Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
13.6.2012 0:48
Paskat hyötysuhteet, joutuu huudattamaan joka vaihteella että liikkuu johki yms, semmosta se vähän meinaa olla vakioilla.. Mutta tt kun voi sillai kevyesti pinta kaasulla ajella, eikä tarvi kääntää tuppia nurin että alkaa kiihtymään vähääkään paremmin. Ei ne suuttimien yms koot oo se ratkaisevin tekijä bensankulutukseen, vaikka vaikuttaavat toki paljon. Täyskaasulla ajaessa tt saa tietty paljon enemmän löpöä kulumaan kun a1.
13.6.2012 10:12
Sähän oot vissiin paljon ajellu a1 ja tt-kemmulla kun näkyy tietoa löytyvän?
Kyllä mulla vaan pystyi ajamaan a1-tehosella ja täystehosella yhtälailla pintakaasulla, ei tarvinnu sen kummemmin huudatella ku täystehosellakaan. Bensaa en saa menemään kyllä yhtään enempää täystehosella vaikka kuinka kiihdyttelis
13.6.2012 10:46
Siis meinasin lähinnä sitä että siihen samaan vauhtiin samalla vaihteella siinä a1 kevarissa joutuu olemaa kaasu enemmän auki -> soosia enemmän -> suurempi kulutus. Mutta tämä hyöty hävitään siinä kun pommitetaan täyskaasulla, koska isompien suuttimien yms. ansiosta mahdollistetaan suurempi bensan kulutus. Nuo kaksi asiaa ehkä "normi käytössä" kumoavat toisiaan, mutta mahdollistaa myös pienemmän kulutuksen tt (vrt. a1).
Ja juuri jos et saa sen enempää bensaa menemään tt niin voimme edellisen perusteella todeta että sulla on kummiskin kohtuu rauhallinen ajotyyli. Semmonen napakka kiihdytys ajovauhtiin kuluttaa pitemmän kaavan mukaan vähemmän, kun hitaampi kiihdytys. Olettaen tietysti ettet ihan heti ole kääntymässä (eli ei välttämättä kaupungissa).
Mutta mennee ehkä vähän ot, kaipa me kaikki tiedämme että omaa pyörää & ajotyyliään pohtimalla pääsee usein pienempään kulutukseen, ilman mummoilua.
13.6.2012 16:10
Iha vinkki vitone Gogge, elä jaksa päteä joka topickkii kaikkea turhaa, ok?
13.6.2012 16:36
MiniMies kirjoitti:AKWM kirjoitti:Mulla imas a1-tehonen pahimmillaan 10 litraa satkulla, vaihtelevassa ajossa.
Viekö nuo saakeli A1 tehoissa enemmän bensaa?
Kyllä katulaiskalla hussella luulis melkeen 5 litraanki pääsevän. Itellä perus rälläilyssä weerallakaan ollut kun 7-8 litraa
Näköjään kun omalla kaverillakin A1 hermunen vie ~10l/100km tietty vaihtelevalla ajotyylillä mutta kumminkin
13.6.2012 20:14
samuxd kirjoitti:Iha vinkki vitone Gogge, elä jaksa päteä joka topickkii kaikkea turhaa, ok?
Mitäs vittua se sun persettä kutittaa jos joku pätee, ei ole sun asias.
13.6.2012 21:12
Et muute arvaakkaa mite paljon kutittaa...
13.6.2012 22:00
Sellasta turhaa pätemistä on helvetin turhauttavaa lukea ja siitä ei ole mitään hyötyä varsinkaan tälläisessä topicissa tulevalle kevaristille, joka miettii minkä pyörän ostaisi.
13.6.2012 22:24
MiniMies kirjoitti:AKWM kirjoitti:Mulla imas a1-tehonen pahimmillaan 10 litraa satkulla, vaihtelevassa ajossa.
Viekö nuo saakeli A1 tehoissa enemmän bensaa?
Kyllä katulaiskalla hussella luulis melkeen 5 litraanki pääsevän. Itellä perus rälläilyssä weerallakaan ollut kun 7-8 litraa
Ei ne tunnu paljoa kasvavan kun TTks laittaa. Jossaun pyörissä kyllä se A1 taitaa oikeesti kuluttaa enemmän.
13.6.2012 22:27
JontteH kirjoitti:Sellasta turhaa pätemistä on helvetin turhauttavaa lukea ja siitä ei ole mitään hyötyä varsinkaan tälläisessä topicissa tulevalle kevaristille, joka miettii minkä pyörän ostaisi.
Totta..
13.6.2012 23:52
Goggella on selkeä, perusteltu pointti asiassa. En ymmärrä miksi kukaan suuttuisi siitä, että puolen sivun väittelyn jälkeen joku vetää faktaa tiskiin. Mitä noi mopopojat ny tietäis kaasuttimista??+? Asia on nyt vielä suurinpiirtein topicin sisällä perustuen pyöränvalinnan harkintaan bensakuluja ajatellen.
Bensankulutuksen määrää pääsääntöisesti kaasun asento mikä nyt on selvästi A1 -tehoisella pyörällä avoimempi suuremman osan ajasta. Jos ajattellaan vaikka kiihdytystä niin kummalla kestää kiihtyä kauemmin vaikka sataseen kaasu täysin auki...aivan. Vääntöjen puuttuessa ylämäissäkin joutuu avaamaan enemmän kaasua.
Joissain pyörissä asia ei tietenkään mene näin jos imuilman saantia on rajoitettu enemmän. Tai en tiedä miten muut kuristustavat vaikuttavat asiaan, mutta loogisesti ajatellen tämä on mahdollista.
14.6.2012 1:38
Finland744 kirjoitti:Goggella on selkeä, perusteltu pointti asiassa. En ymmärrä miksi kukaan suuttuisi siitä, että puolen sivun väittelyn jälkeen joku vetää faktaa tiskiin. Mitä noi mopopojat ny tietäis kaasuttimista??+? Asia on nyt vielä suurinpiirtein topicin sisällä perustuen pyöränvalinnan harkintaan bensakuluja ajatellen.
+1
14.6.2012 2:35
Nyt jos oikeasti lopetetaan tähän ja odotetaan että joku kevarin hankintaa miettivä saapuis paikalle.
Toki bensankulutus ja sen sääteleminen liittyy asiaan joskin etäisesti, mutta tuskin kevarin ostoa suunnittelevat tyypit haluavat lukea 2 sivua täynnä väittelyä ja pilkunviilausta asiasta.
Kiteytetään tähän: "2-tahdit kuluttavat enemmän, mutta kulutukseen voi vaikuttaa todella rajusti omalla kaasukädellä." ja siirrytään eteenpäin
14.6.2012 5:14
Kauhea sota siitä sitten aina syntyykin kun on jollain tapaa kyseessä 2t vs 4t
hohhoijaa aurinko jo noussu mutta meikäläinen vielä valveilla ja mototissa puhelimella....
14.6.2012 9:33
mikä selkeä pointti? Joka topicissa se latelee "faktaa" pöytään niinku ois ajana monta vuotta 10 eri kevarilla. Ja tekee omia päätelmiään mun ajotyylistä joka on kaukana rauhallisesta
Ei kukaan jaksa lukea puolen sivun stooria esim. siitä miten nestekytkin on vaijerillista parempi