Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

8.9.2009 22:03

Roub kirjoitti:En nyt tiedä onko oikee alue tälle, mutta:
Luin wikipediasta, että:
Kevytmoottoripyörä on moottoripyörä, jonka sylinteritilavuus on yli 50cm3 mutta korkeintaan 125 cm3.

Ja sitten sielä luki vielä:
Kevytmoottoripyöräkortilla saa kuljettaa korkeintaan 11 kW (15 hv) tehoista pyörää.

Niin eikös toi alempi sillon tarkota, että jos kuristat 250cc pärrän 11kw/15hp, niin saat sillon ajaa sitä A1-kortilla? :P Kun eikös se ton alemman väittämän mukaan ole niin? 8)
Vähän turha kysymys, mutta haluisin tietää :)

A1-kortilla saa kuljettaa moottoripyörää jonka kuutiotilavuus on max. 125cc ja teho max 11kW. Molempien kriteerien pitää täyttyä, että se luokitellaan kevariksi.

Joo kyllä minä tiedän, ettei tartte TT-Kevarilla poliiseja pelätä, mutta pelkään pahaa isäpuolta, joka vie avaimen -> ajan vara-avaimella -> se ottaa vakuutuksen pois :itku:

12.9.2009 16:19

Vähän viritetty. Gianellin putki, taitaa olla Hussen vaimennin, sit on Boyesenin läpät ja voipi olla välitki vaihdettu.

15.9.2009 14:37

TT. kurit pois, isompaa siitintä ja pienempää takaratasta.

15.9.2009 17:01

EvilPeter93 kirjoitti:Pyh... Lyhennettiin ja öljyttiin tänään isäpuolen kanssa GPR:n ketjut niin samalla se mainitsi, että oli kössinyt minun sulakkeen. Sit perään huus "Jos vielä löydän sulakkeen niin pyörä menee ajokieltoon." pahis :paha:


Äkkiäkös sen sulakkeen nappaisi omaan taskuun ajojen jälkeen ja laittaisi takaisin kun on tarve... 8)

16.9.2009 17:35

Täystehohan tuo DT on, ei kai näillä kukaan A1-tehoissa aja? ;)

16.9.2009 20:20

Palexd kirjoitti:Vähän viritetty. Gianellin putki, taitaa olla Hussen vaimennin, sit on Boyesenin läpät ja voipi olla välitki vaihdettu.
Ihan giannellin oma vaimennin dt:seen toi on.

16.9.2009 20:29

Ai, entine omistaja sano että vissii Hussen, oli ostanu pelkän putken ja eriksee änkän.. No, tulipa nyt selväksi :) Kuitenki samanlaiset äänet ku vakiomopoissa :(

E: No nyt (18.9.) voi vasta tosissaan sanoa että viritetty kevytmoottoripyörä, kaasari on säädöissä ja alkaa pikkuhiljaa liikkua niin kuin kevarin kuuluukin, liian pitkät välit tosin vielä.. Viriä siis Giannelli putki, Boyesen läpät, ilmansuodattimen imuputkea lyhennetty ja liian pitkät välitykset.

19.9.2009 1:21

Viitiskö joku selventää mitä tt meinaa?

19.9.2009 1:23

TäysTuho, TäysinTyhjä, TäysiTehonen sillä monta nimeä, yleisesti tarkottaa siis kuristamatonta vehjettä.

19.9.2009 9:48

TT:lla mennään ;)

20.9.2009 19:57

En löytäny mitään keskustelua Suzuki DR-Z125, jossa olisin voinut tätä kysyä, mutta mitä kaikkea kuristuksia siinä on jos ees on kun se on nelari?

20.9.2009 19:59

Revenge kirjoitti:En löytäny mitään keskustelua Suzuki DR-Z125, jossa olisin voinut tätä kysyä, mutta mitä kaikkea kuristuksia siinä on jos ees on kun se on nelari?

Teeppä oma topic tolle pyörälle... ;)

20.9.2009 20:05

Revenge kirjoitti:En löytäny mitään keskustelua Suzuki DR-Z125, jossa olisin voinut tätä kysyä, mutta mitä kaikkea kuristuksia siinä on jos ees on kun se on nelari?

Kannattaa katsoa putkisto, imukaula, kansi, kaasari ja putsari. Noista ne löytyy jos löytyy. Putkisto voi olla ahdas tai siellä voi olla jotain ylimääräistä, imukaula voi olla liian pieni tai siellä voi olla joku levy tms, kannessa voi olla liian pienet aukot, kaasarissa voi olla sellainen kuristin ettei se aukea kokonaan ja ilmanputsarissa voi olla levy tms.

21.9.2009 15:57

tt:llä poljetaa

22.9.2009 21:30

Täystehosella mennään.