Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.3.2014 13:12

skittlesmaster kirjoitti:No mikä ihmeen sotatantere tännekkin on ilmestyny :D Tosiaan, pyörä oli tyhmä ostos kun niin halvalla hain, mutta myyjä myi muuton takia halvalla --> mäntä, sylinteri, tiivisteet sun muut ihan 5tkm vaihdettu (kuitit), kyllä tän kesän kestänee. Kaasari oli jo säädetty, putsattu ja tankki myös puhdistettu viikko sitten ammattilaisen puolesta. Rahaa on korjata vaikka mitä kävisi, mutta ostin halvan pyörän koska hinta-laatu suhteeltaan (kalliit huollot tehty) sopi tilanteeseen ja pitihän nyt se 2t kokea kans.

No nyt vielä, että pyörä toimii nyt normaalisti taas. En tiedä mikä siinä oli, ajattelin iltapäivällä että lähdenpä kattomaan toimiiko ja mikä siinä ois. Ajoinpa bensa-asemalle ja sammuhan se matkalla, mutta ajattelin pistää vara-tankille ja ajaa sillä. Ajoin melkein tankillisen loppuun eikä ollut enään ongelmia. Kattoo nyt, jos jaksaa alkaa säätämään. Kuhan tää nyt kouluun ja muijalle asti veis (10km) nii eiköhä pärjää. Ja jos nyt leipoo lopullisesti niin onhan mulla ikiliikkuja(separi) vielä tallissa. Kiitti nyt kuitenkin kun porukka jakso täällä taistella :)

OT loppuu :)


Oon aika satavarma että pyöräsi on leikannut kiinni koska kylmällä koneella olet vedättäny ja pyörä sammuilee tämän takia. Mäntää vaa uutta ja ehkä sylkkää.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

25.3.2014 13:24

Olin ihan samassa tilanteessa viime keväänä, viimenen kesä kevarilla edessä ja räsä kuumotteli. Sain sitten hommattua kaikin puolin rempatun räsän _halvalla_, ja ajattelin että kesä menisi pienellä budjetilla läpi. Niin siinä vain kävi, että raven laippa halkesi ja koneremppa tuli. Mulla alkoi ongelmat myös niin, että pyörä vain sammui yhtäkkiä. Joskus varatankki auttoi, joskus ei. Tulppia oli läjä kyydissä, ja niiden vaihto auttoi useimmiten. Lopulta kun pyörä taas kerran sammui, alkoi käynnistyessä kuulua helvetinmoista räpätystä. Ajattelin, että ajetaan nyt pyörä kotiin (n. 2km) kun ääni oli niin brutaali, että siellä on jotain jo varmasti pilalla.

Ei tuossa minun tilanteessani vika ollut myyjässä, ja tuskinpa on sinullakaan. Huonoa tuuria.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

27.3.2014 11:11

No nyt kun kaikki on alkanut kirjottelemaan niin sanotaan vaan, ettei kaikki aina ookkaan niin päin persettä :D bensa oli loppu ei muuta :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

27.3.2014 17:54

Tommosethan tarkistetaan heti ensimmäiseksi jos rupeaa hyytyilemään :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

27.3.2014 21:29

Sehän on just se perinteinen :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 13:19

Mitäs mieltä olisitte tälläisestä?

20tkm ajettu 08-vm TT Aprilia SX, täysin kunnossa pitäisi olla ja ihan nätti pelihän tuo onkin.

Mäntä vaihdettu viimeksi 14-15tkm kohdalla, sillä siis ajelee vielä pari tonnia. Alakertaan ei ole kuin kurkattu juuri, kampiakselissa ei välystä yms. mutta väistämättähän sillekkin pitäisi viimeistään 30tkm kohdalla tehdä jotain? (Vai aikaisemmin)

Kannattaisiko tämä siis ostaa 2600e:n hinnalla? Kuinka herkkiä nämä ovat leipomaan ja onko mitään erityisiä tyyppivikoja, jotka kävisivat kukkarolle?
Viimeksi muokannut Detsimään päivämäärä 1.4.2014 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 14:00

