Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
16.8.2012 19:29
Joo täältä mototistakin luettu aika paljon hussejen leipomisia ihan osaavien käsissä..
Ainahan se on kuskin vika jepjep.. kyllä pitää omituinen pyörä olla että tuossa teholuokassa olisi muka niin herkkä säädöistä että siksi leipoisi.
16.8.2012 21:21
No ei ole ainoa tämän luokan vehje joka yhtä tarkka säädöistä...Just joku kuukaus sitte joku kirjotti et kotari oli leiponu ku oli ollu yhen koon liia pieni suutin ja sit ku vaihdettii isompi ni ei mitää ongelmaa..
Ja jos clutch noin varma on asiasta että pyöränhän vika se on niin kerroppa mikä hussen tekniikassa sitten on niin pielessä?
16.8.2012 21:46
Perus Sm husse samas teholuokas kuin kotari.. Argumenttisi on erittäin invalidi.
No mitä ny täältä lukenut niin monella tuorevoitelu pettänyt, myös kaverilla petti jostain syystä.
Ei mulla mitään vastaan husseja ole, päinvastoin. Mutta täytyy joskus kattoa asioita tilastojen valossa
16.8.2012 21:48
Niin ja tilastot kusee kun husse on yleisin pyörä kevarikuskeilla, niin tottakai eniten vikojakin kun muita on vähemmän.
16.8.2012 21:52
Jos yhtään on moottoritekniikkaa lukenut, tietää että ERITTÄIN HARVOIN moottorin kiinnileikkaaminen on valmistusvirhe tai ominaisuus.
Käytännössä sähköviat on ainot, jotka voi laittaa pyörän syyksi, JOS ei ole itse mennyt räpeltelemään johdoituksia ja sitten ihmettelee miksi takavalo ei toimi..
Vilkaistaanpas 2-tahdin tekniikkaan.
Syitä 2-tahdin kiinnileikkaamiseen:
1.Bensansuhde ilmaan riittämätön
2.Öljyn suhde bensaan riittämätön (viritysasteen mukaan)
3.Sytytystulpan lämpöarvo liian korkea (nakutus)
4.Bensan liian alhainen oktaaniluku (nakutus)
5.Liian korkea moottorin lämpötila
6.Liian kulunut mäntä/sylinteri
Mitkä näistä voidaan estää, olettaen omistajan osaavan huoltaa pyöränsä?
1. Sopivat suuttimet (huom. ILMAN LÄMPÖTILAN MUKAAN)
2. Viritysaste huomioon ottaen tarpeeksi öljyä SEOSVOITELULLA
3. Oikea tulppa (jos et ole varma, osta alkuperäinen)
4. Tankkaa 98-oktaanista jos sitä pyörääsi suositellaan
5. Älä raiskaa konetta paikoillaan. Tarkista jäähdytysjärjestelmä vuotojen varalta. Varmista männänvaihdon yhteydessä termostaatin toiminta. Varmista että nesteet kulkevat jäähdytysletkuissa.
6. Vaihda mäntä valmistajan suositusten mukaisesti ja hoonauta sylinteri samalla, jos tarvetta.
Eli mikä on pyörän vika? Valmistusvirheet sylintereissä ovat ERITTÄIN harvinaisia. Jos on luottanut tuorevoiteluun (johon ei pidä luottaa missään pyörässä!) ja moottori leikkaa öljynpuutteen vuoksi, voi katsoa sinne peiliin.
16.8.2012 22:04
Mutta on se edelleenki kumma kun paikalliset husset leipoo muttei juurikaan muut 2t kevarit?
Miten selität tämän. "sattumoisin" muiden 2t kevareiden omistajat osaavat huoltaa pyöriään paremmin?
Ja voi tauti niitä kaikkia sähkövikojakin mitä husseista löytyy.. mittaristo on ku jouluukusi. Kaikki ne sähköviatki on 'sattumaa' ja eihä niistä tartte välittää ku ei vaikuta ajamiseen?
En kyllä pidä siinä hinta/laatu suhdetta parhaimpana tuossa hintaluokassa. Mutta eihän jonneille juuri mikään muu ole tärkeintä kun ulkonäkö ja se että merkki on husqvarna.
16.8.2012 22:10
Ei tuorevoitelussa mitään vikaa ole jos on säädetty ja vaijerit rasvattu yms.
Ja taitaa hussen viat mennä senkin piikkiin, että täälläpäin ainakin huudatetaan heti ku on käyntiin saatu eli lämmitys kun unohdetaan ja alupytty konetta huudatetaan niin paskakshan se menee kun lämpölaajeminen on suurta.
Eli muistakaa se lämmitys niin nelarissa kuin 2t:ssäkin ja kaksari erityisen herkkä ottamaan nokkiinsa sen puutteesta, ja minarellejä hajonnut ilmeisesti tämän takia myöskin.
16.8.2012 22:18
No jos kärjistetään että Husset tarttee enemmän säännöllistä huoltoa, rasvaamista,tarkistelua jne. että toimii..
16.8.2012 22:38
Enhän minä sähkövioista kuskien syynä ole puhunutkaan. Ne nyt ovat aivan eri luku. Noihin ''Joka toinen husse leipoo kuukauden välein täällä päijät-hämeessä'' en voi ottaa mitään kantaa. Tarvisi virallisia tilastoja että voisi mitään alkaa arvuuttelemaankaan.
Minä nyt vain annoin tekniset perus faktat. Haluaisin tietää mikä niiden hussejen kaasareissa ja sylintereissä sitten on, kun ne eivät ehjinä pysy vaikka kisamekaanikko niitä huoltaisi?
