Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
21.7.2012 0:35
Niin joo, käsitin vaan tuosta
"4t on paljon järkevämpi kaupungissa ja 2t-llä on sitten hyvä leikkii vähän harvemmin asutussa" että tarkotit ettei kaupungissa ois järkeä alkaa leikkimään sillä 2-tahilla
21.7.2012 0:39
Nii mut se sit taas ei oo hulluutta vaan järjen vähyyttä jos kaupungis alkaa pommittelemaan sinä aikana kun on liikennettä suht. paljon
21.7.2012 1:01
Fooni kirjoitti:http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1358366
Taitaa olla jo aika halpa? Ja tuo alakerran remontti on ilmeisesti sellanen homma joka tehdään jossain 25tkm kieppeillä? Onko tuossa enää kilometreillä juurikaan merkitystä, siis paljonko ajettu?
Olis aika siistin näkönen peli, mitäs muut sanotte?
Todella siisti ainakin, ite tykkään
Mutta esim. ketjut ja rattaat vaihdettu ja jätkä pitää ketjuja tollasella kireydellä. Mitä vittua nyt taas make?
Herättää kysymyksen miten pyörää muuten pidetty, tietääkö jätkä mistään mitään ja onko kenties täys ruoska vaikka huoltoja mukama olis tehty.
21.7.2012 1:57
Juu omaan silmään kans näyttää oikein kivalta nuo katteet ja muutenkin yleisilmeeltään varsin siisti.
Tää on niin tätä kun en osaa yhtään kattoa jos ketjut on liian kireellä tai muita "pikkuvikoja"
Käyn varmaan sunnuntaina kattomassa tuota pohjanmaan reissun matkan varrella. Saapi nähä.
21.7.2012 6:53
Tässäpä kysymys..
Kevariin on toki aikaa vielä puoli vuotta mutta asioita on hyvä ajatella jo etukäteen. Eli itsellä on nyt selvät kolme kevariehdokasta. Yamaha WR, Yamaha YZF-R tai Husqvarna SM.
Nelitahdit olis paljon huoltovapaampia ja taloudellisempia mutta toisaalta teho ja vauhti kiehtoo.
Jokaisessa on omat puolensa mutta laiskan nelitahdin kanssa menee vaan hermo mutta kilsoja tulee kumminkin aika reippaasti..
21.7.2012 11:11
Laiska ja laiska 4-tahti... Suomessa ei laillisesti pääse tiellä 120km/h kovempaa ja nekin tiet ovat lähinnä vain muutamat moottoritiet. Suomessa tieverkosta 453 tuhatta kilometriä on muuta kuin moottoritietä jossa nelarilla ei ole mitään ongelmaa liikennevirran mukana pysymisen kanssa.Hermo ei ole koskaan mennyt nelarilla ajellessa kun en ole noille 120kmh teille eksynyt jossa ei tahdo pysyä millään A1-tehoisella liikennevirran mukana. Nelarivehkeillä pääsee oikein mukavasti kunhan muistaa pysyä max 100km/h teillä, 250km maantietä ajaa vaikka yhdellä istumalla.
Kylänkiertoon 2t vehkeet soveltuu hyvin, mutta mitä enemmän tehoa sen enempi kustannuksia, teho ei ole ilmaista. Jos maantiellä ajat vähänkään pitempää matkaa niin 4t vehkeellä on mukavaa ja edullista matkantekoa, rekoista pääsee ohi hyvin kunhan tehoa on ainakin sen 10kW! Eikä tarvitse mennä korjaamolle taas maanantaina. YZF-R on hyvä matkantekoon, ja WR vähän semmonen kylänkiertomopo
21.7.2012 11:25
Clutch kirjoitti:Nii ja sellasilla hepuilla tarkotin tätä osiota.. "
Jos tykkää leikkii kevarilla ni sitte 2t "
Ja jos harrastaa tuota hupiajelua
Pakko taas kysyä, mutta miten se tehon määrä taas vaikuttaa hupiajeluun? Eikö se ajo muka voi olla hauskaa? On kyllä totta, että 4t:n ostavat ne jotka eivät tehoa tarvitse, mutta ei se tarkoita, että he eivät huviajelua harrastaisi.
Puutun siksi koska annatte nyt todella harhaanjohtavan kuvan nelarikemmuista. Ikään kuin ne olisivat kaikki tympeitä ajaa eikä niillä ajo voisi olla hauskaa.
