Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
19.7.2012 20:08
Siis jos saat suorituskiellon ni et saa suorittaa yhtään mitään korttia.
Laillisesti ei oikeestaa saa nopeutta lisää, tai no hondassa on vaa 9kw vakiona, ni saaha siitä sen 11kw ottaa irti. Tai ei iha koska 20% tehonmuutos sallitaan. Toiki pitäs todistaa jossaki jos iha laillisest halua mennä. Kiihtyvyyttä saa varmaan väleillä lisää kun nuo vakiot riittää johoki 170 saakka jos ois vaan osaa tarpeeksi.
Helpoimmalla päset ostamalla cebarin tai tt nassen multa, vakiolla ei kannata paljoo ajella.
19.7.2012 20:13
Mihin nopeuteen vakiolla siis pääsee? Kun ei ihan oikeasti kiinnosta ne sakot. Miten ne muuten testaa kevarin? Ja kiitos LaneKit, kun vastailet.
19.7.2012 20:19
Ylinopeudesta tietenki sakkoja ihan tapojen mukaan.
Mutta se että todistavat pyörän täystehoseksi on asia erikseen.
Eivät voi persdynolla mitata sen tehoja että yleensä varaavat ajan jonnekki penkkipajaan mihin sun pitää mennä pyöräskaa. Sillä aikaa ku oottelet dynoaikaas ni pistät A1 osat takasi kiinni ja hyvä juttu.
Vaikka jotkut pelottelee että vievät heti penkkiin siitä kun pysäyttävät ni joku voi ilmottautua joka on omin silmin nähnyt näin käyneen mukamas..
Ja Nsr ei voita kyllä mitään muuta 2-tahti kyykky-piikkiä missään muussa paitsi pitkissä huoltoväleissä ja kenties luotettavuudessa.
19.7.2012 20:23
Vakiollaki pääsee ton 120, mitä suomen laki sallii, just hikisee mut pääsee kummiski. Mut on iha helvetin kivaa kokoaja vinguttaa etä pääsee tota nopeutta ja 2 päällä saa iha tosisaa polkea et liikkuu, motariajon voi oikestaa omasta mielestä unohtaa, yhtä hauskaa ku peruna perseessä.
19.7.2012 20:32
LaneKit kirjoitti: yhtä hauskaa ku peruna perseessä.
Kuka mistäkin tykkää
D Eivaa, mutku matkan kohde on moottoritien toisessa päässä suhteessa muhun. Kuinka pitkälle pitää mennä ennenku tulee sakkoa(/muuta rangaistusta)?
19.7.2012 20:40
Jos sä ajat liikennesääntöjen mukaan ja pyörä on tt, mutta ei teharia niin ei kiinnosta poliisia.
On oikeesti ihan turha ostaa 2t pyörää jos sen vakiona pitää kun bensankulutus on nelaria suurempaa ja öljyäkin kuluu ja nelari kulkee lähes yhtä hyvin pienemmillä käyttökustannuksilla.
19.7.2012 20:43
Okhe, kiitos vastauksista! Palaan asiaan keväällä, kun on kortti taskun pohjalla. Tai, jos vielä pikku kysymys. Nelari piikki, onkse oikeesti luuska, joka hajoaa heti, ja kallis korjata?
19.7.2012 20:45
bjusmsix kirjoitti:LaneKit kirjoitti: yhtä hauskaa ku peruna perseessä.
Kuinka pitkälle pitää mennä ennenku tulee sakkoa(/muuta rangaistusta)?
En ymmärrä kysymystä
Jos tarkotit tehoja ni yli 11kw ja jos tarkotit nopeutta ni täällä nazivaltiossa Eduskunta tarvitsee rahaa itelleen ja/tai Kreikkaan joten ylinopeus on äärimmäisen kiellettyä, raiskaus on halpaa puuhaa, suosittelen sitä.
Sori, alko läppä lentää Joo, tosiaa motaria jos aiot pitkää siivua vetää ni toi vakiotehone 2t piikki ei oikee sovi, joudut kokoaja sahaamaa 5 ja 6 vaihteen väliä ja muna- asennossakin meno on laiskaa. Nämä on omia kokemuksia.
Prätkä jätkä puhuu asiaa, nelaria voi pitää iha sellasenaa ja tulee halvaks.
Tää kevarin "viritys" ei oo samassa suhteessa rikollista kuin mopon viritys, tämä ei kiinnosta poliiseja oikeastaan paskaakaan ja on paljon yleisempääkin. Ei se siitä laillista tee, mutta tää on vähä ku waretus, jokane tuntee vaa kaverin serkun kummin kaiman joka on jääny kii ja lukee kerra vuodessa lehestä et joku jäi kiinni.
