Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
19.7.2012 2:17
Meikäläinen vetää just niin että kytkin abauttirallaa samassa kohtaa kokoajan ja sitten kaasulla sillein "pumppaa".. Ja sen voin sanoa että pääsen muuten ihan helvetin hitaasti noin. Ajo-opettajakin oikein kehui kun meni niin hitaasti ja vielä oisin kyllä voinu vetää paljon hitaamminkin
19.7.2012 8:08
xtrem3 kirjoitti:Siis nimenomaan ei sykäyksittäin, vaan ennakoitavan tasaisesti, ehdottomasti.
Kytkintä vaan opettelet luistattamaan sopivasti ja takajarrua on hyvä hiljaa painaa koko ajan.
Tämä on juuri se tapa mikä opetellaan vain tuota käsittelykokeen hidasajoa varten. Eli ei näin.
Pumppaat kaasua ja kytkimen liikkeillä säätelet sitä vauhtia. Takajarrua vain jos tarvii nopeasti ottaa vauhtia pois.
19.7.2012 9:33
Ite ajoin kässärissä hidasajon niin hitaasti, että hussen mittari näytti 0km/h. Ja jarruihin ei tarvinnut koskea. Kaasua todella vähän tasasella liikkeellä tarvittaessa ja kytkinkahvaa pitää kahdella sormella kontrollissa. Jos tulee liikaa vauhtia, niin kytkintä sen verran sisään, että veto vähenee, tai rullaa kytkin pohjassa. Lähtökohtana kuitenkin se, että missään vaiheessa ei ala ronklaamaan hallintalaitteiden kanssa, vaan pienillä liikkeillä mennään.
Hidasajo kannattaa kyllä osata, ite ainakin käytän liikenteessä aika paljon. Oma inssi ei ainakaan ollut ollenkaan tarkka tosta nopeudesta ja pari kaveria ajo sen aika kovaakin.
19.7.2012 10:09
Täällä sit taas oli tosi tarkka nopeudesta, ideanahan on testata sun tasapainoa pyöräsi kanssa inssi setien mielestä.
Itse vedin nelarilla kässärin ja kivaku tyhjäkäyntiki työntää pyörää eteenpäin jotai 10km/h
koita siinä sitte hidastella ku koskee jarruun ni sammuu koko paska
Inssi setä ei pitänyt myöskään metrisestä endosta ku lipsahti jarrutuksessa.
19.7.2012 10:44
6 viikkoo ajokieltoa tuli, eli kortti 3.9 takasin
19.7.2012 11:02
Sama setti mullekki, ihmeen vähällä pääsin vaikka oli jo toinen harkkaluvilla. Oli juusela sen verran hyvällä päällä ettei ajokorttilupaakaa peruuttanu
19.7.2012 11:06
Rajis- kirjoitti:Sama setti mullekki, ihmeen vähällä pääsin vaikka oli jo toinen harkkaluvilla. Oli juusela sen verran hyvällä päällä ettei ajokorttilupaakaa peruuttanu
Katos perkele
19.7.2012 11:43
Mulle kummatkin opettajani sanoivat että pitää tasaista kaasua pitää koko ajan, että liikun tasaisesti eikä nykien. Sillä tyylillä vedin kokeessa ja mittari näytti 1-3 km/h, eikä kokeen valvoja sanonut mitään.
Ja koulunahan toimi autokoulu Ilves, jossa ainakin oli silloin Suomen parhain läpäisyprosentti (kun menin niin minkään luokan mikään koe ei oltu reputettu sinä vuonna, ja kokeen suoritin heinäkuussa).
19.7.2012 12:51
Lukee poliisit, isoimmat sakot tai tässä topicissa, ylinopeutta 30 alueella olikohan 70 vai 80.
19.7.2012 12:57
Anonyymi122:lta ei kannata niin paljoa odottaa, että se edes koittais ottaa selvää mitä on tapahtunut
Itelläkin on kyllä ollu monta kertaa kortinlähtö jo tosi lähellä. Aika tiuhaan niitä kortteja on napsittu hyllylle ainakin täälläpäin.
19.7.2012 13:06
Anonyymi122 kirjoitti:SMink kirjoitti:6 viikkoo ajokieltoa tuli, eli kortti 3.9 takasin
Aiai, mitäs menit tekemään?
Jos selaat muutaman sivun taaksepäin
19.7.2012 13:13
xtrem3 kirjoitti:Mulle kummatkin opettajani sanoivat että pitää tasaista kaasua pitää koko ajan, että liikun tasaisesti eikä nykien. Sillä tyylillä vedin kokeessa ja mittari näytti 1-3 km/h, eikä kokeen valvoja sanonut mitään.
Ja koulunahan toimi autokoulu Ilves, jossa ainakin oli silloin Suomen parhain läpäisyprosentti (kun menin niin minkään luokan mikään koe ei oltu reputettu sinä vuonna, ja kokeen suoritin heinäkuussa).
Jos osaa niin tasasesti pääsee kyllä kaasua pumppaamallakin kuhan händlää kytkimen kunnolla
19.7.2012 14:55
Kuulostaa vaan tosi hankalalta saada se vauhti pysyyn tasaisena jos kaasua nykii koko ajan, mutta joo, kukin tehkööt miten haluaa, vaikkapa se olis hankalampaa
19.7.2012 16:12
Idea onkin se että kaasu EI säätele vauhtia vaan kytkin säätelee vauhdin.
19.7.2012 16:21
Nyt on se A1-kortti. Inssi eilen läpi. Hitto et jännitti, mutta sit se menikin ihan virheettä. Pyörää ei kattonu ollenkaa vaikka rengas vaihdettu ja vilkut laitettu kuntoon ihan vaan sitä varten. Varusteita oli koko setti.