Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
16.9.2013 13:22
eli ei rekisteröinti mahdollisuutta?
eli parempi hommata esim. kilvellinen/paperillinen runko ja kasata siihen?
24.9.2013 20:15
Pitäs pistää dt omiin nimiin mutta entiset omistajat oli tehny paperit väärin. Eli myyjän allekirjoituksen kohdalle laittanut haltija nimmarin eikä omistaja. Onko ainut mahdollisuus saada kilpiin että edellinen omistaja lähettää mulle uuven kakkososan ?
24.9.2013 21:47
Mun mielestä siinä kysytään nimenomaan omistaja tai haltija, eli haltijan nimellä pitäis kyllä päästä tekemään omistajanvaihdos.
25.9.2013 13:29
Kahdella konttorilla käytiin ja sanoivat että pitää olla omistaja, vaikka lukee tuollai. Pitää vielä soittaa ja kysyä konttorilta.
28.9.2013 22:46
Omistajan lupa täytyy olla aina myyntiin.
Elikkä vapaamuotoinen lappu kahden todistajan allekirjoituksilla, että pyörän ex omistaja antaa ex haltijalle luvan myydä pyörän eteenpäin, niin pitäs rekisteröinti onnistua.
15.12.2013 21:38
Tuli tuo kotari ostettua ja nyt vähän myöhemmin vasta huomattua, että myyjä oli ilmotusosaan täyttänyt tuon "Myyjä luovuttanut ajoneuvon ppkkvvv" muodossa 13120013
Kaikki varmaan ymmärtää, että 0013 tarkoittaa 2013, mutta kelpaakohan katsastuskonttorille kun yrittää käydä itelle rekisteröimässä? Tapaavat olla aika tarkkoja tuon kanssa.. Onko jollain kokemusta tälläsistä? Mitähän tämän kans tekis?
15.12.2013 22:14
Kokeile kelpaako, jos ei niin kynällä korjaat kunnolla (siis silleen et varmasti erottuu kakkosena) nollan kakkoseksi ja käyt eri päivänä tai eri konttorilla rekisteröimässä.
15.12.2013 23:21
no ihmisiä nekin siellä sentään on niin eiköhän ne sen ymmärrä
16.12.2013 16:14
Lisätietoihin "Oikea luovutuspvm. nönnönönööö ja sit siihen sun ja myyjän allekirjotus.
28.12.2013 17:07
mites toimitaan, jos mopon papereissa on poliiseilta kirjotus että vaikkapa vilkut ei toimi, korjattava ennen seuraavaa ajoa, ja on myymässä mopoa, niin lähteekö ne poliisien kirjotukset niistä papereista kun menee laittamaan omiin nimiim katsastuskonttorille, vai?
28.12.2013 18:50
Käyt katsastusasemalla (toki vilkut laitettuasi!!) näyttämässä, että on ne laitettu. Tekee sulle uuden puhtaan paperin, sillä hyvä.
Mopoalue on tuolla alempana, tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvissä kysymyksissä. Periaate ei kyllä muutu miksikään, kuutiot vain.
5.1.2014 18:01
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1387340890862Jos joku ei tätä ole vielä lukenut. Onko kyllä helpotus tämä, jos ei tulisikaan.
14.1.2014 13:55
Jos osti piikin uutena pitääkö se käydä katsastamassa? Vai voiko kilvet käydä vain hakemassa kun ne haluaa?
14.1.2014 15:10
umh, mielestäni se nyt piti rekisteröintikatsastaa, koska eihän se ole ikinä ollut rekisterissä aikaisemmin.
Yleensä liikkeet hoitaa (toki ei omaehtoisesti, sulla pitää tinkiä se. ;D) katsastushommat sulle valmiiksi.
19.1.2014 16:52
Ei uutena maahantuotuja ajoneuvoja katsasteta, ne on coc-todistuksen perusteella hyväksytty liikennekäytöön sellaisenaan, eli ajoneuvon papereiden kanssa vaan vakuutusyhtiöön hakemaan vakuutus (vakuutuksen voi hommata myös katsastuskonttorilla, mutta hinta on yleensä kalliimpi) ja sitten katsastuskonttorille josta saa rahaa vastaan kilvet ja rekisteröintitodistuksen.
Eli rautalankaa:
1. ostat pyörän
2a liike rekisteröi pyörän omiin nimiinsä, jonka jälkeen ostaja hommaa vakuutuksen ja siirtää pyörän omiin nimiinsä.
2b ostaja hommaa vakuutuksen (tai ostajan suostumuksella liike hoitaa tämän) ja liike rekisteröi pyörän suoraan ostajan nimiin
2c ostaja hommaa itse vakuutuksen ja hakee itse rekisterikilvet.
Itsellä on kokemusta kahdesta pyöräkaupasta ja ne on hoidettu kohdan 2a mukaan.