Toivottavasti joku asioista vähän enemmän tietävä osaisi auttaa:

Keväällä iski moottoripyöräkuume ihan yllättäen, en edes mopokorttia omistanut alla. Nyt ajamassa a1 loppusuoralla ja pitäisi se oma mopedi hakea. Ongelmana on vaan valinnan vaikeus:

Mopon valinnassa suurin kriteeri on että olen 198cm pitkä. Rajoittaa jo aika monet mopot pois, esim cbr tai Dukeen en pystynyt istumaan mitenkään järkevästi. Periaatteessa alunperin halusin kyykky / sportti / matka-tyyppisen pyörän mutta kun tajusin kuinka vaikea näihin on mahtua ovat myös muut mahdollisuudet auki.

Budjetti noin 2000e, voi venyä tarpeen tullen 2500 jos oikein hyvää saa rahalla.

Varadero oli pitkään ykköstoiveena mutta uudempia malleja hyvin vähän myynnissä koko suomessa, joten saatavuus on vähän niin ja näin. YZF-R mahduin ihan ok mutta ei ehkä ergonomisin mahdollinen ajoasento. WR125x houkuttelee ulkonäöllä ja offroad mahdollisuuksilla. Mitä muita mahdollisuuksia olisi? 4tahtia etsin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 14:12

Itse olen myymässä Cebaria ja ostan tilalle Varaderon.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 17:19

Katu/matka/sport ja jos uudempaa pyörää haluut niin lähinnä nyt on se yzfr tai sitten wr (jota muuten varmasti ajaa pidempikin kuski mielellään).

Vanhemman mallisii, mutta kuitenkin erittäin varmoja ovat varadero ja hyosung comet. Kumpikin vähän isomman kokosia pyöriä. Sitten on tietysti sachsin xtc, joka ilmeisesti kawasakin vai suzukin lisenssikoneella. Sekin hieman isompi ja edellisiä vielä harvinaisempi..

Itse voarmaan sun tilanteessa koittasin cometia tai sitten tyytyisin vähän vanhempaan varaderoon. Vantaalla ois se yks hyvännäkönen sininen comet myynnissä sopivasti. Cometissahan on kanssa tosi iso tankki niin ei tartte kyllä koko aika varmaan tankkailla.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 17:26

Kelpaakos Keskiyo:lle korealais valmisteinen pärrä?

Mietin vaan, että kun Hyosung GT on isokokoinen, jossa on Suzukin lisenssillä valmistettu V-Twin. Itse en ole testannut, mutta kuulemma luotettava ja mukava pidemmilläkin matkoilla. Mukavat äänet siitäkin lähtee jos sliparin vaihtaa.

Kalliskaan ei ole. Hienon ja todella hyväkuntosen GT:n saa n. 1300€ tai jos tuuri käy, voi saada tuotakin halvemmallakin. Tuo pyörähän on "ikiliikkuja", joten jos on vähän enemmän rullailtu, ei kannata huolestua kunhan perushuollot on tehty ajallaan.

Omasta mielestä ei ole mikään maailman rumin pyörä, varsinkaan se katettu GT-R -malli, mutta niitä ei taida hirveämmin löytyä mistään..

Jos kiinnostus heräsi, kannattaa katsoa tietopankista lisää!

E: näköjään aksim97 kerkesi ensin :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 17:34

Keskiyo kirjoitti:Mopon valinnassa suurin kriteeri on että olen 198cm pitkä.


