Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
31.8.2011 15:27
jahykt kirjoitti:Tätäkin varmaan jo kysytty, mutta saahan punakilpisen ktm exc:n valkokilpiseksi? esim. vaikka -09vm. Ja entäs kulut olen sen verran selvitellyt asiaa että ainakin (joku todistus ktm myyjältä sanoivat hinnaksi 150e) (verot pyörästä 450? ja siitähän saa vähennystä kun pyörä on ollut käytössä?) ja (itse katsastus maksaa tietenkin varmaan 100-200e luokkaa?) kiitoksia jo etukäteen vastauksista
Katkeamaton luovariketju ekalta omistajalta sulle asti, sitten toi tieliikenteeseen hyväksyntälappu ktm nordicilta ja verot.
1.9.2011 11:23
Jep.Nämä kaikki:
- Katkeamaton luovutustodistusten ketju liikkeestä lähtien (voi olla pikku homma jos ei ole tallessa :E )
- Tyyppihyväksyntätodistus että pyörä on hyväksytty tieliikennekäyttöön (maksaa 150-200e)
- Pyörän ajoneuvoveron makso (XXX euroja, riippuen paljonko saat alennusta pyörästä kun se on käytetty, tod. näk. alle 500e).
- Pyörääsi kaikki mitä siinä pitää olla leimalla (lue. vilkut, peilit, ohjauslukko, mittaristo, pyörän kuristaminen jos on täystehoinen, sivujalka, ynnä muut ronppeet).
- Itse katsastus+kilpi+paperimaksut niin tosiaan niistä pitäis selvitä alle 150eurolla.
Eli riippuu paljon siitä että onko sinulla noita katkaisijoita sun muita tallessa miten, mitä kaikkea pikkusilppua joudut ostamaan, riippuu myös siitä onko sinulla tuota todistusta vai ei. näistä riippuen hinta on vähän alle tonnin tai päälle, riippuen tosiaan mitä kaikkea sinulla on valmiiksi.
1.9.2011 22:05
Tomppade kirjoitti:Jep.Nämä kaikki:
- Katkeamaton luovutustodistusten ketju liikkeestä lähtien (voi olla pikku homma jos ei ole tallessa :E )
- Tyyppihyväksyntätodistus että pyörä on hyväksytty tieliikennekäyttöön (maksaa 150-200e)
- Pyörän ajoneuvoveron makso (XXX euroja, riippuen paljonko saat alennusta pyörästä kun se on käytetty, tod. näk. alle 500e).
- Pyörääsi kaikki mitä siinä pitää olla leimalla (lue. vilkut, peilit, ohjauslukko, mittaristo, pyörän kuristaminen jos on täystehoinen, sivujalka, ynnä muut ronppeet).
- Itse katsastus+kilpi+paperimaksut niin tosiaan niistä pitäis selvitä alle 150eurolla.
Eli riippuu paljon siitä että onko sinulla noita katkaisijoita sun muita tallessa miten, mitä kaikkea pikkusilppua joudut ostamaan, riippuu myös siitä onko sinulla tuota todistusta vai ei. näistä riippuen hinta on vähän alle tonnin tai päälle, riippuen tosiaan mitä kaikkea sinulla on valmiiksi.
Kaveri laittoi juuri -09 ktm exc125 kilpiin "- Katkeamaton luovutustodistusten ketju liikkeestä lähtien (voi olla pikku homma jos ei ole tallessa :E )" Kyseistä asiaa ei tarvinnut, sillä ainut minkä tarvitset on coc todistuksen (Sai ilmaiseksi ktm nordicilta), siellä selviää vanha omistaja ja mahdollisesti joudut todistaa, että olet tehnyt vanhan omistajan kanssa kauppakirjan. Veroprosentti on 125cc:ssä noin 9.82%* Elikkäs jos pyörä maksaa tullin arvoiden mukaan 6000e saat veroa noin 600euroa. Niille ilmotat kilometri määrät yms, tulli arvioi hinnan ja määrää veron.
2.9.2011 7:37
Noh, kotarin kanssa on sitten eriasia kuin aikoinaan oli husqvarnan kanssa, mpracing halusi mokomasta lippulappusesta 200e! ja kyllä ainakin aikaisemmin noita luovareita on kyselty, kai se on hieman konttorikohtaista.
25.9.2011 1:17
Laitetaas nyt tännekkin, eli kaveri selitti, että en sais kevarii omiin nimiin ennenkun omistan A1 kortin. Onko muka totta?
