Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
18.8.2012 21:19
Gogge kirjoitti:Koneremppa sana kyllä viittaa niin vahvasti sinne kampuran toiseen päähän, että ei ole kovin selkeää käyttää sitä sanaa kuvaamaan männän vaihtoa. Ja se ei ollu mitään pilkun nussimista, ton oikeesti käsittää niin, että alakertaa saa aukoa 5tkm välein.
Juu tiedän sen ja niin itsekin käsittäisin mutta tavikset pitää koneremppana kaikkea mitä on koskettu koneeseen. Esim. todella monessa myynti-ilmotuksessa konerempattu on yleensä mäntäsarjan vaihto
Ehkä näin harrastaneiden ja harjaantuneiden silmissä koneremppa tarkottaa kiertarin ja laakereiden vaihtoa vähintään.
18.8.2012 21:28
Niinno, nyt on kyllä pakko olla samaa mieltä, valitettavan usein noita kyllä eteen sattuu, varsinkin mopojen kohdalla..
Toinen juttu on sitten se, että sanotaan että "rahaa palanut enemmän kuin laki sallii" tmv. Sitten on vaihdettu tyyliin tanko, ja peilit..
19.8.2012 2:24
silleen mietityttää että miten katukäytössä 300h välein alakertaa rempataan kun kaveri pitäny "monttu mopona" kawasaki kx 125 ja ajanut 10 mäntää remppaamatta alakertaa ja 50h välein vaihtaa männän o_O eli siis 500h, sitte se myi sen pois. Ajo siis ei vinguttamista koko ajan ku ajo vähä sekalaista. Pitää kysellä että ei olis missään välissä remppaa tehnyt, tuskin se kuitenkaan multa olis salassa pysynyt
19.8.2012 2:36
Ainki kotari puolel joskus kuullut, miks ei muistakin kisapiikeist (noista vaa varmaa kisapiikeist eniten juttuu tuol mallikohtases) etä ton 300h kohdalla alakerta ihan tikissään, kone vaan kasaan ja lisää ajoo. Sitte seuraavan männän vaihdon yhteydessä kateltu uudestaan. Mitäpä sitä ehjiä osia vaihtamaan.. Mutta niinkuin männissäkin, joillain väljähkö jo 80h jälkeen, jotkut ajavat 100h, ehkä himpun ylikin. Mutta kyllä sitä alakertaa kannattaa kurkata siinä 300h kohdilla, ei oo ainakaa koko motti sökönä jos joku osa sanoo ittesä irti. Ja kuten joku sanontakin meni, pyörä tulee pitää hyvässä tikissä, ajokengät ei ole mukavat kävellä.. kuulotaa fiksummalta oikeessa muodossa, ja ehkä enkuksi.
19.8.2012 2:58
Tuli vielä tosta dukesta semmosta että miten toimii ku alkaa ilmat viilenemää?
Ku tarkotus ois ajella iha loppusyksyyn asti ja alottaa aikasin jo seuraavana vuonna.
19.8.2012 12:45
Toimiihan se, mutta automaattiryyppy lähtee hitaasti pois päältä ja sen takia röpöttää ku 2t mopo, mutta tuon luulis eliminoituvan ku laittaa pahvin syylärin eteen, tai sitten vaan lämmittää kunnolla (normaalia pidempään) sitä konetta.
19.8.2012 17:48
Tuskin se pyörän käytös mitenkää erityisemmin muuttuu. Ainakin yskässähän seokset säätyy automaattisesti imuilman lämpötilan mukaa. Koneen lämmitys kannattaa kuitenkin muistaa tehdä vieläkin huolellisemmin, kun eikös ainakin yskässä oo alumiinipytty mikä ei hirveesti tykkää siitä ku heti käynnistyksestä lähetää pommittamaa.
21.8.2012 15:59
Olisiko Aprilia RS hyvä kyykkykevari streetfighterin tekemiseen ? Sopivan hintanenki olis mulle vielä
21.8.2012 16:04
Kyllähän se ihan sopiva on, kun iso runko ja leveät vanteet, siis jos uudemmasta räsästä puhutaan, siitä vanhasta munaperä mallista en sano mitään.
21.8.2012 17:14
No uudessa ja vanhassa runko on sama, apurunko hieman erilainen. Kyllähän molemmista saa hienon faitterin jos vaan löytyy rahaa ja taitoa.
21.8.2012 17:30
Juu, siksi sanoinkin et en sano mitään kun en oo nähnyt kuin uusia faitterina ja ne on ihan siistejä olleet osa, ja osa taas sitten vaan jonnetuningeja.
21.8.2012 18:21
Asiaan liittyen..
http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1378538 Tosin tuossa ei hirveesti orkkis osaa ole
23.8.2012 19:16
No kyllähän tuossa suurin osa ihan orkkiskamaa on
Uudemman mallin perä, kotarin maski ja leikattu/jostain muusta alakate. Mutta älyttömän hieno!
24.8.2012 23:02
Ajattelin ostaa custom kevarin , kokemuksia ? kommentteja yms.?
24.8.2012 23:59
Honda Shadow 125. Tsekkaa tietopankki ja topic. Aika kattavasti kertoo pyörästä.