Nojoo, Varadero olis ensimmäiseks tullu mieleen minullekin, koska nää V2-Hondat oli todellakin alunperin suunniteltu autokortin omaaville aikuisille, jotka saa ajaa sillä enintään A1:iä Euroopassa. Jos et mene parkeeraamaan just jonku 1.000-Varren viereen niin 125 menee ihan täyskokoisesta (125-tarrojakaan ei taida olla missään). Shadow alkaa esimerkiks itelleniki 187-mittaisena olla pikkasen nafti. V2-Hondien hyvä puoli on kans, et niitä ajetaan auton tyylisen huolettomasti - 12K huoltoväli, ei juuri koskaan ole edes häiriöitä, ja kone kestää hyvin hoidettuna uein 75-85tkm ikkunaan, matkakäytössä kolkuttelee jopa 100tkm. Hyvin rento omistajakokemus, mitä ny Shadowsta tiedän ku 10:s kausi alkamassa (et kerta kaikkiaan enää VOI hankkia ranskalaista autoa tällaisella ajettuas ;) ). Ison kevarinrohjakkeen huono puoli on, ettei sen kulku ny erityisemmin häikäise, ja V2-Hondassa tuntee heti vauhdista jos se kaipailis vähä huoltoa (arka karstalle, kaasari-Varreissa niiden synkkaus, ilmasuodatin). Varressa helppo suutinmuutoskin (Shadowssa +2hv) on valitettavasti tukittu, eli hv-kaupassa sut ohjattais 170-kittien suuntaan (veret seisauttavan kalliita, ja tietysti rikollisen laittomia).

En ole seurannu hintoja mut 2.000€ budjetti miinus normaalit käytettyyn uusittavat akku, (kunnollinen) ketju, jarrupalat ja renkaat ohjaa kyl jo suht vanhoihin vuosmalleihin. Haluaisit yksilön missä on asiallinen huoltohistoria alusta asti, ja melkein valitsisin paljon ajetun (=hoidetun) pitkiä aikoja omistajilla olleen mieluummin ku poikkeuksellisen vähän ajetun kiertopalkinnon (jossa voi olla nokka-akselien laakerivika kehittymässä). Kone tykkää karstoittua pikkuajossa, eli tarvii 98-bensaa jottei se nakuttais mäntiään halki (mieluiten aina 98:a): paljon ajettu olis luultavasti ollu matkakäytössä, ja konehan rakastaa päästä oikomaan jalkojansa. Tos pitäis olla tarkka, koska V2-Hondan korjaaminen... you don`t wanna know. Ruisku on about 0,5l/100km pihimpi ku vapaamielisemmin polttoaineella lutraavat kaasarit. Kulutus on ihan ok siinä 3,1-3,3l/100 kieppeillä tonne 80-90 asti... mut menepä prässäämään V2-Hondaa valtatiellä niin se muuttuu aika persoks bensalle (Shadowssa hitusen vajaa 5l/100km tankille). Tosin... jos huvittaa mennä pitkälle ja aika vauhdillakin piikkiset Varjo/Varre tekee työn paremmin ku moni iso prätkä. Sanon, kun oon ex temporae vaan käyny heittämässä lukuisia 1.000km päiviä (muitakin ku mistä galtsussa kuvia). Huikeita petoja.

Hyosungit olis kans suht kookkaita (125/250 samassa rungossa), V2:n on hoidettuna sanottu Hondan tapasiks ikiliikkujiks, mutta harmeja tai satunnaisesti isokipeetäkin taitaa olla enemmän. Comet olis kyykkykuoseissa, Aquila kustomi (näitä näytti olevan 2 Nettimotossa plusmiinus 1.000:lla), ja suutin-/imupuolimuutos lupaa hiukan lisäruutia. Jos saksankielisen koodin purku onnistuu niin alla 12,5tkm kestotestin kertomus GTR125R-Komeetasta. Tos on problematiikka samantyylinen ku V2-Hondissa, eli kulkua kyl aikanaan löytyy kunhan massa on punnerrettu vauhtiin, ja sinkkunelariin verrattuna äänikulissi on rouheampi... mutta kaikki kestää vähän kauemmin.

http://www.motorradonline.de/news/dauer ... 5-r/157530

Italokyykyn kyytiin pystyin ainakin ite (n. 20kg sitten ;) ) viikkautumaan suht mukavasti, ja täystehoista kait kaikki haluaiskin, mutta ainaki ite kyllästyin diivan omistamiseen. Ei se ny paha ollu (kallis kyl) mut vähän liian usein tuli noita Alonso-hetkiä: "ssamsing rrong widde baik". Ja vallesmanni taitais nykyään ottaa kortin pois alta aikayksikön, koska tollasella nyt ei vaan voi ajaa pyhäkoulumaisen siivosti :D

E: Too damn slow... :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 17:36

aksim97 kirjoitti:Katu/matka/sport ja jos uudempaa pyörää haluut niin lähinnä nyt on se yzfr tai sitten wr (jota muuten varmasti ajaa pidempikin kuski mielellään).