19.7.2012 20:50
joo, siis nopeutta. Kun mopo kulkee 55, eikä siitä sano poliisi mitään. Onko piikeissä samantapainen keltainen raja (siis laiton, ilman rangaistusta. Eli vihreän ja punaisen välissä)?
19.7.2012 20:54
Ei oo mitään nopeusrajotusta, saa ajaa sen mitä lätkä näyttää. Tehoraja on 11kw, sen saa ajaa minkä tolla pääsee.
Joissaki pyörissä on vähemmi tehoja, ja käsittääkseni kemmussa on sama juttu kuin isommissa pyörissä, eli saa virittää 20% mallisarjan tehokkainta kireämmäksi, kohan jarrut yms. vastaa tota kireintä mallia.
Ikinä en oo tosin kuullu et kukaa valopää ois tätä hyödyntäny, sikspäkin tarjoon jos joku todistaa tän tehneensä
19.7.2012 20:58
eieieiei, vaan, hölisin omiani. Tehoa tarkoitin. Jos menee hieman yli, ettei pahasti niin pääseekö ilman sakkoa?
19.7.2012 21:02
Ei ole nopeusrajaa olemassa, mutta tarpeeksi kovaa ku vetää (+150 nyt ainakin on semmonen raja) niin tyhmäkin poliisi tajuaa et ei oo vakiotehoissa, mutta se on eriasia sakottaako.
Ja yleisesti ottaen, nelarit on hyvin laadukkaita jota ei tartte ku huoltaa (öljyn vaihdot, venttiilien säätö ja ilmaputsari) ja kestää ajaa vaikka maailman ääriin, mutta minarelleissä (yamaha sitä esim. käyttää) on hieman laatuongelmia ilmennyt. Mutta jos honda cbr ostat niin se on oikea ikiliikkuja jota ei ajamalla saa rikki kun muistaa huoltaa ajallaan ja halpa ostaa niin saa thaimaasta virejäkin (virinokka, jäykät venajouset, bigbore sylinterisarja, jäykät kytkinjouset) et kulkee sen 130 ilman ulkoisesti havaittavia muutoksia, mutta silti se on halvempi kuin 2t eikä bensankulutuskaan pahemmin nouse.
E: Ja kyllä ne nelarit reilusti 2t:tä laiskempia on mut nopeudet menee 100-120 väliin ja kiihtyy ihan riittävästi.
E2: Fakta on se et tt:llä ilman penkitystä sakkoja et voi saada kuin ylinopeudesta ja pyörän vioista (kilpi väärässä kulmassa, huonot renkaat yms.), ja kilvet poliisi voi viedä ylitehoisuutta epäillessään, mutta jos ei vie penkitykseen et voi saada niin sanotusti kaikkea paskaa eli selviäisit max kahdella sataa jos ei ylinopeutta ole ollut ollenkaan.
19.7.2012 22:16
No paril kaveril on ja ollu yzf-r ja molemmat sano et mittariin o pyöreet 130 saanu joskus alamäkee.
Mut toisen kaa ku ajelin tosa hiljattain mztalla ni yhtä kovaa päästii ja oon koittanu gps:l et mz menee ainaki 116. Loppu suora keske mut eise kyl paljoo ois tosta noussu
19.7.2012 22:23
omasta mielestä ei yzf r125 kantsi ostaa ku 20tkm jälkee lakkaa kulkemine ku leikkaa kiinni ellei sitten tarkkaile öljyjä todella usein ja kerkeä havaita öljynsyömistä. cbr on ikiliikkuja sitä suosittelen itse
19.7.2012 22:43
Nooh en kyllä menis ihan suoraa mollaamaa kaikkia yammun munaralleja. Ja kyllä ajan itsekkin kyseisellä vehkeellä, niin on varmaan syytä jotenkin perustellakkin tuota väittämään. Esim oma yskä on nytten reilu 17tkm ajettu eikä tunnu syövän ollenkaan öljyä(*koputan puuta*). Ja jostain lukenu, että tais yskä olla joku vuos sitten suomen ostetuin kevytmoottoripyörä. Eli niitä löytyy suomesta jonkun verran nii niitä lahoomisiakin tietty tulee ilmi enemmän. Vähän samalla tavalla ku husset saanu vähän turhasta tuon leipuri maineensa. Myönnetään kuitekin, että ei nää minarellit pärjää mitenkää kestävyydessä hondalle. Kuitenkin tänään ajoin pitkästä aikaa yhen kaverin kanssa jolta löytyy cebari nii olkoon vaikka kuinka ikiliikkuja, bensapihi, pehmee penkki ja kaikkee nii kyllä se yskän vierellä näyttää aivan lelulta
.
Yhteenvetona: Järjellä ostaa hondan, mutta sydämmellä yammun. Ei ne kaikki kuitekaan täys paskoja ole.