Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
22.7.2012 16:35
Foorumi alkanut kansainvälistyä. Pitäs vissiin ruotsiks selittää, kun täällä näitä suomenruotsalaisiakin liikkuu.
Clutchille vielä:
Och efter allt, det är alltid trevligt att köra som den minst krävande Crap, Finland. Kolv Exchange upp till varje 20tkm, ja varar! Minus naturligtvis att samma typ av utgifter, turpokitti derpissä. När allt det säkert DT TT respektive laiskempi ändå när de andra 2-takts bröder.
(käytetty google translate, en osaa kummemmin ruotsia.. toivottavasti nyt ymmärrät pointin)
...
Ja olen ajanut derbi gpr arrow (2t versio, sama kun DT?) ja kyllä sen tehoeron valitettavasti oman perseen alla huomas verrattuna ex husseeni.
22.7.2012 16:48
Peraa_ kirjoitti:Et tainnu kyllä nyt älytä tota Jan--:n pointtia.. Ei tainnut olla pointtina se että yamaha on laiska paska, vaan se että onko mitään järkeä ajaa ilman huoltoja niin kauan kuin vaan ikinä pystyy jolloin moottori on väljä kuin vanha nainen. Ennemmin huoltaa ajoissa ja nauttii siitä kuin kone on hyvässä kunnossa eikä tarttee pelätä että millon leviää
No eihän se mikään väljä ole vielä siinä 35tkm kohdalla tosiaankaan. Ehkä alkaa olemaan väljä siinä +45tkm kohdilla. Ja ei tietenkään ole järkevää ajaa konetta loppuun mut ei täs ollakaan semmosesta puhuttu? Dt:n kone kestää vaan pidempään kun hussejen tai aprilioitten mutta tehon kustannuksella. Alakerta on lähes sama isompien Detsien kanssa joten se kestää aika paljo pidempään kun 30tkm ennenku alkaa väljistyä.
22.7.2012 17:26
Kyllä se vaan alkaa aika väljä olemaan jo ennen 40tkm
Tohon oman yamahan alakertaan on pitänyt tehdä toinen koneremppa siinä 60tkm paikkeilla kun oli niin väljä että staattorin aluslevy halkesi. Omasta mielestä se alakerta kannattaa kenties rempata jo ENNEN kun se on väljä ette oikeesti tarttee sillä väljällä ajaa ja tule yllätyksiä vastaan. Että kannattaaa se jo ehkä jo siinä 35tkm kohdalla rueta remppaamaan kun ei tuo huoltojen hirveä pitkittäminen kovin tervettä ole. Ajattelulla "kyllä se vielä kestää" ei saa kuin pahan mielen jos sattuu leviämään eikä sillä edes voita juuri mitään kun ei sen koneen remppaamiselta kumminkaan säästy kun kohta se pitää tehdä.
Edelleen olen sitä mieltä että kyllähän tuossa kyseisessä yamahassa on aika lähellä se koneremppa, itse jos ostaisin kyseisen vehkeen niin olisi se edessä jo ensi talvena, kun muuten se pitäisi tehdä ensi kesänä ja ei sitä kovin mielellään kesken ajokauden ala remppaamaan.
22.7.2012 17:30
No itse ainakin vaihtaisin 35tkm kohdalla laakerit aikasintaan, sen jälkeen voi alkaa hiljakseen olemaan jo liian väljä. Se on pitkälti siitä kiinni mimmosessa käytössä ollut.
22.7.2012 17:32
Juuri tätä olinkin hakenut
ei voi sanoa että jos joku yamaha kestäisikin sen yli 40tkm pahemmin väljistymättä että kaikki kestäisivät
22.7.2012 17:37
Nyt en osaa päättää dt:n ja hussen välillä
Kertokaapas jotain mullistavaa, joka auttaa päätöksessä
Jos dt.n ostasin niin se olisi re tai x mallia ja luultavasti athenan 170cc kitti tulis viimeistään talvella. Husse taas varmaankin sm/wre(yks wr:kin olis tarjolla), perus tt:nä. Yksi pointtihan tässä on se, että oikestaan yksikään dt ei ole vaihdomielessä myynnissä, mutta husseja on löytynyt jo kolme ehdokasta..