Vanhemman mallisii, mutta kuitenkin erittäin varmoja ovat varadero ja hyosung comet. Kumpikin vähän isomman kokosia pyöriä. Sitten on tietysti sachsin xtc, joka ilmeisesti kawasakin vai suzukin lisenssikoneella. Sekin hieman isompi ja edellisiä vielä harvinaisempi..

Itse voarmaan sun tilanteessa koittasin cometia tai sitten tyytyisin vähän vanhempaan varaderoon. Vantaalla ois se yks hyvännäkönen sininen comet myynnissä sopivasti. Cometissahan on kanssa tosi iso tankki niin ei tartte kyllä koko aika varmaan tankkailla.

Kirjoitin vähän epäselvästi, itseäni ei siis yleisesti haittaa tuo vanha vuosimalli-juttu vaan lähinnä haluaisin Varresta sen 2007< mallin. Näitä nettimotossa tällähetkellä 3 myynnissä http://www.nettimoto.com/honda/xl/moott ... yfrom=2007 ja kaikki aika ikävän kaukana lähteä koeajamaan ilman varmuutta hyvyydestä :/

Comet ei oikein ulkonäöltään iskenyt ja sekin aika harvinainen / kaukana.

Sachs sen sijaan vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta, olisi melko edullinenkin. Varsinkin tämä yksilö: http://www.nettimoto.com/sachs/xtc/1648652
Onko näissä jotain lastentauteja? Saako varaosia?

WR 125x kanssa edelleen ihan varteenotettava, mutta melko hintava vaihtoehto.

Kiitos muuten avusta, kuten sanottu en ole yhtään mopomiehiä joten nämä aika tuntemattomia juttuja itselle.

EDIT
Sieltähän tupsahti melkoisen informatiiviset vastaukset samalla kuin vastasin aksimille. Kiitos vaan!

@riksu Tosiaan nuo Hyosungit eivät oikein omaa silmää miellyttäneet, muuten varmaan ihan hyviä kapistuksia.

@mustavi Varre on tosiaan edelleenkin hyvin varteenotettava vaihtoehto, mutta kuten sanottu melko harvinaisia vehkeitä. Itseäni ei niinkään haittaa tuo hitaus kun mihinkään viivoille ei ole tarkotus mennä vaan ihan normaalia kouluun / ym liikkumista vehkeellä tarkoitus tehdä.

Nyt tällä hetkellä potentiaalisia vaihtoehtoja voisivat olla esim nämä pyörät:
http://www.nettimoto.com/honda/xl/1655250
http://www.nettimoto.com/sachs/xtc/1648652
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r/1648389

Onko jotain mielipiteitä / mitä pitäsi kysyä / tietää / kokeilla jos käy joskus kokeilemassa? Huoltokirja nyt ainakin mutta muuta?

EDIT2
Onko muuten WRn lisäksi muita pyöriä joilla pystyisi mukavan katuajelun lisäksi menemään esim. pellolle ajelemaan?
Viimeksi muokannut Keskiyo päivämäärä 1.4.2014 18:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 17:52

mustavi kirjoitti:En ole seurannu hintoja mut 2.000€ budjetti miinus normaalit käytettyyn uusittavat akku, (kunnollinen) ketju, jarrupalat ja renkaat ohjaa kyl jo suht vanhoihin vuosmalleihin. Haluaisit yksilön missä on asiallinen huoltohistoria alusta asti, ja melkein valitsisin paljon ajetun (=hoidetun) pitkiä aikoja omistajilla olleen mieluummin ku poikkeuksellisen vähän ajetun kiertopalkinnon (jossa voi olla nokka-akselien laakerivika kehittymässä).

