Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
26.7.2012 18:53
No voi helvetti, ite olin nii toiveikas ettei tarttis niitä 10 ajotuntia ajaa
Mitä sulle tarkalleen sanottiin?
E: ja jos joku on joskus saanu tehä inssin noin, niin laittakaas mulle vaikka yv:llä että miten onnistu!
26.7.2012 20:21
Rajis- kirjoitti:No voi helvetti, ite olin nii toiveikas ettei tarttis niitä 10 ajotuntia ajaa
Mitä sulle tarkalleen sanottiin?
E: ja jos joku on joskus saanu tehä inssin noin, niin laittakaas mulle vaikka yv:llä että miten onnistu!
Sanoi konttorilla niinkuin äskenkin tossa joku sanoi, ja inssinpitäjä soitti että ei kuulemma saisi. Mutta! Sitten inssinpitäjä sanoi että soittaa kyttikselle ja kysyy jotain erikoislupaa/harkkaria anoa pidemmäksi koska pyörä oli epäkunnossa enkä olisi inssiä voinut ajaa kumminkaan ajoissa.
26.7.2012 20:24
Jaa no mulle tuskin mitään erikoislupaa annetaan, kun kaks kertaa harkkarit lähteny ylinopeudesta..
27.7.2012 1:58
Heikolta kuulostais et sulle mitää erikoilupaa tulis et sais lisää harkka aikaa. Mistä muute johtuu et kaverin pyöräl ei saa ajaa inssii mut taas autokoulun pyöräl saa ajaa inssin harkoil. Muutenki autokoulun pyörä täys pommi ja kehtaa velottaa siit viel 50€
27.7.2012 8:35
Ilmeisesti johtuu siitäkun autokoulun pyörä on rekisteröity opetuskäyttöön eli saa ajaa kuka hyvänsä opetettava, ja harkkaluvalla taas on hyväksytty tilapäiseen harjoittelukäyttöön kuskikohtaisesti eli lapulla lupa ajaa liikenteessä.
Eli toisinsanoen kaverin pyörässä ei ole liikennelupaa kortittomalle, mutta tietysti jos on opetusluvalla ajava kaveri tiedossa ja pyörässä katsastus voimassa ni sillä vois ehkä saada luvan ajaa.
28.7.2012 12:15
Saakos inssin ajaa jos omasta pyörästä puuttuu jarru- ja kytkinkahvan päistä ne "pallot"? Ja kun mulla DT:ssä on kilpi aivan siinä takalipan päässä, ja kun DT:n takavalohan nyt on siinä katteen päällä, niin tarvitteeko jonkun erillisen takavalon (tai peräti heijastimenki...........?) vai meneekö nuon läpitte?
ja kattookos ne e-hyväksyntiä pyörän osista, kuten peileistä tai putkesta? (DEP)
28.7.2012 12:39
Kuhan kilpes on ns. normaalissa kulmassa eikä kohti taivasta ni ei sano mitään.
Ne ei tsekkaa mitään e-hyväksyntiä, korkeintaan huomauttavat tai toruvat tehoputkesta.
Pahimmassa, ja tosiaan pahimmassa tapauksessa voivat kattoa toimiiko valot ja vilkut ja äänimerkki et pidät niiden toimivuudesta vaan huolta.
28.7.2012 13:32
paljo se autokortti on meille halvempi joilla o kevari kortti?
28.7.2012 13:42
Ei varmaa yhtää? Ellei sitten ole sopinut jotain autokoulun kanssa jossa suoritti A1 kortin.
28.7.2012 13:51
Ohan se ny halvempi ku ei tarvi käydä kaikilla teoriatunneilla jne.
28.7.2012 13:57
Jaa täälläpäin ollu tapana saada alennusta B-kortista vaan jos käyny samassa koullussa A1 kortinkin
28.7.2012 14:12
Allright, kiitos Clutch
Entäs ne jarru ja kytkin vivut, kannattaa vissiin uusia nekin varmuuden vuoksiki, ettei vaan jumalauta jää niin pienestä kiinni mikään?
28.7.2012 14:18
No miks niissä pitäs olla jotkut pallot päissä? Joskus kuullu jonkun senttipituuden kuinka pitkä sen vivun pitää olla mutta en muista mikä se oli. Ei mones kahvas oo ees vakiona niitä palloja?
28.7.2012 14:24
Clutch kirjoitti:Jaa täälläpäin ollu tapana saada alennusta B-kortista vaan jos käyny samassa koullussa A1 kortinkin
Eise oikein voi olla noin, kun pakollisten ajo ja teoriatuntien määrä vähenee jos on a1 pohjalla.
Toki jos siellä koulut opettaa kaikille sen opetusmäärän mikä on ku ei oo a1 pohjalla, ni tietysti hinta ei alene.
Kaikissa kahvoissa on pallot päässä, tieliikennelain mukaan ei saa olla teräviä kulmia pyörässä, se voi mennä jonkun mahasta sisään jos sen päälle ajat.
28.7.2012 14:35
No terävät kulmat erikseen mutta kyllähän tollasia tylppäpäisiä aftermarket kahvoja on paljon.
Ja jotkut sanovat että ne pallot ovat sen takia että se katkee siitä kohtaa jos kaatuu. Niihän se kyllä onkin lähes aina