Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
5.4.2011 16:28
päivää taloon!
Mulla on tuo faitter RS jonka sain toisen RS:n mukana.
Pyörähän on rekisteristä poistettu ja mulla on luovari olemassa vanhalta omistajalta.
Siinä lukee kaikki valmistenumerot ja muut tiedot pyörästä, joten sen avulla saan pyörän takaisin kilpiin?
Löytyy myös kopio vakuutusyhtiöltä missä on samat asiat eli:
-rekisteristä poisto
-valmistenumero
-muut pyörän tiedot
Eli ei pitäisi olla ongelmaa?
Sitten vielä toinen asia, eli riittääkö katsastuksessa sigma tms. mittarina?
Pyöräkuume on kova
18.4.2011 23:47
En tiedä kuuluuko tänne, mutta tuli mieleen onko kevytmoottoripyörään tekniikanvaihto sallittua? Ja mitä katsastukset maksaa? Itellä mielessä tehdä 2-t pyörästä 4-t, jos on ylipäätään mahdollista.
19.4.2011 14:57
En kyllä usko, että millään saat hyväksyntää tuohon, mutta varmaksi en osaa sanoa.
20.4.2011 10:36
Voi saadakki. Siitä tosin ei tuu helppoo välttämättä. Tarvis kai ainaki muutoskatsastaa, päästötiedot, penkittää ja pitäis olla tarkka seloste koneesta ja myista osista joita vaihdat e-hyväksynnän kera.
Itellä kun on niin vanha pyörä eli 91 ja kone 92 niin se on helpompaa kun pitää vain penkittää ja katsastaa.
3.5.2011 21:54
Mitenkäs homma toimii ja kuinka kalliiksi tulee noin suunnilleen, kun olen todennäköisesti vaihtamassa nykyisen pyöräni yhteen gas gas:iin, josta on lähtenyt kilvet. Pyörä on myös poistettu rekisteristä.
Kilvet olivat lähteneet takajarrun toimimattomuuden ja palamattoman takavalon vuoksi.
Eli kun olen korjannut puutteet, vien vain katsastukseen?
19.5.2011 17:03
Mites ton valkokilpi YZ:tan kanssa..
Eli entisen omistajan rekisteriotteessa oli tehojen kohalla tyhjää, nyt kun kävin merkkaamassa omiin nimiini niin tehoiksi tuli tietokoneelta automaattisesti 21kW. Eli tulevaan rekisteriotteeseen tulisi 21kW merkintä ja mullahan ei kortti riitä siihen vielä. Eli pitäs saada kuristettua alle 11kW tehoihin. Katsastukseen soitin ja ne sanovat että maahantuojalta sais kuristussarjoja ja niiden mukana todistuksen että kuristusosat todella kuristaisivat. Kuulemma itsetehdyt kuristukset eivät käy vaikka olis joku penkitystodistus. Mitään kuristusosiahan tohon ei valmisteta koska tehorajoja ei ollut sillon kun YZ:toja sai kilpiin.
Äsken soittelin tonne konekeskolle tosta jutusta, niin sanoivat, että jotkut katsastuspaikat voivat päästää läpi pelkän penkitystodistuksen mukaan. Mutta voiko tuohon nyt luottaa.
29.5.2011 23:26
Mites tämä menee jos tuo saksasta pyörää? Minkälaisia kuluja tulee päälle ja onko erikseen olemassa hakufirmoja/maahantuovia yrityksiä? Myös paljon verot ovat suurinpiirtein tuollaiselle 4.5k pyörälle?
31.5.2011 23:04
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Äsken soittelin tonne konekeskolle tosta jutusta, niin sanoivat, että jotkut katsastuspaikat voivat päästää läpi pelkän penkitystodistuksen mukaan. Mutta voiko tuohon nyt luottaa.
Otappa puhelin käteen ja soita katsastuskonttorille. Jos sieltä ei osata sanoa niin sitten sanot, että anna numero missä tiedetään.
1.6.2011 12:11
pyrho kirjoitti:Mites tämä menee jos tuo saksasta pyörää? Minkälaisia kuluja tulee päälle ja onko erikseen olemassa hakufirmoja/maahantuovia yrityksiä? Myös paljon verot ovat suurinpiirtein tuollaiselle 4.5k pyörälle?
Riippuu uuden pyörän hinnasta miten ne verot määräytyy. Tietysti voi käytetyn pyörän verokevennystä hakea. Ton lisäks tietysti rekisteröintikatsastus (paikasta riippuen 150e) ja ei tietääkseni muuta..
1.6.2011 15:17
kyllähän tuon rekisteröintikatsastuksen saa puolet halvemmalla kuin tuo 150e
1.6.2011 21:14
HeGee` kirjoitti:kyllähän tuon rekisteröintikatsastuksen saa puolet halvemmalla kuin tuo 150e
Tohon omaan kotariin 175e+kilpi yms.
hitto oonko maksanu liikoja...
1.6.2011 22:20
todellakin olet
23.6.2011 1:48
Pöndeix kirjoitti:Taitaa olla ettei -06 kotkaa saa enää kilpiin? Ainakin tällästä on puhuttu täällä jossain vaiheessa
Ja tosiaan jos on mahdollista saada niin tarviit:
-Maahantuojan paperit (sisältävät kaiken oleellisen tiedon pyörästä, inc. tehot jne.) Eli laitat sähköpostia maahantuojalle ja kysyt sen pyörän runkonumeron perusteella onko mahdollista saada kilpiin. Oikea nimi näille papereille taitaa olla "vastaavuustodistus".
-Täydelliset luovarit
Sit tullille pitää laittaa lomakkeita menee iso nippu, kopiot kaikista pyörän papereista luovareineen. Ja jos et halua uuden pyörän veroja maksaa niin pitää tehdä erikseen "Ajoneuvovero-huojennus" ja lähettää muistaakseni Hesaan.
Tullilta saat sitte väliaikaiset tieliikennepaperit, joilla voit hakea lähimmältä katsastuskonttorilta pyörään siirtokilvet joilla on kolme kuukautta aikaa ajaa. Sinä aikana kannattaa katsastaa sitten pyörä, ajoaika kun loppuu niin ei oo tielle asiaa.
Kyllä sitä infoo saat kun soitat kaikkialle
Ei varsinaisesti tälle alueelle kuulu, mutta mun mielestä 08 on vanhin vuosimalli mihin maahantuojalla on niitä papereita ko. pyörästä, ja tätä mun mielestä kutsutaan nimellä tyyppihyväksyntätodistus. Eli sen kun saat, niin ei pitäis olla rekisteröinnissä enää juridisia ongelmia. Itse ajattelin huomenna tonne ktm nordicille kilautella, että oliskos '08 300cc exc:hen saatavilla kyseistä todistusta, koska ajatuksena oli ostaa punakilpinen tonne radalle, mutta jossain vaiheessa kuitenkin kilvittää.
6.7.2011 23:37
Olisin ostamassa 03 vm. ktm exc 125 pyörää.
Saanko laitettua pyörää enään kilpiin? Siis ihan valkoisiin. En oli varma onko ollut aina enska käytössä mutta jos on joskus rekisterissä ollut ja paperit löytyy nii vaikuttaako se taas asiaan mitenkään?
11.7.2011 14:24
Paljonko maksaa kilvistä poistetun piikin uudelleen rekisteröinti? Mitä pitää tehä?