Älä pelottele saatana. :D Itselleni olen katsellut tätä. (Kunhan saan Cebarin pois alta.) Tarkoitus olisi mennä kesämmällä ajelulle pitemmällekin Suomeen, joten Varrea alle. Ruiskumallit ovat turkasen kalliita...
EDIT: Linkki: http://www.nettimoto.com/honda/xl/1653706

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

1.4.2014 18:41

Keskiyo kirjoitti:Nyt tällä hetkellä potentiaalisia vaihtoehtoja voisivat olla esim nämä pyörät:


XTC huvitti ainakin itseäni kovasti. Mullahan Bimota on samantyylinen, eli japanilainen pannu (1100 Suiza) puettu italialaiseen couture-runkoon. Kestävä tekniikka mut eurooppalaisten henkevämmät ajo-ominaisuudet. Varaosapuolesta en tiedä, vanhaan Yammu-koneiseen Roadster 125:een tais olla vaikee saada mm. ilmafilsua? XTC saattaa olla aikanaan vähä hidas saada myytyä jos mietit "exit-strategiaa", kun porukat taitaa aristella harvinaisia pyöriä?

Yzän ajettavuutta on kehuttu laajalti, mutta sen ja WR:n riippakivenä on Minarellin kone, mikä näkyy olevan hysteerisen herkkä oikeanlaisesta kohtelusta. Sen saa kestämään (Wikiin linkitetyssä 25tkm-kestotestissä kuluminen osittain huikeenkin vähäistä) jos antaa koneen lämmetä kunnolla ennenku se saa saapasta. Moni ei malta, ja Minarelli kostaa. Oli myös vähän yllättävää, että koneen teho oli 25tkm jälkeen jo hiipunu hieman. Trokarikonsti on ollu sipaista vähä pakoputken päätä, eli jos kone on jo alkanu tupakoida öljyjänsä putki ei ole kuivan nokinen vaan jää öljytahmaa näppeihin, puhumattakaan öljyisyydestä.

Vantaan Varre on huikeen siisti (jos kuvat ovat tuoreita niin pyörä ei pysy ton näköisenä ellei se ole saanu tlc:tä... ja paljon). 38tkm on tuskin edes sisäänajettu, ja 1 omistaja on plussa. Tietysti hintakin on sen mukaan, mutta itsekin ostin juuri tuon tapaisen huippusiistin Varjon... mikä on ollu just sellainen helmi kuin odotinkin, kovasta hinnasta viis.

Tietopankissa on hyvä juttu käytetyn pyörän ostamisesta.

sampul1 kirjoitti:Älä pelottele saatana. :D Itselleni olen katsellut tätä.


Mitä nyt kuvista ja tekstistä saa vaikutelmaa niin siistin näköinen tuo on. En tiedä oliko 2001 jo jaossa FG-rekkareita, vai onko tuo ollu pois rekisteristä välillä? 48tkm koneesta väitetyn voin omien kokemusten turvin vahvistaa, eli noilla km-määrillä V2-Honda on edelleen tiivis ku pullo eikä osoita väsymisen merkkejä. Mun uskoni alko kans jossain vaiheessa horjua eli penkitin pyörän 3 eri penkissä aika lyhyellä aikavälillä... mut kaikkiin kone vastas vaan "no worries, mate" ;) Hyväähän tos on monien kuluvien osien vaihtuminen, eli sillei hintapyynön ymmärtää ja omistajalla vaikuttaa olleen hyvää otetta. Luulis, että tuosta on ihan hyvä jatkaa vielä tavallisen kevarin elinkaaren verran, eli muutaman pyörän otoksella 75-85tkm vaikuttais ikkunalta milloin peruskunnostukseen ryhdytään, tosin ainakin yks 2002-mallin Varjo oli keränny jo 96tkm (nykyään varmaan enemmän, koska sitä reissailuun käyttävä omistaja ei vielä nähny mitään aihetta remppaan). Ja jos se ny mitään sanoo olen omalla 55tkm ajetulla suunnitellu >7tkm kesäreissua ulkomaille, enkä odota joutuvani tulemaan pois maitojunalla. Kun kumpaakaan mallia ei enää valmisteta vois IPCC:n tyyliin povailla, että hinnat hyvistä yksilöistä pysyy tai nousee, ja että aiheutuu katovuosia, mellakoita ja sotia kun kansat joutuvat mukavien V2-Hondien puutteessa harrastamaan turismia panssareilla :D

