Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

17.12.2008 18:34

Riku Rassi kirjoitti:
Byss kirjoitti:Mä mietin tota ihan samaa et 7/8 vai fättis. Päädyin lopulta Renthalin fättikseen. Paljon leveempi ajoasento kun 7/8. Todella tyytyväinen olen ollut!

Ite tilasin tuolta motocross-x:stä niin tuli todella nopeasti vaikka tuo tulipalo oli juuri samalla viikolla syntynyt.

No hyvä jos tuli nopeasti. Onkohan siellä noita kaikkia taivutuksia, mitä tuollakin renthalin sivuilla? Millä taivutuksella muuten Byss tilasit? Ois tuo fätbaari kyllä paljon hienompi, kahtoo jos rahat riittää niin pistän tilaukseen. Kenelläkään näillä taivutuksilla: RC/OEM HONDA 04-UP OEM KAWASAKI 06-UP, CR high, KTM high? Kuvia? Tiedän kyllä että high mallit ovat hartialukkoja, mutta noilla olisi vissiinkin hyvä ajaa myös metsässä seisaalteen. Mitä muita suosittelette? Kiitoksia vastauksista!

E: Käykö tuo ktm high muuten muihinkin kuin kotkaan? Onko tuo CR high edes niin hartialukko kun kuvissa näyttää, jos sen laittaa ihan normaaliin asentoon eli niiden pumppujen suuntaisesti?

Eiköhän niillä pysty ajelemaan mettässä seisaalteen siihenhän ne on tarkotettukkin pääasiassa. Riippuu tietysti mallista, mutta nuo Renthalin tangot on ainakin aivan loistavia siihen hommaan ;)

18.12.2008 10:21

Riku Rassi kirjoitti:
Byss kirjoitti:Mä mietin tota ihan samaa et 7/8 vai fättis. Päädyin lopulta Renthalin fättikseen. Paljon leveempi ajoasento kun 7/8. Todella tyytyväinen olen ollut!

Ite tilasin tuolta motocross-x:stä niin tuli todella nopeasti vaikka tuo tulipalo oli juuri samalla viikolla syntynyt.

No hyvä jos tuli nopeasti. Onkohan siellä noita kaikkia taivutuksia, mitä tuollakin renthalin sivuilla? Millä taivutuksella muuten Byss tilasit? Ois tuo fätbaari kyllä paljon hienompi, kahtoo jos rahat riittää niin pistän tilaukseen. Kenelläkään näillä taivutuksilla: RC/OEM HONDA 04-UP OEM KAWASAKI 06-UP, CR high, KTM high? Kuvia? Tiedän kyllä että high mallit ovat hartialukkoja, mutta noilla olisi vissiinkin hyvä ajaa myös metsässä seisaalteen. Mitä muita suosittelette? Kiitoksia vastauksista!

E: Käykö tuo ktm high muuten muihinkin kuin kotkaan? Onko tuo CR high edes niin hartialukko kun kuvissa näyttää, jos sen laittaa ihan normaaliin asentoon eli niiden pumppujen suuntaisesti?

Kyllä ne kaikki taivutukset pitäis löytyy. Mulla on KTM High taivutus eikä ole yhtään hartialukko, törkeen hyvä ajoasento omasta mielestäni. Enemmän noi CR/RC Highit on hartialukkoja kaduilla. Ja mulla on KTM High mun hussessa eli kyl sen pitäis käydä kaikkiin pyöriin kunhan on oikeet kiinnikkeet (mulla on Renthalin omat). Tämä taitaa olla KTM High, ainakin näyttää ihan samalta kun mulla.

18.12.2008 10:44

Joo täytyy vielä vähäc miettii noita. Toi ktm high kuulostas hyvältä, kun ei ois niin korkea kun dt:ssä muutenkin se tanko tulee korkealle kun penkki niin alhaalla. Kiitti kaikille, jotka vastaili.

19.12.2008 20:08

Piti vielä varmistaa, että käyhän nää dt:seen ja onhan nämä varmasti fatbar tangolle: http://www.motocross-x.com/?p=productsMore&iProduct=933 Mittasin tuosta dt:stä nii jotain 33-35mm tais olla se reikien väli niissä raisereissa vai mitkä ne nyt on. Tuossa lukee, että reikien väli +-37mm. Mitä tuo +- sitten tarkoittaakaan?

19.12.2008 20:19

Riku Rassi kirjoitti:Piti vielä varmistaa, että käyhän nää dt:seen ja onhan nämä varmasti fatbar tangolle: http://www.motocross-x.com/?p=productsMore&iProduct=933 Mittasin tuosta dt:stä nii jotain 33-35mm tais olla se reikien väli niissä raisereissa vai mitkä ne nyt on. Tuossa lukee, että reikien väli +-37mm. Mitä tuo +- sitten tarkoittaakaan?

