Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
28.4.2013 17:20
Kkimi_ kirjoitti:Mites sais vanneteipit pois? Kynnellä ei lähe, liuottimella ei lähe, painepesurilla ei lähe. Alkaa pikku hiljaa keinot loppumaan...
Aika velho oot jos ei kynnellä/lastalla lähde liuottimen avustuksella. Kynit vaan pikkuhiljaa ellei muuten lähe.
Blacklake kirjoitti:Eli siis 4-tahti kemmulla saa moottorijarruttaa niin vallan perkeleesti kun vain tohtii?
Kyl. Koska nelarissa koneöljyt voitelee jatkuvasti, kun taas kaksarissa voitelu tulee bensan seassa ja siksi ei suositella pitkiä moottorijarruja vajaatahtisella.
28.4.2013 18:20
Asia selvä. Alko vaan ihmetyttämään kun katoin videota Husse SMR 510:stä, kun jätkä n. 70 vauheista löi vaihteen varmaan ykköselle nopeaa, ja moottorijarrulla meni mutkan läpi
28.4.2013 18:47
Muistaako joku sellast temppupätkää muutamien vuosien takaa, missä soi Guano Apesin Open Your Eyes ja yhessä kohtaa joku ottaa temmillä viivaa micran kanssa ja voittaa sen keulimalla?
28.4.2013 21:08
Mitä kaikkee pitää vaihtaa/muuttaa että saa hussen talvikuntoon? Renkaat ofc ja jotain suuttimia?
28.4.2013 21:10
Pahvia syylärin eteen, mahdollisesti vielä retkipatjaa kaasarin suojaksi, ettei jäädy.
28.4.2013 21:11
Blacklake kirjoitti:Asia selvä. Alko vaan ihmetyttämään kun katoin videota Husse SMR 510:stä, kun jätkä n. 70 vauheista löi vaihteen varmaan ykköselle nopeaa, ja moottorijarrulla meni mutkan läpi
Moottorijarruahan nuo käyttävät paljon supermotossa ja motocrossissakin. Moottorijarrutus kuuluu myös taloudelliseen ajotapaan koska moottorijarrutettaessa moottori katkaisee bensansyötön. Kakstahdilla tosiaan ei saa käyttää sitä, aika äkkiä saa koneen leipomaan niinkuin kaveri tällätyylillä sai
Itekkin on tullu vedettyä niin rajusti moottorijarrua mutkassa, että on perä tullu vierelle. Entisellä WR:lläni siis, ei DT:llä..
28.4.2013 23:25
Pikkukorjaus:
Moottori saa kuitenkin vielä saman verran bensaa, kuin mitä se tyhjäkäynnillä saa. Tämän voi todeta esim. laittamalla ryypyn päälle moottorijarrutettaessa, jolloin huomaa sen jarruttavan vähemmän. Ite ajelin kerran ryyppy pohjassa kädet tankin päällä kun kulki ryypyn avulla pelkällä tyhjäkäynnin tuomalla polttoaineella.
28.4.2013 23:28
Kkimi_ kirjoitti:Mites sais vanneteipit pois? Kynnellä ei lähe, liuottimella ei lähe, painepesurilla ei lähe. Alkaa pikku hiljaa keinot loppumaan...
Kuumailmapuhaltimella kun avittaa nii lähtee tosta noin vaa!
28.4.2013 23:38
xtrem3 kirjoitti:Pikkukorjaus:
Moottori saa kuitenkin vielä saman verran bensaa, kuin mitä se tyhjäkäynnillä saa. Tämän voi todeta esim. laittamalla ryypyn päälle moottorijarrutettaessa, jolloin huomaa sen jarruttavan vähemmän. Ite ajelin kerran ryyppy pohjassa kädet tankin päällä kun kulki ryypyn avulla pelkällä tyhjäkäynnin tuomalla polttoaineella.
Korjaus: väittämäsi pätee vain kaasaripeleissä. Ruiskukoneissa polttoaineen syöttäminen lakkaa täysin moottorijarrulla.
28.4.2013 23:46
Joo ruiskukonetta siis tarkoitinkin, jotkut järjestää taloudellisen ajon kursseja autolla ja siitä tämän jutun otin
Moottorijarrutus on kyllä mukava ominaisuus nelitahdissa.
28.4.2013 23:57
Ahaa okei. Ihmettelinkin miten kaasun höllääminen nykäsee niin paljon Generic TR:ssä. Enpä ihmettele enää
29.4.2013 1:14
Blacklake kirjoitti:Asia selvä. Alko vaan ihmetyttämään kun katoin videota Husse SMR 510:stä, kun jätkä n. 70 vauheista löi vaihteen varmaan ykköselle nopeaa, ja moottorijarrulla meni mutkan läpi
Tuollalaillahan supermotoa ajetaan radalla
Takapyörä sladiin moottorijarrulla ja etujarrua siihen päälle.
xtrem3 kirjoitti:Ite ajelin kerran ryyppy pohjassa kädet tankin päällä kun kulki ryypyn avulla pelkällä tyhjäkäynnin tuomalla polttoaineella.
Tuo vanha nelarihussekin jakso mennä neljääkymppiä ryypyllä
29.4.2013 18:41
Kannattaa toki muistaa että normi katupelin loota ei kestä Hermunen tyylisiä motosladeja kovin pitkään, toivottavasti järkikin näin sanoo. Isommat husset ja kotaritkin ruvennu raksuttamaan vähän väärällä tavalla kun on paljon vedelty
29.4.2013 21:08
Miten porukka on suojanu kiillotettuja putkia? Jotain vahaa tms.?
30.4.2013 1:20
Kiillotetun putken pinnan suojaaminen on vaikea yhtälö korkeiden lämpötilojen vuoksi. Kuumankestolakka on vaikeasti saatavissa, Mastonilta löytyy ainakin puolikiiltävä 600 astetta kestävä lakka. Eli suojauskeinot on vähissä jos haluaa meikkipeilinä pitää.
TLDR: Kiillota säännöllisesti uusiksi niin pysyy hyvänä.