Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
21.10.2013 2:00
Satapiikiltä jos ostat niin kannattaa koittaa vähän tingata
Kyseisen paikan renkaita en kyllä ite vaivautunu kummemmin sisäänajamaan ja ei tainnu yhtään piikkiä lähtee vaikka kenkää annettiin niin paljon kun wr:stä irti saa. Suosittelen kyllä. Ajaminen moninkerroin hauskempaa kun nastoilla.
21.10.2013 6:23
Liimanastoja ei tarvii sisäänajaa.
21.10.2013 10:35
Kerran noin jyrkkä mielipide, niin paljonkohan olis eroa sisäänajetuilla ja sisäänajamattomilla nastoilla? Ihan mielenkiinnosta .. älä ota provona....
21.10.2013 10:50
Krossi/enskarenkaissa nastat on liimattu kiinni ja nasta on ja pysyy siinä mihin se on laitettu. Rallirenkaat on vastaavilla liimanastoilla, uutta rengasta alle ja eekoolle. Sama tilanne krossi/enskapiikkien kanssa.
Mitä hyötyä nastojen liimaamisesta muuten olisi jos niistäkin renkaista nastat irtoisi? Monesti nappula repee tai nasta katkeaa ennen kun nasta irtoaa nappulasta.
Liimaamaton nasta pitää sisäänajaa että nasta asettuu kunnolla renkaaseen. Jos revittelee uutta nastarengasta niin nasta hieroo itsensä vinoon tai "taskun" väljäksi ja nastat lentelee aika nopeasti pois renkaasta.
21.10.2013 12:35
Juu kyllähän ne piikit varmasti paremmat on kuin nastat, mutta kuitenkin omasta pussista maksan, niin en tiedä onko sen arvoista. En aiemmin oo talvella ajanut, eikä ajoa tulisi kovin paljoa, niin onko se niistä piikeistä saatava hyöty niin iso loppujen lopuksi.
21.10.2013 13:23
Oikeat renkaat oikeaan käyttöön. Jos ajat pikiteitä niin silloin on turha laittaa pitkiä piikkejä alle, polanteisilla/lumisilla teillä taas katunastat on vähän niin ja näin.
Oikeat renkaat oikeaan käyttöön, Satapiikki ja Kisarengas osaa kertoa mikä on sun käyttöön paras vaihtoehto. Jommalla kummalla oli jossain vaiheessa katuneskarenkaaseen laitettu pakettiauton nastat, lyhyemmät kuin piikit mutta pitemmät kuin katunastat. Kannattaa soittaa ja kysyä heiltä, samalla selviää hinta.
22.10.2013 12:14
Minkä kokosii nasta- tai piikkirenkait kannattaa hussee katella?
23.10.2013 19:53
Kun vain viitsisi katsoa vaikka tämän sivun ylhäältä alas asti (lue: Lukea)
Sekä aika yksinkertaista, jos sinulla on smotot kattelet smotoja ja jos enska niin enskarenkaita. Käyttäjä Murska Arska voi vaikka tietää jotakin näistä renkaista
29.10.2013 19:21
Mikäs neuvoksi kun huomasin noista käytetyistä piikkirenkaista että yksi on taittunut sivusta hieman vasemmalle + tullut kolostaan hieman ulos niin tulee varmasti häiritsemään vähemmän lumisella tiellä.
Joten onko kellään ehdotuksia että miten saisi sitä piikkiä painettua hieeman sisään? oisiko puristimella kun pihdeillä ei mitenkään saa.
Ja tietenkin tekisi vaneriin pienen reijän että piikki ei pääse muljahtamaan työn aikana vaan pysyy vanerin kolossa, miltä tämmönen suunnitelma kuulostaisi?
29.10.2013 19:28
Revi pois kokonaan se 1 piikki, piikit kun on liimattuja joten kun se lähtee irtoomaan niin sitä ei enää siinä reiässä saa pysymään, ja kulutat turhaan aikaa jos ees yrität sitä tunkea tolleen.
29.10.2013 19:32
Etkä sitä paitsi ajossa huomaa, että yksi piikki on jotenkin erilailla kuin muut, oli alusta mikä tahansa. Sinuna vaan jättäisin sen siihen.
29.10.2013 19:48
mutta ei kai siitä mitään menetettävääkään ole jos yrittää saada sen sinne? ja jos ei näytä yhtään menevän niin jätän sen varmaankin siihen
29.10.2013 19:52
Et nyt tainnu ymmärtää, se nasta on uutena liimattu paikalleen ja nyt kun se on alkanut irrota niin se ei enää siinä pysy, joten anna sen olla.
M6 pulttikin on horo 8 millisessä reiässä ja piikkirenkaan kanssa on sama juttu, kun nastan reikä on väljistynyt niin ei se piiki enää siinä pysy.
3.11.2013 21:43
Hmm... Oon 3487,1km (:lol:) ajanut, ja n. 2-4mm kulutuspinnasta sakoille... Alle kahdessa kuussa. Mitä alle seuraavaksi? Kyseessä siis CBR125RW vm. 07-09. Miettisin Michelin Pilot Sporty orkkiskumeja, ovatko liukkaat sateella niin kuin olen kuullut? Välillä muutakin kuin talvikumeja tähän topicciin
Tuossa kunnossa siis 1 kk 22pv aikana
D
3.11.2013 22:28
lavaltahan saa noita ihan ilmasina