17.8.2012 0:16
Clutch, jos toki olet noin satavarma että nämä pyörät on valmistusvirheitä täynnä pyttyjä myöten, niin mikset ihan meidän iloks ala kyhäämään ihan _virallista_ tilastoa ja ylläpitämään sitä näiden husujen leipomisien kanssa? Voisit soitella niille "jonneille" puhelimella ja kysellä että mikä mahtoi mennä pieleen, hajosko tuorevoitelu vai leipoko muuten vaan ja monesko kerta oli. Kotikäynnitkin auttaisi asiaa huomattavasti sillä sitä kattavempi siitä vaan tulisi. Näin saisit kasaan melko mittavan tilastokokoelman melko lyhyessä ajassa, eikö totta? Sitten voisit tänne ihan faktojen pohjilta tulla latomaan noita sun viisauksia ja samalla voisit osottaa olevasi täysin oikeassa :-)
Ps. olen peppukipeä hussejonne joka ei osaa käyttää 2-t pelejä enkä varsinkaan ajaa.
17.8.2012 7:29
Aika hyvin laitat sanoja mun suuhun..
Siis missä kohtaa olen sanonut että ne on valmistevikasia?
Edelleenkin ei mul mitää hussea vastaan ole ja toimivana ihan jees peli.
Mutta edelleenkin mikä selittää näitä satunnaisia leipomisia? Kyl mua ainaka nakertais ajaan pelillä joka olis äärimmäisen herkkä +-5 asteen lämpötilamuutoksille jos ne siitä johtuis. Ja kun suomessa heittelee nuo lämpötilat näin syksysin todella paljon. Pistetään kaikki vaan ajajien syyksi.. mutta siitä sitten taas voidaan vetää suora johtopäätös että husse tarttee enemmän tarkistelua ja säännöllistä huoltoa kun muut koska ei juur muut kevarit leivo niin ahkerasti. Vai väitätkö että et olis kuullu monesta leiponeesta hussesta? mutta tosin onhan se varmaan yleisimpiä 2t-kevareita ja jonnejen ajamia koska husqvarna,ulkonäkö ja 2t.
17.8.2012 12:05
Tää on kyl jännä et miks ne kaikki husse kuskit on aina jonneja?vielä toho clutchin että ei oltais kuultu monesti leikanneesta hussesta, netissä kyllä täältä saa luettua kokoaja kun joku leikkaa mutta iha niinku livenä täälläpäi oon kuullu et 1 husse on kerran leiponu ja niit on tääl ainakin 5. Eli jos siel jossai sun perähikiläs ne ei osaa ajaa niil husseil ja leipoo niit iha säännöllisi väli ajoin ni se ei tarkota et husse on paska joka leipoo...
17.8.2012 12:54
Täällä on ollu 5 hussee, 2 wr ja 3 sms= 2 leiponu, 1 wr ja 1 sms. Wr on joskus mototissakin pyörineen Riceden
Joka osaa kyllä huoltaa pyöräsä mutta kuulemma käyny laihalla. Sms en tiiä
Eli 2/5 on täällä tilasto
Täällä 2 räsää myös ja minun kilahti ku männän tapin sokka katkes, toisesta en tiiä, eli 2/2
17.8.2012 13:10
Ja periaattessahan toi laihallaki käyminen on käyttäjän vika, et kyllä se nyt vaa tahtoo olla hussejen käyttäjissä se vika 95% kerroista.
Kyllä tä clutchi teoria alkaa ny kokoaja menemää vaa enemmä invalidiks ja alkaaki vaa paljastuu et siellä siperias ei vaa osata ajaa 2t : DDDDDDD
17.8.2012 13:21
Se on kyllä jännä että itse en ole kuullut noista "satunnaisista" leipomisista (mitä lie yrität noilla tarkottaa) juuri koskaan, vaikka olen seuraillu näitä husutopikkeja ja sun muita tässä parin vuoden ajan. Kavereiltakaan tullut koskaan kuultua vaikka husseja löytyy kaveripiiristä ympäri savoo, ainoastaan niitä missä porukat on itse kertonu, että kävi ennestään liian laihalla, tai sitten niitä: "leipo, en tiiä miks", joka kertoo usein ajajan taidottomuudesta. Ja ylipäätään tiedoks näihin kakstahtisiin on "tarkotus" vaihtaa se suutin siinä +-5 (ainakin kisaenskoissa) jos näkee niin, mutta ei ole välttämätöntä. Ja toi sun oletus että pärrä leipoo heti 5 asteenmuutoksen yhteydessä on myös aika huteralla alustalla
(rajatapauksissa missä esim. on ollut jo ennen muutosta ollut liian pieni suutin voi tietysti olla mahdollista). Ei se mikään ihme ole, että pistetään leikkaaminen kuljettajan piikkiin kun vähän väliä lukee täältä näiden kommentoijien nimiä ja pyöriä, ihan esimerkkinä vaikka hussepoika96 ja pyörä Hva '12. Harvemmin ne tälläset osaa ajaa näillä oikein. Tuntuu vaan että sä olet taas yks niistä joka kuulee huhuja ympäri maita ja mantuja ja väität niistä sitten kivenkovaa ihan faktoina ja tilastoina täällä. Kuten lainaus "Mutta täytyy joskus kattoa asioita tilastojen valossa", niin minkä ihmeen tilaston valossa sä katot näitä "asioita"?
Oli nimittäin ihan pakko päästä pätemään peppukipeydestäni, sen perusteella kun seurailin sun tarinoitas jo toisessa topikissa aikasemmin.