Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

3.12.2006 19:50

paperbox kirjoitti:tiedän tunteen, mutta piikkisten kaa kandee viel muistaa, että ei sitä tehoa niin paljon ole, että ne ny pienestä kytkimen virhekäytöstä keulis ;)

ei oikeestaan mikään pyörä keuli _pienestä_ virhekäytöstä ;) mitä enemmän tehoa pyörässä on niin sitä pidemmät välitykset niihin on heitetty

3.12.2006 19:54

ainiin, tuli taas ajateltua hieman liian nopeasti asioita :P
Nomutta kumminkin, ennenmmin se pyörä sammuu ku keulii kytkimen kanssa sählätessä...

7.12.2006 12:20

Jim Lomas kirjoitti:Eilen illalla tuli kokeiltua ekaa kertaa ku ajoin talliin. Perkele sammu koko ajan :D



Kyllä itselläkin aluksi kun totuttelin kytkimeen niin liikkeelle lähtiessä sammui varmaan 20 kertaa ennen kuin onnistuin pääsemään liikkeelle. Taidot parani ajan myötä.

22.12.2006 11:39

Oma kevarini oli myös ensimmäinen ajamani... Olihan tuo TT kotka aika paha heti apinan jälkeen, tuli myös erittäin varovasti ajeltua, eikä sitä uskalla oikeen vieläkään kunnolla pistää menemään :)

22.12.2006 11:42

Artturi kirjoitti:
paperbox kirjoitti:tiedän tunteen, mutta piikkisten kaa kandee viel muistaa, että ei sitä tehoa niin paljon ole, että ne ny pienestä kytkimen virhekäytöstä keulis ;)

ei oikeestaan mikään pyörä keuli _pienestä_ virhekäytöstä ;) mitä enemmän tehoa pyörässä on niin sitä pidemmät välitykset niihin on heitetty


Riippuu... omassani ykkönen on ainakin aivan stnan lyhyt, ja 3seen saakka kaikki vaihteet lyhyitä ja siitä sitten se lähtee pitenemään. Ja oma rakas äitini sai joskus 7 vuotta sitten apinani keulittua ympäri juuri sillä kytkimellä (milläs muullakaan, suurempi virhekäytöö, hehee). Mutta ei pienestä virhekäytöstä kyllä keuli, ennemmin sammuu, niinkuin jo mainittiin.

22.12.2006 11:56

Magetus kirjoitti:
Artturi kirjoitti:
paperbox kirjoitti:tiedän tunteen, mutta piikkisten kaa kandee viel muistaa, että ei sitä tehoa niin paljon ole, että ne ny pienestä kytkimen virhekäytöstä keulis ;)

ei oikeestaan mikään pyörä keuli _pienestä_ virhekäytöstä ;) mitä enemmän tehoa pyörässä on niin sitä pidemmät välitykset niihin on heitetty


Riippuu... omassani ykkönen on ainakin aivan stnan lyhyt, ja 3seen saakka kaikki vaihteet lyhyitä ja siitä sitten se lähtee pitenemään. Ja oma rakas äitini sai joskus 7 vuotta sitten apinani keulittua ympäri juuri sillä kytkimellä (milläs muullakaan, suurempi virhekäytöö, hehee). Mutta ei pienestä virhekäytöstä kyllä keuli, ennemmin sammuu, niinkuin jo mainittiin.

sulla nyt luultavasti on lyhyet välitykset

22.12.2006 12:12

Magetus kirjoitti:Oma kevarini oli myös ensimmäinen ajamani... Olihan tuo TT kotka aika paha heti apinan jälkeen, tuli myös erittäin varovasti ajeltua, eikä sitä uskalla oikeen vieläkään kunnolla pistää menemään :)


Ite testasin ekana piikkinä ktm:ää ja sitä ennen oli vakio derbi ;) Ja heti kun kaupat oli tehty niin kaasu kaakkoon...

22.12.2006 14:06

Kotard kirjoitti:
Magetus kirjoitti:Oma kevarini oli myös ensimmäinen ajamani... Olihan tuo TT kotka aika paha heti apinan jälkeen, tuli myös erittäin varovasti ajeltua, eikä sitä uskalla oikeen vieläkään kunnolla pistää menemään :)


Ite testasin ekana piikkinä ktm:ää ja sitä ennen oli vakio derbi ;) Ja heti kun kaupat oli tehty niin kaasu kaakkoon...
Mitä sitä turhaan säästelemään kun pääsee uutta lelua testaamaan :D Itekki enon kilosella gixerillä 15sek totuttelun jälkeen tuppi nurin :D Tyhmää, kylläkin..

