Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
28.1.2013 20:19
tähän asti olen talven ajellu moponastoilla sm hussella, todettu ihan paskoiks. tuntuu että endoromopolla oli vakiorenkailla parempi pito, nyt ei väliä miten ajaa nii sutii kokoajan. ajattelin enstalveks repiä näistä kumeista nastat pois ja tällä tekniikalla laittaa talvikuntoon.
http://www.youtube.com/watch?v=RwUbbv1k_Zc http://www.youtube.com/watch?v=Fz1Iln5CnEwmitäs mieltä olette tuosta? pito pitäis ainakin parantua mutta kestävyydestä en tiedä. No, jos ruuvit repeytyy irti nii sitten odotan kesään ja ajelen silloin. ja ei tarvitse sanoa että osta oikeat piikkirenkaat kun ei minulle ole niin tärkeä asia ajaa talvella että pitää maksaa jotain 300e renkaista.
28.1.2013 21:26
Kyllä tommosilla pitoa löytyy ihan helkkaristi, mutta kestävyydestä en osaa sanoo.
29.1.2013 13:48
MiniMies kirjoitti:On varmasti hyvä hyvä rengas mutta alkaa olemaan aika kalliskin
Sport attack kakkoset jos pärjää noin hyvin niin pelkät sport attackitkin luulisi olevan ihan hyvät. Noissa on vaan niin helkkarin hieno kuvio että vois ostaa jo sen takia
Juu, en huomannu katsoa mitä ehdottamasi renkaat oli hinnaltaan, mutta kyllä kevarissa on esim. pilotpower enemmän kuin riittävä kun vauhtia ei saa miljoonia ja muutenkaan ei pysty renkaita kovin äärirajoille viemään kun on kevyt vehje.
Ja pulttikumeissa on pitoa on enemmän kuin nastoilla, mutta vähemmän kuin piikeillä, ja asfaltilla kuluu 100km ajolla loppuun ja ei kestä jääradallakaan kauhean pitkään, että ei minusta maksa vaivaa ruveta tommosia katuajoon tekemään.
29.1.2013 16:38
Noh, vaihtoehdot tällähetkellä oikeestaan pilot power ja sport attack. Kummatkohan kannattais ottaa? Sport attackit peräti 7€ halvemmat
Ja imo sport attackeissa on myös siistimpi kuvio
Netistä luin jotain että sport attackeilla ehkä parempi tuntuma mutkiin. En sitten tiedä. Eikö kellään ole kokemusta noista? Ja kummatkohan muuten kuluu nopeammin? En usko että pidot kuitenkaan loppuisi kummillakaan kesken.
10.2.2013 22:44
Osaako kukaan sanoa että mistä sais Husseen edullisesti Pilot Powerit eteen ja taakse?
10.2.2013 22:48
mprenkaat-store tai rengas online, kato kumpi on halvempi.
12.2.2013 12:37
Suosittelisin myös tutustumaan Pirellin Diablo Rosso 2 renkaisiin. Erittäin hyvä pito myös kovemmissa vauhdeissa (testattu alastaron moottoriradalla)
12.2.2013 18:44
Elikkäs sain smoto-paketti tarjouksen, missä renkaina olivat Heidenaun K73 tai K80. Kumpikaan näistä kelvollisia, vai kannattaako esim kysyä hintaa jos itse vie renkaat? (Pilot Power 2ct saisi mprenkaat-storesta halvemmalla, kun tarjouksen Heidenaut)
12.2.2013 19:59
Itsellä on ollut 2 eri heidanaun mallia, mopossa oli jotkut katunappulat, ja derpissä tällähetkellä k80, kummastakaan ei ole valittamista, pitoa on ollut enemmän kuin tarpeeksi ja hiekallakaan ei ole pito koskaan loppunut kesken (koska suunniteltu supermotoon).
E: mutta powerpilotit on vitusti hienommat
12.2.2013 20:13
revolver kirjoitti:Suosittelisin myös tutustumaan Pirellin Diablo Rosso 2 renkaisiin. Erittäin hyvä pito myös kovemmissa vauhdeissa (testattu alastaron moottoriradalla)
Kovemmissa vauheissa?
Piikki kotarilla kovaa vai?
12.2.2013 20:51
Tää on kevaripuoli, joten lähtökohtaisesti täällä puhutaan eri aiheista kevarikuskin näkökulmasta. Kyllä se piikkikotari nopeeta kiitää piikiksi.
12.2.2013 21:35
Motoihin en välttämättä katupyörän renkaita laittaisi, ne on tarkoitettu pääsääntöisesti painavemmille pyörille ja lämpenee hitaasti keveän moton alla. Motojen alle renkaat jotka on alunperin suunniteltu motoihin, edelleen suosittelen ContiAttack SM:ää joka on sairaan hyvä motorengas katumotoon.
12.2.2013 22:05
No mulla on ton pakettitarjouksen mukana joko noi Heidun K73 tai K80. Ja koko tarjous on niin edullinen, että jommillakummilla mennään. Todennäköisesti K80.
13.2.2013 0:13
Ja mihis se pito nyt kovemmissa vauheissa häviäis?
13.2.2013 8:42
Kyllä pito voi hävitä kovemmissa vauhdeissa. Epäsopiva rengas joka ei lämpene eikä siitä syystä ala kunnolla pitämään, vauhdissa myös näiden mopojen alustat ei ole enään parhaimmillaan poimimaan tien pieniä epätasaisuuksia. Vauhdissa myös G-voimat kasvaa, mennään 80 mutkaan missä on vähän epätasaista ja vot, etu tai takarengas karkaa alta. Kaveri tulee perässä pyörään paremmin soveltuvilla renkailla, ja oikeilla rengaspaineilla ilman mitään ongelmia, ja voisi kovempaakin vetää mutkan läpi.
Renkailla on todella suuri vaikutus pyörän käytökseen ja pitoon myös kovemmissa vauhdeissa, siellä ne erot vasta alkaa syntymään.