Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
19.1.2015 0:33
Tietääkös joku milloin noita ktm:n rc 125 voisi saada, vai onko jo jollain tallissa? Olisi kiva kuulla pyörästä mielipiteitä. Erästä videota kun katsoin, niin kuski sanoi penkin olevan aika kova. Olihan tuosta maininta tietopankissakin, jossa oli aika mukava pätkä pyörästä. Kiitos siitä. Jos kulutus on oikeasti kaikilla ajotyyleillä alle 3l satasella niin nostan hattua pyörän kehittelijöille. Ylttääkös tuosta oikeasti 165 cm ukoilla/akoilla jalat maahan?
19.1.2015 22:10
Kyllä sitä ainakin nettimoton kautta jo myydään, että ei kun kaupoille
Tuo alle kolmen litran kulutus ei ole temppu eikä mikään, eikä mitenkään uusikaan juttu. Taitaa järestään kaikki säädöissä olevat ruiskulla varustetut piikit imasta alta kolme litraa satkulla.
E: Moottorista en tiedä, mutta jos vähänkään samanlainen kuin dukessa, niin omasta mielestä ei yhtään mukava ajaa kadulla.. Kytkimen tuntuma on mitä on ja siihen päälle vielä ylätehonen moottori. Radalla voisi mennä mutta kadulle ei omasta mielestä sovi ollenkaan. ABS-jarruista plussaa. Pysähtyy melkein kuin seinään, eikä tartte miettiä minkä verran uskaltaa kahvaa painaa
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 19.1.2015 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran
19.1.2015 22:15
Ei se 3l/100km ole mitenkään erikoista ruiskupeleille. Oma nelarihusse vei 3-3.5l rivakallakin ajotyylillä.
20.1.2015 8:23
Selvä. Kadulle sitä kylläkin ajattelin, radalla sillä en tule ajamaan.
20.1.2015 10:06
Itsellä ei kokemusta dukesta, mutta jos todellakin on yläkireä kone niin paljon "kivempi" se on kadulla. Tuntuu että tehoa olisi enemmän kun päästään sinne punarajan tuntumalle tehoalueelle. Tämän siis huomasin kun kokeilin kaasari-minarellia ja kaasari-derbiä (se uusi DOHC nestejäähy), tuosta minarellin vääntävämmästä koneesta ei ole varsinaisesti hyötyä muualla kuin enskatessa.
Mielipideasia millaisesta koneen luonteesta pitää, RC vieläpä ruisku niin kaasun vastaavuus on nopeaa, ei ole samallaista "miettimistä" kuin kaasarivehkeissä. Vaijeriytkimen toimintaa saa parannettua säätämällä se oikein kun pyörä on lämmin, jos ei auta niin ehkä erillaista kytkinkahvarunkosettiä tilalle.
20.1.2015 17:33
Lexi kirjoitti:Itsellä ei kokemusta dukesta, mutta jos todellakin on yläkireä kone niin paljon "kivempi" se on kadulla. Tuntuu että tehoa olisi enemmän kun päästään sinne punarajan tuntumalle tehoalueelle. Tämän siis huomasin kun kokeilin kaasari-minarellia ja kaasari-derbiä (se uusi DOHC nestejäähy), tuosta minarellin vääntävämmästä koneesta ei ole varsinaisesti hyötyä muualla kuin enskatessa.
Mielipideasia millaisesta koneen luonteesta pitää, RC vieläpä ruisku niin kaasun vastaavuus on nopeaa, ei ole samallaista "miettimistä" kuin kaasarivehkeissä. Vaijeriytkimen toimintaa saa parannettua säätämällä se oikein kun pyörä on lämmin, jos ei auta niin ehkä erillaista kytkinkahvarunkosettiä tilalle.
Ite en hirveesti arvosta varsinkaan kaupungissa tota yhistelmää yläkierroksilla vetävä kyykky. On meinaan kyykyllä muutenkin veemäistä ajella ahtaita kadunkulmia ja sitten jos ei oikein tiedä mikä vaihde sopis ryömintävauhdeille kun vääntö löytyy vain ylhäältä niin se on kyllä perseestä. Hondassa onneksi on hyvä kytkin jonka kanssa voi ryömiä.
