Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
14.3.2013 9:11
Mäxässä oli pikkasen erilaiset noi viivat, mutta tuossa laittasin niin, että kiekon viiva osottaa palkin reunaan.
14.3.2013 21:21
Nyt on säädetty öljypumppu! Eihän haittaa vaikka öljypumpun vaijeri on vähän löysä kun kaasu on tyhjäkäyntiasennossa!?, että saahan varmasti öljyä tyhjäkäynilläkin vaikka vaijeri ei kiekkoa kokoajan käännäkkään.
14.3.2013 21:34
Ainakin dt:ssä se vaijeri jää ihan reilusti löysälle ns. tehdas asennossa
14.3.2013 23:25
tarviiko 180cc sylinterisarjaa laitettaessa vahvistaa kytkintä jotenkin? entä tarviiko vaihtaa isompaa tyhjäkäyntisuutinta?
pyörä on rieju marathon
18.3.2013 15:14
mor mitenkäs tietääkö joku noiden 520 jaolla olevian rattaiden hammasluku määrän vaikutuksista kun tarviis tietää että miten saan mun vanhojen 425 jaolla olevia 15/57 välejä vastaavat välitykset 520 jaolle. toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa.
18.3.2013 17:45
Rissalaskurilla laskettuna 12/46 tai vastaavat välit 520 jaolla olis lähellä, kun 13/46 välit vastaavat 16/57 välejä 428 jaolla. Toinen vastaava olisi esim. 13/49.
18.3.2013 22:22
kiitoksia vastauksesta! mistähän tommosia rissa laskureita löytää?
21.3.2013 23:49
Miten magneeton virrantuotto toimii?
Sytytyksen tiedän, mutta miten tuo akun latausvirran tuotto toimii? Tuleeko sieltä koko ajan magneeton kierrosluvun mukaan nouseva ja laskeva virta? Mitä tapahtuu virralle, jota laitteet eivät ehdi kuluttaa, eli ylimääräiselle virralle?
Autoissahan laturi vastustaa apulaitehihnan liikettä virran tarpeen mukaan, ja näin moottorin tehoa hieman syömällä tuottaa virtaa ja mitä vähemmän virtaa kuluttaa, sitä vastuksettomammin se pyörii, eli jos kytkee valot, puhaltimet ja ilmastoinnin pois, vähentyy laturin vastustus huomattavasti.
Sattuipahan vaan tulemaan mieleen kun väsäsin virranulosoton prätkään ja mietin, että miten magneetto säätelee virran tuottamista.
22.3.2013 0:17
eikös se regulaattori tai joku semmonen oo nimeltään mikä sitten kuluttaa yli jäävän virran tai muuttaa sen lämmöksi tms. eli tehoa ei tuuu vaikka valot sammuttais.
25.3.2013 1:41
Tietäisköhän joku että tekeeko koneistamot rattaita alusta asti itte ja minkä hintasta on. Kun tossa omassa pitää olla af1 rattaan keski osa jota sorvattu hieman ohkasemmaksi ja dt piiki osa jota sitäkin sorvattu ja liitetty yhteen jotta ketjulinja pysyy normaalina. Olisi vähän mukavempi kuin olisi samasta palasta koko takaratas.
25.3.2013 14:09
Kyllä koneistamot tekee, en tosin tiedä mihin hintaan. Tuskin se kovin kallista on.
25.3.2013 16:11
No nyt ollaan jännän äärellä. Aamulla kun lähdin kouluun husse kävi jostain syystä perkeleen laihalla mutta pakko se oli kouluun ajaa. Lämpötila tuolloin n. -15 luokkaa. Koulusta sitten kun äsken tulin niin alkumatkasta edelleen kävi laihalla vaikka lämpötila oli jopa +3. Jotenkin mystisesti kuitenkin noin puolivälissä matkaa alko kuulostamaan jo normaalilta, eli vähän rikkaallakin kävi kuten normaalistikin noilla säädöillä ja tolla lämpötilalla. Veikkauksia mistä oli kyse? Aattelin jo että imuvuoto iskeny jostain mutta eipäs ookkaan kun muuttu takasin normaaliks
25.3.2013 16:16
Oisko ollut vaan jäässä?
25.3.2013 16:19
Mikä tarkalleen ottaen?
Kaasari kun jäätyy menee vaan rikkaammalle. Ja aamulla lämpimästä tallista ulos kuten aina. + vielä normaalia kuivempikin ilma ulkona