Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

10.11.2009 23:07

Sori en oo jaksanu kaikkii sivui lukee mut viekö 2t pyörä tt:nä enemmän bensaa ku a1 tehoil?
En oo oikee perehtyny asiaan vielä kovin hyvin ku kevari aika ois tossa keväällä vast. ;)

10.11.2009 23:42

Jegeman kirjoitti:Sori en oo jaksanu kaikkii sivui lukee mut viekö 2t pyörä tt:nä enemmän bensaa ku a1 tehoil?
En oo oikee perehtyny asiaan vielä kovin hyvin ku kevari aika ois tossa keväällä vast. ;)

Riippuu ajotavasta. TT-kevarilla ei tarvi antaa niin paljon kaasua että kulkee 100km/h ku a1 kevarilla. Mutta jos ajat molemmilla tuppi nurin, nii TT vie huomattavasti enemmän.

11.11.2009 18:35

Mites yleensä ottaen liikkeet suhtautuu TT pyöriin? Jos uuden pyörän ostaa ja asennututtaa liikkeessä tehtaan TT osat kiinni ni lähteekö takuu?

11.11.2009 20:52

Ehkä lähtee ehkä ei. Riippuu liikkeestä.

11.11.2009 21:03

Rossoneri kirjoitti:Ehkä lähtee ehkä ei. Riippuu liikkeestä.

selvä, no pitää selvittää et mistä pääkaupunki seudulta kannattaa sit husse ostaa. Jos joku tietää varmaks missä liikkeessä ei lähe takuu tt pyöristä ni kertoa saa.

11.11.2009 23:13

metko kirjoitti:
Rossoneri kirjoitti:Ehkä lähtee ehkä ei. Riippuu liikkeestä.

selvä, no pitää selvittää et mistä pääkaupunki seudulta kannattaa sit husse ostaa. Jos joku tietää varmaks missä liikkeessä ei lähe takuu tt pyöristä ni kertoa saa.

Sehän on ihan sama mistä pyöränsä ostaa? Sen voi sitten käyttää toisessa liikkeessä huollossa. Oma Husse tuotiin Supermoto Centeriltä, eikä kävis mielessäkään kuskata 600km suuntaansa huollossa. :lol: Ja täällä on semmonen huoltamo, joka ei välitä pyörän tehoista, kun siellä kaikki työntekijät ajaa metsässä/kisoissa korkeaviritteisillä pyörillä.

11.11.2009 23:35

metko kirjoitti:Mites yleensä ottaen liikkeet suhtautuu TT pyöriin? Jos uuden pyörän ostaa ja asennututtaa liikkeessä tehtaan TT osat kiinni ni lähteekö takuu?


Koneen osalta ainakin takuut lähtee. Eihän liike voi tietää miten säädät kaasaria tai millätavalla ajat sillä.

12.11.2009 1:41

Sama pätee kyllä A1:seenkin...
Siellä huollossa ne A1:senkin kaasarin säätää, samalla tavalla kun TT:ksi jos laittavat.. :s

12.11.2009 15:54

jukkis' kirjoitti:
metko kirjoitti:Mites yleensä ottaen liikkeet suhtautuu TT pyöriin? Jos uuden pyörän ostaa ja asennututtaa liikkeessä tehtaan TT osat kiinni ni lähteekö takuu?


Koneen osalta ainakin takuut lähtee. Eihän liike voi tietää miten säädät kaasaria tai millätavalla ajat sillä.

voihabn a1 pyöränki kaasarin säätää vituilleen! ja jos tilaa husseen kaasarin tt setin ja asennuttaa liikkeessä?

12.11.2009 17:18

TT tai viritetty sen olla pitää :P

12.11.2009 17:28

jukkis' kirjoitti:
metko kirjoitti:Mites yleensä ottaen liikkeet suhtautuu TT pyöriin? Jos uuden pyörän ostaa ja asennututtaa liikkeessä tehtaan TT osat kiinni ni lähteekö takuu?


Koneen osalta ainakin takuut lähtee. Eihän liike voi tietää miten säädät kaasaria tai millätavalla ajat sillä.

Tietääkö ne sitten miten sillä A1 tehoisella ajetaan? :roll: Edelleen, tapauskohtaista miten liike suhtautuu kuristusten poistoon.

12.11.2009 17:35

Se putken vaihto kestää 5-15min riippuen henkilöstä, että ei tod paha rasti.

12.11.2009 20:29

Rossoneri kirjoitti:Edelleen, tapauskohtaista miten liike suhtautuu kuristusten poistoon.


Kuristusten poistoon takuun kannalta vaikuttaa maahantuojan kanta, ja jälleenmyyjät toimivat sen mukaan.

12.11.2009 20:39

khor kirjoitti:
Rossoneri kirjoitti:Edelleen, tapauskohtaista miten liike suhtautuu kuristusten poistoon.


Kuristusten poistoon takuun kannalta vaikuttaa maahantuojan kanta, ja jälleenmyyjät toimivat sen mukaan.

Eipä välttämättä, ite en käyttäny entistä Derbiäni takuuhuolloissa ollenkaan ja vein viritettynä huoltoon, koska etupumpunstefat menivät. Stefat menivät takuuseen kaksi kertaa ja tilasivat takuuseen mulle vielä koneenstefojaki. Eli aikalailla liike-kohtaista.

13.11.2009 0:44

khor kirjoitti:
Rossoneri kirjoitti:Edelleen, tapauskohtaista miten liike suhtautuu kuristusten poistoon.


Kuristusten poistoon takuun kannalta vaikuttaa maahantuojan kanta, ja jälleenmyyjät toimivat sen mukaan.

Taitaa kaikkien maahantuojien kanta olla että mikäli pyörästään kuristukset poistaa saa heittää takuulle hyvästit. Vaan jos liike ei TT pyöristä maahantuojalle ilmoita, tai muutenkaan ota asiaan mitään kantaa niin hitostako se maahantuoja tietää missä pyörässä kurit on paikallaan ja missä ei.

Eli kolmanteen kertaan, takuun raukeaminen on liike/tapauskohtainen asia. Josko alkais mennä perille. :roll: