Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
27.7.2012 15:37
Ite en ehkä kato niinkään sitä mittarilukemaa, jos kone vaan on remontoitu ja laakerit yms. kunnossa. Tietysti kilometrit on aina kilometrejä, mutta turha on etsiä vähän vanhempaa/halvempaa pyörää jossa niitä ei olisi. Toinen asia mikä vaikuttaa on myös jonkunäkönen ulkonäkö. Omasta mielestä imo näsärit on rumia vakiona ja cbrkin on kyllä ruma, varsinkin se kapea takarengas.
Itsellä on mopona siis PV ja sitä saa kyllä olla huoltamassa neljä kertaa enemmän kun kavereiden uusenskoja/motoja. En siis ehkä sitä huoltamista pelkää, mutta kun kyseessä on pyörä mistä ei oo mitään kokemusta...
Jos nyt ajatellaan että tuo kyseinen NSR minkä linkkasin, olisi siis kunnossa (kaasari säädöissään yms.) niin mitä yllättäviä tai ei niin yllättäviä huoltotoimenpiteitä olisi odotettavissa seuraavan 10 000 km aikana?
27.7.2012 16:38
Mutta onko tuohon koneeseen sitten millon se alakerranremppa tehty? Missään ei ainakaan luo että millon se on tehty.
Jos osaat sitä pv:tä kunnolla huoltaa, niin osaat kyllä näsäriäkin. Kaikki 2-t pyörät kun toimivat samalla tavalla, että mitään kummempia ongelmia huoltojen kanssa ei pitäisi olla jos oikeesti kerta pv:tä osaat huoltaa.
Sitä että onko mitään yllättäviä remppoja tulossa ei voi ikinä tietää, mutta kannattaa nyt ainakin tiedustella että onko alakertaa rempattu millon. Mäntää joudut tosiaan vaihtelemaan siinä abouttirallaa 6tkm päästä jos on totta että vaihettu siinä 6-7tkm sitten.
Btw, tuo myyjä tuntuu aika käeltä. Kysymyksistä tulee selville että kaveri on ajanut tosiaan 4 vuotta huonoilla kaasarin säädöillä, mikä ei tosiaankaan mikään hyvä juttu ole. Sitten tuo "Männällä ja vaihteistolla on ajettu n. 6000-7000km" jäi vähän häiritsemään. Yleensä se vaihteisto on se mikä 2-t moottoreissa ihan viimeisenä pitää rempata. Vai tarkoittaaka hän vaihteistolla alakertaa, mikä ei tosiaan ole sama asia. Jos tähän pyörään päädyt niin kysy edes kaikki kuitit rempoista niin tiedät että mitä on rempattu. Jos kuitteja ei ole, niin kannattaa melkein olettaa että niitä remppoja ei ole välttämättä tehtykkään.
27.7.2012 16:39
Jos 1000 ois budjetti nii ostasin kyllä Räsän, IMO paljon hienompi ku Hondat.
27.7.2012 16:55
Tonnin räsä saattaa olla aika laho
Näsäri varmempi ostos.
27.7.2012 17:02
+1, kaveri osti tonnilla räsän ja oli aika pommi loppujenlopuks. Muutenki räsää joutuu remppaa useemin.
27.7.2012 17:15
Jep, parikin kaveria ostanut tollasen halvan räsän ja kumpikaan ei myönnä että se on paska vaikka ajopäiviä ei ole ollut oikeastaan yhtään mutta tallissa menee aikaa
Ei siis sillä että räsä olisi pomm iettei kukaan vedä hernettä nenukkiin näin perjantaina ja pilaa viikonloppuaan, mutta omasta mielestä isompi riski että lahoaa huonommalla pidolla kuin Honda.
27.7.2012 19:03
No sit toinenha on Derbi Gpr jos saa muutaman sataa lisää (~1300?), kone on varmaa melkee näsärin kans yhtä luotettava
Siis jos ei näsärin ulkonäöstä nimenomaan tykkää.
27.7.2012 20:20
Joo ton myyjän vastaukset kyllä välillä epäilyttää... Ja sitten sekin että jos on kyseisen kevarin jo muutaman vuoden omistanut niin miksei sitä yhtä säätöruuvia ois ny voinu löytää siinä ajassa... Täytyy kyllä vähän kattella vielä näitä. Taitaa tosin fakta olla se, että jos ostaa alle tonnin kevarin, niin siihen on varmaan lähes poikkeuksetta tulossa ennemmin tai myöhemmin muutaman sadan remontti...
27.7.2012 20:28
No eikös sama päde yli tonnin kevareihin, että ennemmin tai myöhemmin se on tulossa
Kannattaa tosiaan näsäreitä katella.
27.7.2012 20:43
No niin tietysti niissäkin on. Pistin tolle äijälle s-postia vielä ja kysyin mm. alakerran remontista, kuiteista, mittarilukemasta, renkaitten laakereista, jarrulevyjen/kulutuspalojen vaihdosta ja vielä jotain pikku juttuja. Jos mä nyt saan noihin kaikkiin tyydyttävän vastauksen niin kyllä se on sitten tuo mikä käydään parin viikon sisällä hakemassa, kunhan saan äipän vielä lopullisesti suostuteltua asiaan
d
28.7.2012 11:59
Joo nasse on tosiaan hyvä valinta. Just pistin omanikin myyntiin, näkyy allekirjotuksessa.
Toi tyhjäkäynnin käymättömyys voi olla aika vittumoine vika näissä, kaverilla vuoti kans ja ruikki vissii nestettä sitten sieltä ni ei saanu tyhjäkäyntiä kohillee vaik toimi muutenki. Täysin ilma/n nestetiiviin ja muutenki säädöissä olevan pyörän säätämine on iha minuutin homma, ite vedin arviosta säädöt ja meni iha nappii ku laitoin vakioputsarin sisää.
29.7.2012 16:23
LaneKit kirjoitti: Just pistin omanikin myyntiin, näkyy allekirjotuksessa.
Khor kirjoitti:Oman pyörän mainostajille bannit.
29.7.2012 17:45
No tuo ei kyllä ole mitään suoraa mainostamista.
Tarjosi haukalle vain hyvää näsäriä mahdolliseksi ostovaihtoehdoksi
29.7.2012 18:18
Juu muun tekstin ohessa saa mainostaa mut nämä tämmöset pelkät mainostusviestit on kielletty:
esim. Ostakaa hyvä näsäri:
www.nettimoto.com
29.7.2012 18:28
Mistä tommonen tieto on peräisin? Onko se ihan sama kirjottaako sen linkin tähän vai katsooko allekirjoituksesta niin samaa mainostusta se on.