Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
4.5.2013 21:33
Pitäis Detsiin vaihtaa kejut ja rattaat eli taas se sama kysymys. Mitkä on parhaat 428 jakoiset ketjut kohtuuhinnalla eli 25-40€ ? Reginat on joskus ollu ja ne oli ihan hyvät mutta mites DID tai RK? Biltema on tuossa 1,5km päässä että vois kyllä noita hyväksi kehuttuja Biltemankin omia kokeilla. Siellä oli vaan 428 jakoisia "80cc crossit" -nimellä, ei taida mun ajotyylillä kauaa kestää..
5.5.2013 8:38
D.I.D todettu hyväksi merkiksi täällä. Jos mahdollista, niin osta ne kultavahvistetut O-rengas ketjut, eivät lopu suurinpiirtein ikinä.
5.5.2013 13:54
Sinuna kyllä laittasin 520 jakoset suoraan, kestää oikeesti paljon paremmin kuin 428 jakoset eikä nyt hirveesti kalliimmatkaan ole..
5.5.2013 15:23
Sitä vaihtoehtoo mietin kans.. Minkävuosimallin YZ:n rattaan tähän menikään? Jos hommais saman eturattaan ja vähän pienemmän takarattaan, vaikka 55p.
5.5.2013 15:59
Onko laillista vaihtaa esim. Honda CBR 125 R pakoputki esim. Deviliin? En tykkää oikeen vakio äänestä ni mietin...
5.5.2013 16:23
Kolmetoista kirjoitti:Sitä vaihtoehtoo mietin kans.. Minkävuosimallin YZ:n rattaan tähän menikään? Jos hommais saman eturattaan ja vähän pienemmän takarattaan, vaikka 55p.
Rattaan koot ei mee samalla tavalla 520 ja 428 jaolla, vuosimallit löytyy tietopankista RE detsin osastolta. Mulla 520 jaolla 14-48 välit ja tuntuu olevan aika sopivat seka-ajoon. Kiihtyy ihan normisti, mutta 80 rajotuksellakin pystyy ajamaan matkaa, kun tehopiikki alkaa giannellilla kutosvaihteella jossain 90-95 paikkeilla
Edit: ja noi mun välit on siis hitusen pitemmät kun vakiot
5.5.2013 17:07
Kolmetoista kirjoitti:Biltema on tuossa 1,5km päässä että vois kyllä noita hyväksi kehuttuja Biltemankin omia kokeilla. Siellä oli vaan 428 jakoisia "80cc crossit" -nimellä, ei taida mun ajotyylillä kauaa kestää..
No eiköhän ne kestä ku kasikymppi krossissa on samanverran paukkua ku sun detsissäs
Ellei enemmänkin.
Ja on se hiukka kovemmassa rasituksessa kun kasipätkää huudatetaan radalla.
5.5.2013 20:04
kaneli2 kirjoitti:Ei ole mittaria, mutta polkimen saa alas jalalla hädintuskin yhtään painamalla, männässä näytti olevan pieniä pysytsuuntaisia jälkiä kun pakoaukosta katsoin. Normaalia vai mäntä vaihtoon?
No jos puristuksia ei ole ja männässä naarmuja ni eikö se nyt ole selvää että se joutaa vaihtoon
ja varsinkin jos tehot pudonnu
6.5.2013 11:43
NER0 kirjoitti:Onko laillista vaihtaa esim. Honda CBR 125 R pakoputki esim. Deviliin? En tykkää oikeen vakio äänestä ni mietin...
killerin kanssa taitaa olla mutta eipä ne äänet sen kanssa ainakaan parane...
6.5.2013 11:54
Vaikka äänet katoaisivat kokonaan, et saa vaihtaa änkkää ilman muutoskatsastusta.
6.5.2013 12:48
E-hyväksytyn saa, tietääkseni.
6.5.2013 14:50
Ite oon aina ollu siinä uskossa että pitää muutoskatsastaa, vaikka oliski E-hyväksytty
Aika harva noita kuiteskaa muutoskatsastamaan alkaa, aika huono tuuri saa olla jos tulee jotai sanomista äänistä
6.5.2013 14:58
Ei tarvii muutoskatsastaa kunhan se juttu mikä laitetaan kii mihin tahansa ajoneuvoon, on e-hyväksytty, ja tyyppihyväksytty siihen kyseiseen malliin.
6.5.2013 15:17
Jokin Honda CBR 500€ pönttö saattaa olla tyyppihyväksytty, mutta suurin osa noista pörinäpöntöistä sattuu olemaan joko mallia yleinen, tai jopa niinkin yleinen kuin Biltema, joten todella harva noista pöntöistä on tyyppihyväksytty Honda CBR 125:een.
6.5.2013 15:27
Kyllä noita silti löytyy, esim. Yamaha WR:n Arrowi on tyyppihyväksytty ko. pyörälle ja jostain netistä löytyy se todistuskin siihen. Mallikohtasessa topikissa oli tässä lähiaikoina.