Voi pojat, kun joku tulee ihan kohta kertomaan kuinka oma Kotka on kivempi ajaa kuin nelari. Se on vittu mielipide eikä fakta, älkääkä väittäkö sitä muuksi... Faktoja ovat vain ne, että Kotka on tehokkampi ja kalliimpi.
21.7.2012 11:29
Kalliimpi hinta riippuu osotopaikasta ja hyvin monella on sellainen mielipide että 2tahdilla mukavempi leikitellä, kiihdytellä ja pikkusta sellasta.
21.7.2012 12:26
Ihasproblem kirjoitti:Pakko taas kysyä, mutta miten se tehon määrä taas vaikuttaa hupiajeluun? Eikö se ajo muka voi olla hauskaa? ...
Sori nyt vaan, mutta moneskohan kerta tämä on kun sinä kirjoitat taas tuosta samasta asiasta... Vähän niin kuin vertaisi vaikka uutta Audi A4:sta 2 litran dieselillä ja 3 litran turbobensalla. Aivan, molemmilla voi pitää hauskaa tai ajella mutkateitä ylinopeutta. Mutta onhan se nyt aivan eri asia vaikka kiihdytellä nollasta sataan tai ajella pillurallia torin ympäri 2-tahilla ja nelarilla tai toisinsanoen nauttia siitä tehon tuomasta tunteesta. Eiköhän tässä ole selvää, että 2-tahti on teho-ominaisuuksiltaan näissä kuutioissa yleisesti ottaen hauske
mpi, ja sillä leikkiminen on hauske
mpaa kuin nelarilla, niin kuin tehokkaammalla autolla ajelu on yleensä hauskempaa kuin vähemmän tehokkaalla. Lainauksessasi luultavasti tarkoitettiin, että jos on rahaa ja kaipausta teholle, niin kannattaa hankkia 2-tahti. Kyllä kaikki ymmärtävät pointin vaikka et joka kerta selittäisi mielipidettäsi uudelleen.
Ei tarvitse suuttua, ja kyllä, olen omistanut sekä 2-tahti- että 4-tahtikevarin
21.7.2012 14:20
Onhan tuo Ihasproblemin juttu ihan tottakin ja se nyt on aika yks paskan hailee monennenko kerran se tuota sanoo, koska veikkaisin että max. joka kymmenes joka miettii minkä kevarin hommais jaksaa lukea 10 edellistä sivua taakseppäin tätä topiccia. Olen Ihasproblemin kanssa samaa mieltä, että joku voi saada tuosta Clutchin viestistä sen kuvan ettei nelarilla voisi harrastaa hupiajelua. Vaikka voisin lyödä vetoa ettei hän sitä tarkoittanut.
21.7.2012 14:24
Jep en sitä tarkottanut..
Vaan viittasin sellaiseen henkilöön joka tekee vain pakollisia matkoja, tai ei harrasta hupiajelua -> Elikkä harrastaa vain pakollisia matkoja. Jolloin nelitahti on järkevin valinta. Ellei sitten pakolliset matkat koostu joka päivä moottoriteillä ajamisesta jolloin voi taas miettiä tahtivalintaa uusiksi
21.7.2012 14:53
Pikemminhän sillon ei just 2 tahtia osteta jos kokoajan pitää motarilla ajaa, 2t kun vaatii välikaasuja eikä voi vaan kaasupohjassa tehopiikillä vedättää niin ei ole mielestäni fiksu peli motarilla, tosin nelari taas ei kulje ja sen takia sillä ei kannata sinne mennä.
21.7.2012 15:40
2-tahilla semmosta vauhtia kyllä pääsee ihan lepposasti.. Varsinkin joku kyykky missä välityssuhteet järkevämmät kuin sm/enduro.
21.7.2012 18:26
Jep kyllähän kyykyillä tosiaan pääsee helposti 100 alueella pienillä kierroksilla, ja täälläpäin kotareissa monet on pitäny 14-42 välejä, niin myös ne pitää 100 matkavauhdin helposti. Voisin kuvitella ettei 4tahdillakaan motariajo ole mitään herkkua, kun ylämäen tai vastatuulen tullessa hyytyy mukavasti. Lisäksi monilla yksilöillä joutuu ajamaan motarilla koko ajan kierrokset tapissa eikä sekään mitään kovin mukavaa ole. Ja 2tahdissa ne välikaasut ei ole mikään ongelma moottoritieläkään.