22.7.2012 17:43
Sen voin kertoo et 170cc:n kanssa Dt on erittäin metka ajaa
Vääntöö on pirusti alhaalta lähtienkin ja kulkee paljon paljo rivakammi ku 125cc perus TT.
Hussest en tiä mimmone oli 144cc kitin kanssa.. :p
22.7.2012 17:47
No husseen ei kyllä 144 tulis ku on liian kisanen
Detsissä pysyis huoltovälit kurissa athenallaki
22.7.2012 17:52
Sepä se :p
170cc Athena, vanhemman mallin Arrow tai Depi putkeks , 38 soppatykki ja boyesen läppärunko ni vakiovälit jää kyl turhan lyhkäsiks
22.7.2012 17:56
Oisha semmonen iha helmi, mutta detsin alustasta ja jarruista kuullu aika paljon pahaa
Kertokaas vähäsen yleisesti molemmista pyöristä! Hussen sähköjutut ja muut oon lukenu jo läpi yms perusjutut, mutta käyttäjäkokemukset ei oo koskaan pahasta
22.7.2012 18:01
Joo mutta ei ne niin kamalat ole loppupeleissä.. :p
Etujarru on kyl aika tehoton mut kyl silläki pysähtyy siinä missä muillaki :p
Dt:n ku omistanut ja ajanut parin kaverinkin ni ihan tykänny kaikkien ajoasennosta ja myös kun ajanut myös muutamaa hussea aika paljon, niin itse en kyl oo yhtää tykästyny niin pystyyn ajo-asentoon et itte tykkään tommosest lieväst kamelin seläst
Etujarru husses on kyl aika piru terävä
Mut itte husq miehet voi tulla kertomaan enemmä
22.7.2012 18:08
Ainakin tuon R-mallin etujarru on aivan turha
. Kertaallen kokeillut ja mietin vaan kahvaa vetäessä, että: "Hidastuuko tää laite ollenkaan?" Mitä alustaan sitten tulee, niin voin Rajis- sanoa, että jos vaihdat DRD:n Detsiin niin hyppäys alaspäin on huomattava. Ei sillä, että se Detsin alusta suoranaisesti huono olisi, mutta varmasti huomaat eron.
X:ssä taitaa sitten olla jo ihan eri luokkaa tuo etujarru, mutta alusta on kai muuten sama?
22.7.2012 18:21
Juu etujarrruhan taitaa olla sama brembo kuin hussessa? Kuitenkin jos dt:n hankkisin nii syyt sen valitsemiseen olisivat seuraavat: 170cc, hinta, kestävyys. Eli jos dt tulee niin se on luultavimmin re mallia, koska tuohon 2000e pintaan ei oikeen (hyviä)smotoja saa. Koitin dt topikissakin jo kysellä, että mahtaako x:än brembo satula sopia re malliin, mutta vastausta en saanut. Tällä hetkellä kallistumassa hussen puoleen, koska senkin alakerta kestää varmasti sen yhden kesän mitä vielä kevarilla ajan, vaikka kohtuu paljon ajankin. Muutenhan olisinkin kisaenskan perässä, mutta mun kilsoilla sellasessa ei vaan ole mitään järkeä. Kukaan ei oikeen tähänaikaan vuodesta osta pyöriä suoraan, joten varmaan pitäs toi derbi vaihtaa. Kuten aikasemmin sanoin, detsejä ei oo oikeen vaihdossa, mutta husseja olis joten sellanen varmaan sitte tulee jos tulee.. Mutta laittakaa nyt vielä kokemuksia molemmista!
22.7.2012 18:22
en tiedä onko re ja x mallis samapuristin mutta x mallissa isompi jarru levy ja se vaikuttaa jo paljon jarrutehoon. saattaa hyvin olla sama puristin mutta en jaks tutkia
22.7.2012 18:23
Ei oo samaa nähnykkään, x:ssä kunnollinen brembo ja re:sää tyyliin joku mopon jarru