Kyllä noi kiinni menee

21.12.2008 22:24

Jeeps pistin nyt tuon ktm high taivutuksella olevan fättiksen tilaukseen. Toivottavasti siellä on noita, nii tulis nopiasti. Piti laittaa se taivutus ja väri siihen kommenttisi tilauksesta osioon, niin laitoin siihen että: tanko: ktm high, väri: musta. Niin varmaanki ymmärtävät mistä tangosta kyse, ku tilasin vain yhden ohjaustangon eli tuon renthalin fatbarin? Parempi ois olla kestävä tuo stonga, ku menee siihenkin melkein kaikki rahat. :s Saakohan tuohon muuten noi käsisuojat ollenkaan kiinni, siis tuommoisia sharp lite -käsisuojia, kun semmosetkin joskus ostin.

21.12.2008 22:32

mä laitoin vaa siihen tilausjuttuun" ktm high & tanium" ja ihan oikeet tuli perille. ja ei mitää käsisuojii 8)

21.12.2008 22:44

Riku Rassi kirjoitti:Jeeps pistin nyt tuon ktm high taivutuksella olevan fättiksen tilaukseen. Toivottavasti siellä on noita, nii tulis nopiasti. Piti laittaa se taivutus ja väri siihen kommenttisi tilauksesta osioon, niin laitoin siihen että: tanko: ktm high, väri: musta. Niin varmaanki ymmärtävät mistä tangosta kyse, ku tilasin vain yhden ohjaustangon eli tuon renthalin fatbarin? Parempi ois olla kestävä tuo stonga, ku menee siihenkin melkein kaikki rahat. :s Saakohan tuohon muuten noi käsisuojat ollenkaan kiinni, siis tuommoisia sharp lite -käsisuojia, kun semmosetkin joskus ostin.

Riippuu karjiksista meneekö, toisissa on semmoset palat jotka saa pois fatbaria varten, ite hion alkuperäsiä isommiks fatbaria varte.

22.12.2008 10:57

Joo, no noissa on kyllä jotkin irroitettavat palat. Pitää sit kokeilla.

31.12.2008 19:11

Mulla olis jokunen Pro taperin tanko harkinnassa joko Contour,Contour Hawk High tai sitte contour carmichael.

Mikäs olis taivutukseltaan hyvä sellaseen kylä -ja matka ajoon? ehkäpä joskus vähän monttu ajoa.

3.1.2009 22:02

No se riippuu iha siitä mistä ite tykkäät.Meet kauppaa ja sanot että fatbaari niin myyjä tuo siihen erimalleja ja sit käsilläs tunnustelet niitä. :) Ite ainakin tykkään sellasesta mikä ei oo ihan suora vaan taipuu hiukan taakseppäin.

3.1.2009 23:35

Sandersson kirjoitti:Mulla olis jokunen Pro taperin tanko harkinnassa joko Contour,Contour Hawk High tai sitte contour carmichael.

Mikäs olis taivutukseltaan hyvä sellaseen kylä -ja matka ajoon? ehkäpä joskus vähän monttu ajoa.

En tiiä millasii matkoi ajelet ja mitä nopeuksii, mut itel oli tommonen Carmichael kiinni, ku ostin pyörän ja kyl se alkuun oli ihan jees korkunen ajaa ja meni se semmoses perus ajelus viel vaiks olikin hiukan matala. Mut kerran kävin sit mökillä, matkaa oli jonkun verran ja siit 70% mentiin 120km/h, niin oli ihan perseest, ku ei ollu hyvä asento, niin väsy hartiat tosi nopsaan.

Mut muuten ihan jees tanko ja mist sit tykkää ja mikä on itel hyvä korkeus. Käy istuskelemas jossain liikkees eri pyörien pääl, ja vertaile eri korkusii tankoi tai sit kavereiden pyöriä tai jotain.

4.1.2009 18:32

Windhamin taivutus on hyvä.

14.1.2009 17:55

Tuossa ylempänä oli justiinsa juttua käsisuojista ja fatbar tangosta. Itellä on henry reedyn taivutuksella protaper ja meneekö siihen polisportin sharp käsisuojat.? Talvella pirun käytännölliset kun ei jäädy kädet nii paljoa ja kahvat ei katkea niin helpolla.

14.1.2009 20:30

weyh kirjoitti:...meneekö siihen polisportin sharp käsisuojat.?

kaikki käsisuojat mene jokasee stongaa