Toi nokka-akselien laakerien juttu ei ole yleinen, ei ole ongelma asialliseti pidetyissä yksilöissä, eikä remonttikaan ole järkyttävän kallis. Nokka-akselit on suositeltu vaihdettavan uusiin (paketti, missä ne laakerit on puristettu paikalleen, n. 150e/kpl), mut paja voi vaihtaa laakerit, riippuen tapauksesta. Työ on selostettu ja kuvattu Haynes-oppaassa. Aiheuttaja on voiteluhäiriö, eli oon kuullu tapauksesta missä sunnuntai-ajeluihin (harvakseltaan) käytetyssä Varjossa vika oli ilmenny jo 10tkm tuntumassa, kun voitelu oli ajotaukojen aikana päässy kuivumaan, ja toinen tyypillinen on kylmän koneen piiskaaminen, jolloin kylmä paksu öljy ei ehdi ajoissa kierron ääripäihin eli kansiin. Noihan on kuulalaakereita eli ottaa korvilleen jos ne joutuu kuivina kestään korkeita kierroksia. Ei ole sen kummempi juttu, asiallisella käytöllä ja asiallisilla öljyillä riski lähestyy nollaa. On vaan yks syy tosiaan, et vähän ajettu V2-Honda ei välttämättä ole parempi ostos ku maapallon jo kertaalleen kiertäny omistajalleen rakas ja sopivasti "sisäänajettu" ikiliikkuja.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2014 16:49

Kiitos vielä mustaville vastauksesta.

Nyt selaillut eri vaihtoehtoja ja vaihtoehdot suurikokoiseksi, budjettiin mahtuvaksi 125ccksi alkavat hahmottua. YZF-Rn lisäksi en ole minkään päälle päässyt vielä istumaan, mutta onko noin muuten mielipiteitä kyseisistä menopeleistä.

Honda Varadero XL:
esim. vm -05 1k€ http://www.nettimoto.com/honda/xl/1647332
vm -09 2,4k€ http://www.nettimoto.com/honda/xl/1655250
2007 ilmeisesti tuli tuo ruiskumoottorilla oleva malli + uudistettu ulkonäkö, kuinka merkittävä muutos on kyseessä? Paras ehdokas Derbin lisäksi tällä hetkellä.

Derbi Terra
esim. vm -10 1900€ http://www.nettimoto.com/derbi/terra/1579493
Tässä vehkeessä olisi hyvänä puolena sopivasti budjettiin menevä hinta ja mahdollisuus myös vähän offroadimpaan menoon jolle olisi kyllä käyttöä. Suurin haastaja Varrelle.
Onko Derbi kuinka laadukas / löytyykö osia / tarviiko pelätä että hajoaa käsiin? Onko vehkeessä muita hyviä / huonoja puolia joista tulisi olla perillä?

Sachs XTC Racing
esim. vm -07 1250€ http://www.nettimoto.com/sachs/xtc/1648652
-05 Varren lisäksi halvin vaihtoehto ja selvästi "katumaisin". Netistä löytyy melko vähän informaatiota, ja sekin ristiriidassa (toiset sanoo että loistava laite, toiset sanovat että pysy kaukana ruostuu käsiin).

Yamaha YZF-R
esim. vm -08 1,6k€ http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r/1648389
Tässä laitteessa ihastuttaa ulkonäkö, mutta tuntuu ehkä hieman pieneltä. Myös jälleenmyynnin helppous vähän kyseenalaista kun samaista pyörää on nettimoto täynnä :/

Yamaha WRx
Muuten ihan mielenkiintoinen mutta alimmatkin hinnat 2400e+, jolloin jo mielummin otan Varaderon.

Joku muu, mikä? Vai olisiko kyseisitä pyöristä parempia tarjouksia jossain?