25.9.2011 1:22
Ei. Mutta jos olet alle ajoneuvoon vaadittavan kortin suoritusiän niin tarvitset haltijan, jolla on ikää vaaditun verran. Eli jos olet 15 niin tarvitset vähintään 16 vuotiaan haltijaksi papereihin. Mutta jos olet 16 nii sitten saat sen täysin omiin nimiin.
28.9.2011 21:00
Joo elikkäs, mulla ois tommonen suht vanha kawasaki kmx, mihin meillä ei ole papereita. Se on 5 tai 6 vuotta nyt ollut mettä ajelussa eikä tietoa millon viimeksi rekkarissa. Siitä kysynkin, mahtaako olla mahdollista saada kilpiin kun runkonumero sun muut kumminkin löytyy?
28.9.2011 21:27
Tontz kirjoitti:Joo elikkäs, mulla ois tommonen suht vanha kawasaki kmx, mihin meillä ei ole papereita. Se on 5 tai 6 vuotta nyt ollut mettä ajelussa eikä tietoa millon viimeksi rekkarissa. Siitä kysynkin, mahtaako olla mahdollista saada kilpiin kun runkonumero sun muut kumminkin löytyy?
Tarviit luovarin siltä kenen nimissä se on. Meet vaikka runkonumeron kanssa katsastuskonttorille ja kysyt kenen on.
29.9.2011 13:41
Meikän tuurilla sieltä tulee tyyliin "Joo tää pyörä on pöllitty vuonna 2002"... Mikäs juttu se on mistä on puhuttu, että jos tietää varmaksi ettei oo kuuteen vuoteen ollut rekisterissä, ja menis 6 vuoden "historian" kanssa muutaman todistajien nimmareilla, sais kilpiin? Tällastakin kuullu. Tosin mikään pakko sitä ei oo saaha, kun on tuo liikenne KMX:kin...
20.10.2011 23:48
Oon katellut tossa käytetyn pyörän ostamista Italiasta. Mitä kaikkia tulleja ja tällejä pitäisi tulla maksettavaksi, vai meneekö samamallalailla kuin saksasta ostettaessa? Ja mitä kun kyseistä pyörää ei ole suomessa tyyppihyväksytty niin riittääkö se että se on hyväksytty Eu alueella, eli tässä tapauksessa italiassa?
23.10.2011 23:33
Tälläne kysymys että kun ilkeä paha poliisi setä nappas kilven irti kun ei ollut valoja.
Niin että mitä kaikke minun nyt pitää tolle tehdä että saan kilven takaisin
Eli pyörä on vuodelta 89 ja lakuperäisenä tuossa ei ollutvilkkuja peiliä eikä tööttiä niin riittääkö että laitan etu ja takavalonkuntoon sekä jarru valon niin saan kilven takaisin?
Ja kun kilvet ei lähtenyt tehojen takia niin niistäkään ei tarvii huolehtii?
selventäkää vähä?
Eli jos pyörä on noin vanha niin pitääkö siihen silti asentaavilkut ja peili?
24.10.2011 18:27
wiltsu soita katsastuskonttorille
3.11.2011 17:20
Avk:lta ostin pyörän ja kilpiin pitäs saada. Pitää siis olla kilven valo? Ja meneekö katevilkut ja tangonpääpeilit läpi? Pitääkö molemmilla puolilla olla peilit? Entä onko parkkivalo pakolline? Kaikki osat varmaanki pitää olla E-hyväksyttyjä..?
3.11.2011 17:38
kermakoira kirjoitti:Avk:lta ostin pyörän ja kilpiin pitäs saada. Pitää siis olla kilven valo? Ja meneekö katevilkut ja tangonpääpeilit läpi? Pitääkö molemmilla puolilla olla peilit? Entä onko parkkivalo pakolline? Kaikki osat varmaanki pitää olla E-hyväksyttyjä..?
Kilvenvalo täytyy olla, peilit pitää olla molemmilla puolilla. Parkkivalo ei ole pakollinen (?) Kunhan peilit ovat tarpeeksi isot niin läpi menee (90mm ympyränmuotoisen peilin halkaisija, 78mm normipeilin) Voi olla että katsoo sormien läpi noissa E-hyväksyntä jutuissa, mulla tosin eivät edes kattoneet kun katsastin.
22.11.2011 18:14
hojohojo
Kovin on piikkimasait harvassa joten vaihtoehto b. Eli mitenkäs jos ostais mopo masain ja heittäs vaan 125cc mosan kiinni kävis hakeen dynolaput ja veis konttorille?? onnaisko..?