo nollautuu? Myös sanovat että 3 sakkoa/1 vuosi tai 4 sakkoa/2 vuotta.
Tohtiikohan luottaa? :D

A1 kortilla ajelin.

15.10.2012 12:16

Monkeyz50 kirjoitti:
Prätkä jätkä kirjoitti:Siitä faktatietoa: http://www.trafi.fi/filebank/a/13273220 ... usi_mp.pdf
Myös sanovat että 3 sakkoa/1 vuosi tai 4 sakkoa/2 vuotta.
Tohtiikohan luottaa? :D

A1 kortilla ajelin.

Miksei?
Itsellä ei ole tullut minkään sorttista puhelua/ilmoitusta/kutsua vaikkakin otin 2 sakkoa / 2kk :)

2 tai 3 kertaa olen kysynyt poliiseilta ja aina sanonut samaa, 3sakkoa/vuosi ja 4sakkoa/2vuotta.

16.10.2012 12:49

Mulle tuli eilen kirje trafilta omien ylinopeuksien takia ja kirjeessä kerrotaan selvästi tämä asia. Ei tartte enää tästä asiasta tapella. :D

"Moottoripyörän ajo-oikeuden haltija, jolla ei ole auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia ja jonka moottoripyörän ajo-oikeuden alkamisesta on alle kaksi vuotta, voidaan määrätä ajokieltoon, jos hän on syyllistynyt ajoneuvoliikennerekisteriin merkittävään liikennerikkomukseen vähintään kolmasti kahden vuoden aikana tai kahdesti yhden vuoden kuluessa."

http://i2.aijaa.com/b/00613/11105321.jpg

16.10.2012 14:26

Ouuuuu shiiit :D

16.10.2012 19:37

Eipä toi ihmeellisempää, ne on lähettäny täs syksyl kaikille jotka sakkoo saanu tollasen. Mä ja yks kaveri saatii kans omat.

16.10.2012 19:43

Ei ton pitänyt ihmeellistä olla, vaan piti vaan todistaa että kortti voi lähteä kahdesta sakosta, kun siitä oli kiihkeät keskustelut.

17.10.2012 0:00

Höh, mä en oo saanu tollasta lapperoo, vaikka otinkin yhet sakot jo keväällä.

18.10.2012 14:02

AceFin kirjoitti:Höh, mä en oo saanu tollasta lapperoo, vaikka otinkin yhet sakot jo keväällä.
Saitkos sakot ylinopeudesta tai sitten joku muu päiväsakko? Ei tuommosista pienistä rikesakoista vielä mitään lappua tule mutta noista pitäis..

18.10.2012 14:06

Ite otin yhet ylinopeussakot (meni päiväsakoille) viimetalvena, viikko-pari joulun jälkeen.. Mitään lappuja oo näkynyt.

18.10.2012 14:33

juvee_ kirjoitti:
AceFin kirjoitti:Höh, mä en oo saanu tollasta lapperoo, vaikka otinkin yhet sakot jo keväällä.
Saitkos sakot ylinopeudesta tai sitten joku muu päiväsakko? Ei tuommosista pienistä rikesakoista vielä mitään lappua tule mutta noista pitäis..

Sakot tuli kaistojen välissä ajamisesta eli liikenteen vaarantamisesta. 6 päiväsakkoa = 36€

18.10.2012 15:26

Tuleeko siitä päiväsakkoa?! Koko viime kesän vedelly kaistojen välistä ja aina kasilta kun meen kouluun niin säästän 8km matkassa 10min kun vedän jonojen välistä..

18.10.2012 15:49

No mulle ainakin annettiin kun ihan hitaasti liikkuvien jonojen välissä ajoin Helsingin keskustassa. Nykyään vedän vain TÄYSIN pysähtyneiden jonojen välissä niin ei ole valitettu, en tosin tiedä onko poliisit edes nähneet.

18.10.2012 16:36

Muistelisin että tuo on mopolla sallittua mutta kemmulla se ei näköjään ole

18.10.2012 17:21

AceFin kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:

Sakot tuli kaistojen välissä ajamisesta eli liikenteen vaarantamisesta. 6 päiväsakkoa = 36€
Aika jännä, yleesä se tulee trafilta se muistutuskirje :D Eikös se kaistojenvälissäajo ole sallittua kunhan ei ylitä sulkuviivaa ja ei aiheuta vaaraa muille tielläliikkujille :D