Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

14.7.2010 15:11

Soppanestori kirjoitti:
Monttis kirjoitti:Kyllä se on niin että täystehoinen se olla pitää, pääsee sitten isompiakin pyöriä kiusaamaan, 600cc kyykkymopot meinaa jäädä kaupungilla jalkoihin ja saa amisbemarit jäädä ihmettelemään että mikä vittu se oikeen oli... ; D


Mitähän vittua sä selitätä oikeesti. Et vie millään 2t piikillä 600. Ehkä jonkun ilmajäähytteisen rotelon joka on yksipyttyinen ja tehoa 30hv ja painoa 210kg. 600cc menohalut sataseen pyörii siinä 4-6s(laiskimmat varmaan 6s ja perus on joku 4-5), joten mukaan et pääse vaikka olisi mikä kisaenska piikki(supersportit sitten alle 4s). "-.-

Kyllä keskellä kaupunkia voi hyvinkin viedä 600cc pyörää 2t tt piikki, esim. kotari.
Ei se mitään motaria ole :lol:

14.7.2010 15:18

mikseri100 kirjoitti:
Soppanestori kirjoitti:
Monttis kirjoitti:Kyllä se on niin että täystehoinen se olla pitää, pääsee sitten isompiakin pyöriä kiusaamaan, 600cc kyykkymopot meinaa jäädä kaupungilla jalkoihin ja saa amisbemarit jäädä ihmettelemään että mikä vittu se oikeen oli... ; D


Mitähän vittua sä selitätä oikeesti. Et vie millään 2t piikillä 600. Ehkä jonkun ilmajäähytteisen rotelon joka on yksipyttyinen ja tehoa 30hv ja painoa 210kg. 600cc menohalut sataseen pyörii siinä 4-6s(laiskimmat varmaan 6s ja perus on joku 4-5), joten mukaan et pääse vaikka olisi mikä kisaenska piikki(supersportit sitten alle 4s). "-.-

Kyllä keskellä kaupunkia voi hyvinkin viedä 600cc pyörää 2t tt piikki, esim. kotari.
Ei se mitään motaria ole :lol:

En tiiä miten teillä päin, mutta täällä on keskellä kaupunkia ihan asvalttia jossa se 600cc kyykky lähtee aika paljon paremmin kuin ykskään kotari.

16.7.2010 1:56

TT Husse!

16.7.2010 9:50

Zuidaaja kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:
Soppanestori kirjoitti:
Monttis kirjoitti:Kyllä se on niin että täystehoinen se olla pitää, pääsee sitten isompiakin pyöriä kiusaamaan, 600cc kyykkymopot meinaa jäädä kaupungilla jalkoihin ja saa amisbemarit jäädä ihmettelemään että mikä vittu se oikeen oli... ; D


Mitähän vittua sä selitätä oikeesti. Et vie millään 2t piikillä 600. Ehkä jonkun ilmajäähytteisen rotelon joka on yksipyttyinen ja tehoa 30hv ja painoa 210kg. 600cc menohalut sataseen pyörii siinä 4-6s(laiskimmat varmaan 6s ja perus on joku 4-5), joten mukaan et pääse vaikka olisi mikä kisaenska piikki(supersportit sitten alle 4s). "-.-

Kyllä keskellä kaupunkia voi hyvinkin viedä 600cc pyörää 2t tt piikki, esim. kotari.
Ei se mitään motaria ole :lol:

En tiiä miten teillä päin, mutta täällä on keskellä kaupunkia ihan asvalttia jossa se 600cc kyykky lähtee aika paljon paremmin kuin ykskään kotari.

sen jo haluisin nähdä kun tt vie 125 crossipyörää tai 250cc prätkää joka ei oo kuristettu. esim tt aprilia vastaa kawa 85 tehois ;) ja useimmat bemarit kihtyy 0-100 4,5-8sek et haluisin nähdä kun piikki vie senki.