Ja dukessa ainakin on jäätävän selkeästi vain ylhäältä vetävä kone, muttei se tietysti vedä hirveästi kun on kyse 125cc nelarista. Ei ehkä ihan ykkösvalinta kevariks mutta onneks kevari onkin vain väliaikainen vehje
26.1.2015 17:11
aksim97 kirjoitti: Ja dukessa ainakin on jäätävän selkeästi vain ylhäältä vetävä kone, muttei se tietysti vedä hirveästi kun on kyse 125cc nelarista. Ei ehkä ihan ykkösvalinta kevariks mutta onneks kevari onkin vain väliaikainen vehje
Oletko ikinä ajanut Dukella?
Sen mitä ite testasin työkaverin Dukea viimekesänä, niin ihan samalla tavalla se veti kun Cebarikin alhaalta.
Pieni nelari on aikalailla poikkeuksetta kierroskone, siitä ei pääse mihinkään. Tehoalue on tasainen, mutta ei siellä mitään vetoja ole alhaallakaan.
27.1.2015 3:12
Itse ajoin autokoulussa uudenkarhealla ABS-mallisella Dukella monet monet tunnit ja ylhäältä veti kyllä, että en sitten tiedä mitä se kaveris sille Dukelle on tehnyt
27.1.2015 23:58
En jaksa alkaa ehtimään netistä, nii mikä näistä nelarimotoista olis paras? Hemmiä oon aatellu mutta saako siihe ollenkaa matkustajan jalkatappei?:
Ja uutena varmaan tosiaan että ei ainakaa hussea
28.1.2015 19:24
Maekine kirjoitti:aksim97 kirjoitti: Ja dukessa ainakin on jäätävän selkeästi vain ylhäältä vetävä kone, muttei se tietysti vedä hirveästi kun on kyse 125cc nelarista. Ei ehkä ihan ykkösvalinta kevariks mutta onneks kevari onkin vain väliaikainen vehje
Oletko ikinä ajanut Dukella?
Sen mitä ite testasin työkaverin Dukea viimekesänä, niin ihan samalla tavalla se veti kun Cebarikin alhaalta.
Pieni nelari on aikalailla poikkeuksetta kierroskone, siitä ei pääse mihinkään. Tehoalue on tasainen, mutta ei siellä mitään vetoja ole alhaallakaan.
Juu ajettu on. Dukessa tuntu omaa pyörää epätasasemmalta tehoalue. Totta kyllä että ei nuo 125cc sylkällä väännä alhalta juuri ollenkaan, 180cc saa jo sitten alavääntöjä paremmin noilla koneilla.
1.2.2015 23:38
Mikä 2t kevari kannattaa hommata jos uutena pitäs?
1.2.2015 23:48
Hmmi kirjoitti:Mikä 2t kemmu uutena hinta max 6k?
?
__
Voitko kertoa vaikkapa, että minkälainen
(enduro, supermoto, kyykky tms.), 2-t vai 4-t, kilpapyörä vai katulussu ja hinta-haarukka
(aiemman kysymyksesi perusteella 6,000€)..
1.2.2015 23:57
Oho tais vähä unohtuu mut joo eli kisapiikkiä mieluiten smotoilla mut enskatki käy ja hinta ny sillee riippuu vähä lähinnä tarkotin et mikä kemmu ois paRas?
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 2.2.2015 0:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei pidä lainata.
2.2.2015 0:38
Kisapiikit smotoilla nousee helposti hinta sinne 9-10k paikkeille.. Toki esim ktm varma valinta, uudet husqvarnat tekniikaltaan samoja, pitää varmaan hintansakin paremmin?
2.2.2015 0:50
Uutta Hussee saa smotoilla 8,950€:lla.
On iha helvetin nätti uutena - ei kaipaa muuta ku kovaa ajoa.
Noillakin arvo putoaa heti ostamisen jälkeen sinne 6,500-7,000€:n paikkeille, että sen puolesta vähän käytetty järkevämpi.