Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

20.6.2009 14:26

nii mustis ei oo mut niis ruskeen värisis tai niin on tai ainaki ollu joskus :) b merkki. mut ihan yleisestikkin joka tuotteessa melkeenpä isolla biltema lukee

20.6.2009 21:55

ei ainakaa kaverin kultases biltema fättikses oo sitä b logoo

20.6.2009 22:12

Hiukan tyhmä kysymys, mutta onko olemassa mitään fatbaria tai fatbarin tyylistä, eli välitangotonta tankoa, joka ei kuitenkaan olis keskeltä "normaalia" tankoa paksumpi? Haluisin tohon sachsiin fatbarin, mutta siinä on raisereitten "alakappale" valettu kiinni t-palaan, joten raisereiden vaihtaminen on mahdotonta. Vai olisko olemassa jtn. patenttia, miten siihen sais uudet raiserit kiinni esim niitten vanhojen alaosan "päälle"? :s

20.6.2009 22:47

Löytyy tollasia tankoja sekä sovituskappaleita

21.6.2009 4:20

zemz kirjoitti:Hiukan tyhmä kysymys, mutta onko olemassa mitään fatbaria tai fatbarin tyylistä, eli välitangotonta tankoa, joka ei kuitenkaan olis keskeltä "normaalia" tankoa paksumpi? Haluisin tohon sachsiin fatbarin, mutta siinä on raisereitten "alakappale" valettu kiinni t-palaan, joten raisereiden vaihtaminen on mahdotonta. Vai olisko olemassa jtn. patenttia, miten siihen sais uudet raiserit kiinni esim niitten vanhojen alaosan "päälle"? :s
kuvistasi kun katsoin niin kyllä omasta mielestä näyttäs et tohon iha 2 pulttiset raiserit menee, mut ne tiedä :o

21.6.2009 9:34

Nyt alkoi mullakin sytyttää. Esim. näissä kiinnikkeissähän on tollanen"nyppylä" tossa alaosassa niin pitäiskö sen mennä vanhojen kiinnikkeitten alaosan "koloon"? Voiko joku kertoa olenko oikeessa vai väärässä. Olen jostain syystä katsellut vaan sellaisia kiinnikkeitä, jossa on tasanen alaosa, mutta jos kerran tollasiakin on niin asiahan muuttuu ihan erilaiseksi. :) Näitä kiinnikkeitä siis tarkotin: http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15913

21.6.2009 11:21

zemz kirjoitti:Nyt alkoi mullakin sytyttää. Esim. näissä kiinnikkeissähän on tollanen"nyppylä" tossa alaosassa niin pitäiskö sen mennä vanhojen kiinnikkeitten alaosan "koloon"? Voiko joku kertoa olenko oikeessa vai väärässä. Olen jostain syystä katsellut vaan sellaisia kiinnikkeitä, jossa on tasanen alaosa, mutta jos kerran tollasiakin on niin asiahan muuttuu ihan erilaiseksi. :) Näitä kiinnikkeitä siis tarkotin: http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15913
juu noi laitetaa vanhojen kiinnikkeitten alaosaa kiinni ja toi nyppylä tulee siihen koloo

21.6.2009 12:52

Kiitos! Asia selvä, eli saan sittenkin tohon sachsiin sen mun himoitseman fatbarin. :D

23.6.2009 22:59

MIKES_ kirjoitti:Tietääkö kukaa paljon maksaa Hebon crossitanko? Ja onkohan ne kestäviä?
Linkki kuvastoon josta näkee ne kaks eri tanko vaihtoehtoa jos jaksaa selata pari sivua eteenpäin (tarkoitan sivun 168-169 tankoja): http://www.hebo.com/books/offroad/index.php?idioma=uk

Anyone? :roll:

4.7.2009 22:21

Onkos jollain muullakin käynyt Timelessin fatbar kiinnikkeiden kanssa niin, että pultit ovat 1mm isommat mitä reiät keulassa? Äkkiseltään ei ainakaan mitään 7mm pultteja löytynyt, täytyy vissiin kattoa jos tekis rei'istä 8mm.

10.7.2009 0:57

Kuinka paljo Detsissä tanko nousee ku laittaa fättiksen kiinnikkeet? Meneekö kaikki ongelmitta paikoilleen kun vakiotanko on vähä kapeampi, vai vaikuttaako mitenkään?

10.7.2009 2:47

Mikä crossi tanko olisi hyvä kadulle?

10.7.2009 11:34

^N1K0^ kirjoitti:Kuinka paljo Detsissä tanko nousee ku laittaa fättiksen kiinnikkeet? Meneekö kaikki ongelmitta paikoilleen kun vakiotanko on vähä kapeampi, vai vaikuttaako mitenkään?
Menee ilman ongelmiaa, vaijerit ja johdotkin riittää kyllä.

10.7.2009 11:36

Gle0 kirjoitti:Mikä crossi tanko olisi hyvä kadulle?

ProTaper

10.7.2009 11:50

Gle0 kirjoitti:Mikä crossi tanko olisi hyvä kadulle?
Se o vähä siitä kiinni minkälaista taivutusta haluut. Jos haluut laatuun panostaa niin osta ihmeessa renthal, protaper, magura tms. Noilta löytyy kyllä erilaisia taivutuksia. Esim. tässä näkyy erilaisia renthalin tankojen taivutuksia: http://www.renthal.com/File/apps1.asp?t ... OSS/ENDURO Tuossa kuvassa näkyykin mitä nuo mitat tarkoittaa, mutta selvennykseksi: A tarkoittaa koko tangon leveyttä, B tarkoittaa tangon korkeutta, C tarkoittaa ylöspäin taivutetun kohdan nousukorkeutta, D tarkoittaa kiinnikealueen leveyttä ja E tarkoittaa taaksepäin taivutetun taivutuksen määrää eli ns. pullbackia. Noita taivutuksia on siis erilaisia siksi, että kuski löytäis mahdollisimman hyvän ajoasennon. Kaikilla valmistajilla on siis myös eri taivutukset ja ne löytyy niiden kotisivuita. Toiset valmistajat eivät ilmoita välttämättä taivutuksien ominaisuuksia niin tarkkaan kuin tuo ed.mainittu renthal.