Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
10.12.2012 23:45
Tematek oy kaarinassa ja pelkälle takahaarukalle varmaan luokkaa 20e + pikkuosat niin kaipa se jotain 30e tekee. Ne kantsii viedä johonkin muualle hiekkapuhallettavaksi ensin kun niillä on siellä vaan teräskuulapuhallus
Itse taas kysyisin että miten hienolla ihmiset on katteita hionut? Vetäsin tosta kevyesti hiomahiirellä 240 karkeuden paperilla miton katteista lakat poies ja sitten hetken hinkkasin 600 paperilla ja omaan silmään näyttäisi tulevan hyvää, mutta onkohan niin?
11.12.2012 9:13
eiköhän niist' hyvät tuu ko vedät sillä 600 hyvin loppuun ne
11.12.2012 10:47
Joo. Vien varmaan amikseen nuo maalattavaksi ellei tuo yksi automaalari ole paljoa kalliimpi. Saapi nähdä millasta laatua ruiskivat
11.12.2012 11:52
Itse maalautin autostani joitakin paikkoja nyt syksyllä amiskalla ja ainakin täälläpäin ihan hyvää jälkeä tuli. Ei mitään valittamista. Tosi halpaakin oli sillä amiskalla niiden tuntitaksa oli 20e, kun taas oikealla maalarilla saa pulittaa vähintään sen 60e/tunti. Tosin maalien hinta tekee ison osan hinnasta ja ne ovat samat sekä maalarilla että amiskalla
11.12.2012 18:20
Hieno homma. Maalit voisi jopa itse hankkia niin saapahan oikean värin kun niillä ei siellä välttämättä candyn lilaa ole. Sitä siis tulossa lakkaan
13.12.2012 0:30
Miten noi pinnat vanteissa kestää hiekkapuhalluksen?
Entä muovipuhallus?
13.12.2012 16:59
hyvin kestää, edelleen
13.12.2012 17:27
Onko syylärin maalaus kuinka mahdoton ajatus? Yleisesti ottaen kennopinta "eristyy" mutta muutamien mikrometrien kerros tuskin eristää niinkään radikaalisti? Onko teillä asiantuntijan lausuntoa tarjota? :O
13.12.2012 17:54
Mututuntumalla en menis maalailemaan syyläriä.
13.12.2012 18:05
Ku sain kuulla että ei saa pinna vanteita missään nimessä puhaluttaa kun pinnat on kiini...
13.12.2012 20:34
Aina se maali noin pienille ahtaille pinnoille ruiskuteltuna valuu ja tukkii ilman reittejä. Myös se kuluu helposti pois, koska niistä ahtaista väleistä ahtautuu viileetä ilmaa kuumaa alumiinia vasten, niin sen kuluttaa maalipintaa tehokkaasti. Saman ilmiön voikin nähdä esim. harrikoiden ilmajäähy sylintereissä. Kaikista niistä tuppaa maalit olevan kuluneet.
13.12.2012 21:20
VictorH kirjoitti:Ku sain kuulla että ei saa pinna vanteita missään nimessä puhaluttaa kun pinnat on kiini...
No tietysti pinnat vääntyy jos jollain rekan puhallukseen tarkotetulla koneella pusket vanteet läpi, eli järki päähän ja jos ammattilainen kerran tekee homman ni eine vanteet/pinnat siitä mihkään mee.
14.12.2012 8:35
näinäpä^
ja itekkä en ees puhaltanu niitä pinnoja sillai periaatteessa. ko kyllä se pulveri ainaki pysyy vaikka ei oo puhallettukaa..
14.12.2012 9:29
Jepp kai pitää vaa muovipuhalluksella olla varovainen ja en mä suoraan pinnoisiin puhaluttais
15.12.2012 17:45
Kakkutukka kirjoitti:Onko syylärin maalaus kuinka mahdoton ajatus? Yleisesti ottaen kennopinta "eristyy" mutta muutamien mikrometrien kerros tuskin eristää niinkään radikaalisti? Onko teillä asiantuntijan lausuntoa tarjota? :O
Mitosta maalasin paukulla mustaksi. Lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia toisin sanoen melkeen sais lämmetä vähemmän nopeammin