Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
6.12.2011 21:01
Tottahan toki saa eikä se kallista oo, varmaan +50€?
6.12.2011 22:24
Ainoo juttu siinä on että sen maalatun kappaleen joutuu sitte kahteen kertaan laittamaa uunii, ei muuta.
6.12.2011 22:55
Sugee kirjoitti:Joo kiitti, noi on varmaan aika hyvät. Joo mä tiiän ois kyl noitten käyttö pitäny tajuta itekki, mut ei tätä päätä paranneta...
Idiootti kun olen nii kerrotko viel et miten toi etupään pukki toimii? Tai siis mihin sen saa siinä kiinni? On muuten taas ihan idjootti kysymyksiä mutta en vaa oikee ymmärrä.
Siin on sellaset palikat joilla sitte nostetaan etupumppujen alapäästä.
7.12.2011 0:11
Tekeeks se 2 kertaa paistaminen sille ekaks maalatulle pahaa?
Ja onko sillon raja tasanen jos ne sen pystyy 2 kertaa paistaa?
Ku siin vanhassa jutussa jonka oon joskus vuos sitte lukenu en löytäny enää googlel.. nii oli just puhetta, että raja ei tuu tasaseks ku ei voi suojata millään ku maali on märkää ja kaks kertaa paistaminen tuottaa ongelmii. En kyl muista tarkkaa et miten se meni.
7.12.2011 8:22
Kysy joltain pulverimaalaamolta.
7.12.2011 17:35
Kun olette maalailleet vanteita jotka ovat olleet andisoituja niin lähteekö kuinka helposti hiekkapuhaltamalla andisointi?
Lipeällä kun kokeilin niin ei lähtenyt oikein miksikään.
8.12.2011 8:56
Sugee kirjoitti:Tekeeks se 2 kertaa paistaminen sille ekaks maalatulle pahaa?
Ja onko sillon raja tasanen jos ne sen pystyy 2 kertaa paistaa?
Ku siin vanhassa jutussa jonka oon joskus vuos sitte lukenu en löytäny enää googlel.. nii oli just puhetta, että raja ei tuu tasaseks ku ei voi suojata millään ku maali on märkää ja kaks kertaa paistaminen tuottaa ongelmii. En kyl muista tarkkaa et miten se meni.
Joo, siitä ekaks maalatusta tulee pinnailtaan huono jos sen toisen kerran paistaa, JOS ei laita uutta kerrosta siihen. Eli nuo kaks väriset jutut on aika helvetin hankalia sen pulverin suhteen.
10.12.2011 3:06
Kestäiskö millai maalipinta takahaarukassa ja vanteissa jos maalaan ruiskulla itte? Pyörö on supermoto, joten ei tule ajeltua missään mettissä tai sorateilläkään kauheesti, asfalttiteitä varmaan 90% ajosta
10.12.2011 3:53
Leo7vince kirjoitti:Kun olette maalailleet vanteita jotka ovat olleet andisoituja niin lähteekö kuinka helposti hiekkapuhaltamalla andisointi?
Lipeällä kun kokeilin niin ei lähtenyt oikein miksikään.
Puhaltamalla lähtee täysin vaivatta! Alumiinille olisi kyllä parempi lasikuulapuhallus.
Sturbi kirjoitti:Kestäiskö millai maalipinta takahaarukassa ja vanteissa jos maalaan ruiskulla itte? Pyörö on supermoto, joten ei tule ajeltua missään mettissä tai sorateilläkään kauheesti, asfalttiteitä varmaan 90% ajosta
Varmasti kestää jos tietää mitä tekee, ei sitä maalariks turhaan opiskella.
10.12.2011 23:24
Kyllä mä maalata osaan, en tietenkään millään ammattilaistasolla, mut kuiteski. Moni on vaan nuista vanteista sanonu että pulverimaalauksella kestäis paremmi mut aattelin että vois itte maalata tollasel paineilmalla toimivalla ruiskulla, että kestääkö esim. pieniä kiviä. Ja kannataisko noi vanteet hiekkapuhaltaa vai hioo käsin ennen maalausta?
11.12.2011 17:52
Kyllä se jotenkin kestää ruiskullakin, mutta pulverilla kestäis hieman paremmin. 2-k lakka kannattaa laittaa sitten siihen maalin päälle.
14.12.2011 1:42
Millasia pohjia kannattaisi tehdä alumiinivanteille ja -rungolle? Pitääkö sooda/lasikuulapuhalluttaa maalit pois vai hiooko käsipelillä karheaksi?
14.12.2011 16:26
Ihan kummin vain tykkää, mutta omasta mielestä paljon helpompi puhalluttamalla. Tämän jälkeen tietenkin vielä ennen maalausta liuotinpesuaineella osien pesu.
14.12.2011 20:45
Onkos kukaan tota lasikuula/soodapuhallusta teettänyt, paljon siitä suunnilleen saa maksaa? Varmaan kalliimpaa kuin hiekkapuhallus?
24.12.2011 15:17
Moro
Miten pittäis tehä pohjat ku aattelin maalata nuo wr vanteet ja nuo on elaksoitu kultasella että pittääkö hioa vai miten tarttis apua?