16.7.2010 18:05

madk kirjoitti:sen jo haluisin nähdä kun tt vie 125 crossipyörää tai 250cc prätkää joka ei oo kuristettu. esim tt aprilia vastaa kawa 85 tehois ;) ja useimmat bemarit kihtyy 0-100 4,5-8sek et haluisin nähdä kun piikki vie senki.
Jäi hieman epäselväks että mitä haluaisit nähdä, mutta otettiin jonkun sällin kanssa jolla oli Kawa ER-5 (siis ihan kuristamaton 500cc prätkä! :o :D) viivat valoista, ja vein piikillä johonkin 60km/h asti jolloin alko tulla pikku hiljaa rinnalle ja siitä n.100km/h asti tasoissa. Useimmat bemarit kiihtyy kyllä reilusti päälle 10sekunnin, M3, M5 yms. tietenki erikseen. Perus pemari = mattamusta e30/e36 koppanen 318. E36 325 bimmeri pitäis mennä osaavan kuskin kanssa siihen vähän vajaa 8sek, muttei riitä sekään kaikkien piikkejen kanssa.

20.7.2010 11:39

madk kirjoitti:
Zuidaaja kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:
Soppanestori kirjoitti:
Monttis kirjoitti:Kyllä se on niin että täystehoinen se olla pitää, pääsee sitten isompiakin pyöriä kiusaamaan, 600cc kyykkymopot meinaa jäädä kaupungilla jalkoihin ja saa amisbemarit jäädä ihmettelemään että mikä vittu se oikeen oli... ; D


Mitähän vittua sä selitätä oikeesti. Et vie millään 2t piikillä 600. Ehkä jonkun ilmajäähytteisen rotelon joka on yksipyttyinen ja tehoa 30hv ja painoa 210kg. 600cc menohalut sataseen pyörii siinä 4-6s(laiskimmat varmaan 6s ja perus on joku 4-5), joten mukaan et pääse vaikka olisi mikä kisaenska piikki(supersportit sitten alle 4s). "-.-

Kyllä keskellä kaupunkia voi hyvinkin viedä 600cc pyörää 2t tt piikki, esim. kotari.
Ei se mitään motaria ole :lol:

En tiiä miten teillä päin, mutta täällä on keskellä kaupunkia ihan asvalttia jossa se 600cc kyykky lähtee aika paljon paremmin kuin ykskään kotari.

sen jo haluisin nähdä kun tt vie 125 crossipyörää tai 250cc prätkää joka ei oo kuristettu. esim tt aprilia vastaa kawa 85 tehois ;) ja useimmat bemarit kihtyy 0-100 4,5-8sek et haluisin nähdä kun piikki vie senki.

En tiiä mut tääl tulee aika harvoin vastaan sellasia bemareita mitkä menee ees alle kasiin. M3 ja M5 erikseen, mutta 330 ja 328 näkee kans melko harvoin.. Kaikki kun tuppaa olee 320 TEINI -mallia

20.7.2010 12:01

Monttis kirjoitti:Kyllä se on niin että täystehoinen se olla pitää, pääsee sitten isompiakin pyöriä kiusaamaan, 600cc kyykkymopot meinaa jäädä kaupungilla jalkoihin ja saa amisbemarit jäädä ihmettelemään että mikä vittu se oikeen oli... ; D

pakko tarttua tähän, huutonaurua täältäpäin :D :D

Ehkä jos nyt ei kuiteskaa se husse vie yhtäkään mp:eetä ;) Tuskin se 0-100 siihen alle 4sec menee niiku esim 600cc sportti osaavalla kuskilla, jopa 3sekunttiin.

