Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
22.7.2012 18:25
Jos hussea kahtelee, niin kannattaa 09 tai uudempi hommata. Ei ainakaan sähköinen pakoaukonsäädin pääse käymään hermoille.
22.7.2012 18:39
Tossa olis just noita sähkösiika malleja tarjolla, että onko ne sitte ihan paskoja?
22.7.2012 18:49
onkos 2010-> TE husset sähkövikasia kovinki paljo?
22.7.2012 18:50
No 09 on noiden johtojen paikkoja paranneltu, ettei johdot katkeile yhtä herkästi. Mekaaninen pakoaukonsäädin, joten sen osalta ei pitäisi sähkö-ongelmia tulla..
Eipä tuo pakoaukonsäätimen temppuilu mitään yleistä ole, mutta kyllä niitäkin tapauksia on.
Jos vaatii kalibroinnin, niin ongelmia voi tulla jos on esim. hajonnut tps anturi tai muuten vaan ohitettu tuo tuorevoitelu, niin kalibrointi ei ilmeisesti onnistu.
Mutta tosiaan jos ei ylimääräsiä purkkavirityksiä sähköissä löydy, niin tuskinpa ongelmia tulee.
Jos ecuja vilkkuu taulussa, niin pari kertaa ehkä miettisin ennen ostamista. Jos pyörässä seosvoitelu, kannattaa varmistaa että tps anturi on ehjä. Uusi ~200€.
(tämä viesti siis Rajikselle eikä liity TE husseihin mitenkään)
22.7.2012 18:51
No ei, mutta ehkä vähän vika-alttiimpia. Jos kaikki sähköt kuitenkin jossain yksilössä toimii, niin osta pois. Uudemmissa ei tarvitse kalibroida pa-säädintä, se on mun mielestä jo iso plussa, mutta en nyt sen perusteella välttämättä ostopäätöstä tekisi.
22.7.2012 18:55
Kyseessähän olis -08vm sm husse johon vaihettu kaikki palikat koneeseen 1400km sitten. Tuorevoitelu siitä on otettu pois ja ecua se kuulemma vilkuttaa mittaristossa...
22.7.2012 19:01
Ensimmäisenä lähtisin kysymään, onko seosvoiteluun siirretty tps-anturin hajoamisen johdosta vai muuten vaan. Ecu2 se alkaa heti vilkuttamaan, jos siirtyy seosvoiteluun ja ei ohita tps-anturia. Tai kun anturi on hajalla. Itse pyytäisin laittamaan tuorevoitelun käyttöön, jolloinka sen sitten näkee onko ehjä vai ei.
Kannattaa toki myös kysyä vilkkuuko vielä muita ecuja. (Ecu6 on paha, pakoaukonsäädin..
)
22.7.2012 19:03
jukke96 kirjoitti:onkos 2010-> TE husset sähkövikasia kovinki paljo?
Ei ole, normisähköt eli ihan hyvät mut huonolla tuurilla saattaa tulla ongelmia vesisateessa tai pesun jälkeen, tai joku johto hiertyä poikki, eli ongelmia voi tulla aivan kuten kaikissa muissakin pyörissä, mutta eine sähköt paskimmasta päästä ole.
22.7.2012 19:11
Hussejen sähkövioista nii omas ei oo mitää pahempaa ollu ku jännitteensäätimen johot joiden korjaus on ihan helppoa jos ei ihan käsi ole. Pakoaukonsäätimen kanssa ei ittelläni oo ollu mitään onglemii eikä ecui vilku mittaristos. Kaveril kans menny jännitteensäätimen johtoi ja häel vilkkuu ecu 2, mut ei haitannu pakoaukon säätämist. Ainii no syttyhän toi oma vähän palamaan ku pesin sen ja akku oli kii nii veti navat ittesä oikosulkuu. Siihenki vaa vähä uutta johtoo ja kutistesukkaa nii sai ku uudeks.
Eli siis jos ymmärrät jonkun verran sähköhommien päälle nii ei se 07-08kaa huono vaihto ehto oo. Tietyst on niitä yksilöit missä just noit purkkaräpellyksii mut sitä saa mitä sattuu tulemaa käytettyjen kans.
22.7.2012 19:38
Mikä helvetti tuo ecu homma oikeen on?
Näitä lueskellessa on kyllä ihan ilonen että löytyy pyörä jossa sähköt aika minimissään..
22.7.2012 20:01
Ecu on semmonen mötikkä mikä ilmoittaa jos jossain on vikaa, ja tuo ecu koodi mittarissa kertoo sen vian sijainnin. Ecu tulee muistaakseni sanoista engine control unit.. Joissain vehkeissä sama laitos on nimellä pcm.
22.7.2012 22:09
Jan-- kirjoitti:Ensimmäisenä lähtisin kysymään, onko seosvoiteluun siirretty tps-anturin hajoamisen johdosta vai muuten vaan. Ecu2 se alkaa heti vilkuttamaan, jos siirtyy seosvoiteluun ja ei ohita tps-anturia. Tai kun anturi on hajalla. Itse pyytäisin laittamaan tuorevoitelun käyttöön, jolloinka sen sitten näkee onko ehjä vai ei.
Kannattaa toki myös kysyä vilkkuuko vielä muita ecuja. (Ecu6 on paha, pakoaukonsäädin..
)
Mutta mitäpä haittaa oikeestaan on siitä ecu kakkosesta, jos seosvoitelu on käytössä?
paitsi pakoaukon säätimen kalibrointi tietty
22.7.2012 22:14
Gogge kirjoitti:Ecu on semmonen mötikkä mikä ilmoittaa jos jossain on vikaa, ja tuo ecu koodi mittarissa kertoo sen vian sijainnin. Ecu tulee muistaakseni sanoista engine control unit.. Joissain vehkeissä sama laitos on nimellä pcm.
Moottorinohjausyksikkö tekee kyllä paljon enemmänkin. Mm. hoitaa sytytyksen ajoittamisen, tuorevoiteluöljyn määrän, pakoaukonsäätimen ohjauksen ja muuta mukavaa. Käytännössä koko pyörä on hyödytön ilman sitä.
Viimeksi muokannut JontteH päivämäärä 22.7.2012 22:20, muokattu yhteensä 1 kerran
22.7.2012 22:15
Kysehän oli vaan siitä tps anturista..
22.7.2012 22:19
Juu ei siitä ajoo vaikuttavia haittoja ole. Toki jossai vaiheessa voi alkaa tympimään kun mittaristossa vilkkuu öljyvalo ja ecu