22.12.2006 14:13

Nikla kirjoitti:Mitä sitä turhaan säästelemään kun pääsee uutta lelua testaamaan :D Itekki enon kilosella gixerillä 15sek totuttelun jälkeen tuppi nurin :D Tyhmää, kylläkin..


Ehkä tyhmää mutta niin mukavaa. 8)

22.12.2006 15:19

Nikla kirjoitti:
Kotard kirjoitti:
Magetus kirjoitti:Oma kevarini oli myös ensimmäinen ajamani... Olihan tuo TT kotka aika paha heti apinan jälkeen, tuli myös erittäin varovasti ajeltua, eikä sitä uskalla oikeen vieläkään kunnolla pistää menemään :)


Ite testasin ekana piikkinä ktm:ää ja sitä ennen oli vakio derbi ;) Ja heti kun kaupat oli tehty niin kaasu kaakkoon...
Mitä sitä turhaan säästelemään kun pääsee uutta lelua testaamaan :D Itekki enon kilosella gixerillä 15sek totuttelun jälkeen tuppi nurin :D Tyhmää, kylläkin..

Ite en sentään tuppia uskaltanu nurin heittää, jotain 5km matkan ajoin isän Kawasaki zrx 1200:lla :D Lähti jo yhtä hyvin sataseen kun näsäri aika rennolla kiihytyksellä.. Gallerias kuva kun lähössä ajamaan, ton kuvan jälkeen vaihettiin pyörät. :P

22.12.2006 15:34

Niin voihan se liiankin tehokkaalta tuntua aluksi. Mutta sanottaisiko, että tuo Zrx 1200:sen 120hp/230kg on aika mietoa vielä. Gixerissä kumminkin tehopaino alkaa olla luokkaa 1hp/1kg :D

Mut lähteehän se tuollainen "matkalaivakin" äkäsesti jos piikkisillä laitteilla vain ajellut.

22.12.2006 15:37

SMRacing kirjoitti:Niin voihan se liiankin tehokkaalta tuntua aluksi. Mutta sanottaisiko, että tuo Zrx 1200:sen 120hp/230kg on aika mietoa vielä. Gixerissä kumminkin tehopaino alkaa olla luokkaa 1hp/1kg :D

Mut lähteehän se tuollainen "matkalaivakin" äkäsesti jos piikkisillä laitteilla vain ajellut.

Juu eihän se mikään raketti oo. 115kw siinä on kyllä rekkarissa. Isä on jo sen ikänen että ajaa mielummin tuommosella :P Mutta kyllä se piikin tuntu pätkivän aika helposti, yllätys. Vaikeempi se oli jossain 60 vauhissa hallita kun kevyt näsäri.. Osittain voi johtua tietty siitä että uus pyörä uudet kujeet aina kestää tottua. Tehopaino suhde näsäriin on yli tuplasti parempi. Ja vääntöö tuntu olevan hullun lailla.

nsr hp / kg = 0.234
zrx kw / kg(olettaen et se on se 230) = 0.5 (oisko hp jotain 0.7?)


Eli kyllä eron näkee paperilla mutta ainakin tuntee.

22.12.2006 16:36

KTMssä on ainakin piikkisistä paras tehopainosuhde (n. 0.38 vm. riippuen, vanhemmat painaa kai enemmän kuin uudet...) mitä tiedän. kertokaas jos on muita, joilla parempi.
Viimeksi muokannut Magetus päivämäärä 22.12.2006 17:00, muokattu yhteensä 1 kerran

22.12.2006 17:00

Magetus kirjoitti:KTMssä on ainakin piikkisistä paras tehopainosuhde mitä tiedän. kertokaas jos on muita, joilla parempi.
Kaikissa kisaenskoissa taitaa noi melkeen samat lukemat olla...

22.12.2006 17:03

-Nikki- kirjoitti:
Magetus kirjoitti:KTMssä on ainakin piikkisistä paras tehopainosuhde mitä tiedän. kertokaas jos on muita, joilla parempi.
Kaikissa kisaenskoissa taitaa noi melkeen samat lukemat olla...


Joo siis kisaenkoja meinasin lähinnä tolla KTMällä :) sori, oli hieman epäselvä.