Jos nää kusiaiset on sulle jääny ni ne on ajanu tyyliin pintakaasulla :)

20.7.2010 17:39

ER-500 pieksettii valoista piikillä, mutta se nyt onkin tyttöjen mopo :roll:

25.7.2010 17:28

Yamaha Dt 125r YPVS kaytössä, Gianellin kokoputkisto, Teholäpät ja uusi läppärunko,Isompi imukaula, 35mm Mikuni tmx ja siihen pipercross. Näillä mennään 8)

TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

27.7.2010 1:50

En tiedä sitte minkäslaisista kisoista sielä puhutte, mutta jos se kusarikuski lähettäis nii se sun kotkan/hussen/tm räppänäs jäis viimeistään siinä vaiheessa kun vaihdat ykköseltä kakkoselle. Paljos se kooteeäm menee ykkösellä, saat vääntää kaasun pohjaan ja vauhtia on 30-50? kusiaiskuski pistää kaasun pohjaan ja pääsee minne lie 60-80?

Nää teidän kisat on tainnu olla semmosia että meet sillä perusteinivitunräppänällä siihen moottoripyörän viereen vähä röpötteleen ja motoristi sielä nauraa partaansa katsoen kun se mopoboitsu69 siellä painaa hiki hatussa kaasu pohjassa.

27.7.2010 2:02

Topicin aihe: TäysiTehoinen vaiko A1-kuristettu

Ahh, wnb.mode

27.7.2010 13:54

Jacktrapper kirjoitti:kusiaiskuski pistää kaasun pohjaan ja pääsee minne lie 60-80?

120-130 ;)
Decide kirjoitti:Topicin aihe: TäysiTehoinen vaiko A1-kuristettu

Ahh, wnb.mode
sori oli pakko, jatketaas nyt aiheesta :D

28.7.2010 13:58

Kysymykseni ei sitten ollenkaan kuulu tähän topiciin, mutta tarvitsen todella nopean vastauksen. Eilen kävin ottamassa -07 Cagivastani kurit pois ja tein sen TT:ksi. Mutta tänään isoveljeni joka on vakuutuksien myyjä jutteli isäukkoni kanssa ja kertoi että jos mällään pyörän vakuutus ei maksa mulle tapahtuvia tapaturmia mutta ilkivallan, muille sattuneen jutut mun toimesta ja sun muut hommelit. Ja nyt isäukko aikoo laittaa pyörän takaisin A1 tehoihin. Onko kellään kokemusta TT pyörällä mälläämisestä ja miten vakuutus on hommat hoitanu? Poliiseja emme pelkää :)

28.7.2010 14:07

Itse kolaroin TT-pyörän, vakuutustarkastaja kävi huollossa katsomassa ja antoi luvan korjata, ei mitään sanomista. Ja kun vakuutuksia hommasin talvella ennen kolaria, tuttu vakuutusmyyjä vaan kysy et joko tuo pyörä on TT :lol:

Ei sitä täystehoisuutta kannata sille kertoa, mistä ne voi sen tarkistaa jos pyörä aivan solmussa.

28.7.2010 14:41

Abellardo kirjoitti:Kysymykseni ei sitten ollenkaan kuulu tähän topiciin, mutta tarvitsen todella nopean vastauksen. Eilen kävin ottamassa -07 Cagivastani kurit pois ja tein sen TT:ksi. Mutta tänään isoveljeni joka on vakuutuksien myyjä jutteli isäukkoni kanssa ja kertoi että jos mällään pyörän vakuutus ei maksa mulle tapahtuvia tapaturmia mutta ilkivallan, muille sattuneen jutut mun toimesta ja sun muut hommelit. Ja nyt isäukko aikoo laittaa pyörän takaisin A1 tehoihin. Onko kellään kokemusta TT pyörällä mälläämisestä ja miten vakuutus on hommat hoitanu? Poliiseja emme pelkää :)


JOs oikein muistan totesin sulle "tällä pyörällä ei saa ajaa enää tieliikenteessä,ilman pyörän muuttamista alle25kw:ks, jotenmullahan ei ole mitään vastuuta, MUISTA SE! :P (läpälläläpällä ...:P )ja enpä oo kertaakaan kuullu et sitä ois tarkistanu onks pyörä a1 vai tt... varsinkaa ku sulla sitä ei ulkoapäi näy!
Viimeksi muokannut pöö-mies päivämäärä 30.7.2010 16:54, muokattu yhteensä 1 kerran